Ik denk dat je nu behoorlijk aan het generaliseren bent Peter. Tuurlijk zullen er altijd bepaalde mensen zijn die altijd maar blijven zeuren. Soms zeuren ze terecht en moet er echt iets veranderen omdat iets echt niet kan, maar vaak is het belang van de actiegroep niet realistisch ten opzichte van het probleem.
Maar er zijn dus zeker wel mensen die terecht zeuren. En hoe vervelend dat ook is, zullen we het daar wel mee moeten doen. Ik denk dat ik, ondanks dat ik de belangen van zo'n oefencentrum snap, ook bezwaar zou indienen als dat oefencentrum naast mijn huis neergeplompt werd. Ik vind het zeer belangrijk dat de brandweer oefent en ik weet hoeveel meerwaarde het heeft ten opzichte van de lichtslangen en knetterkasten, maar toch zou ik er niet naast willen zitten. De overlast is daarvoor gewoon te groot, dat is vervelend. Maar we zullen er mee moeten dealen. We kunnen gewoon niet lukraak bestemmingsplannen veranderen zonder te bekijken wat de buurt daarvan vind.
Ik kan dus ook niet boos worden op mensen die tegen zo'n centrum bezwaar indienen. Waar ik wel boos van word is dat er dan veiligheidsregio's zijn die dan het realistisch oefenen maar helemaal afschaffen. Het is nodig en belangrijk, en als er echt geen budget is dan moet er maar een brief naar de minister voor meer budget.