Bewoner uitgebrande flat had eerder problemen
DEN HAAG - De bewoner van de uitgebrande etagewoning aan de Kortestede in Den Haag is een bekende van woningcorporatie Staedion. Volgens een woordvoerder van de corporatie heeft de huurder de afgelopen tijd ‘extra zorg en aandacht’ nodig gehad.
Volgens buurtbewoners zou de huurder de brand die dinsdagochtend vroeg woedde zelf hebben aangestoken en daarna zijn gevlucht. Hij zou de hele nacht al in de weer zijn geweest en de buren wakker hebben gehouden door zijn geschreeuw. Aan een van de buren zou hij gevraagd hebben: ‘Heb je een sigaretje voor me, ik ga zo mijn huis in brand steken’. De politie kon nog niet reageren op de beschuldigingen.
PrivacyDe woordvoerder van Staedion vertelt dat hij vanwege privacy niet in kan gaan op de problemen van de bewoner aan de Kortestede. ‘Maar in zijn algemeenheid kan ik zeggen dat meldingen over huurders die voor problemen zorgen meestal via buren of de huismeester worden gedaan. Vervolgens wordt de situatie bekeken en beoordeeld en als dit nodig is, worden hulpverleners ingeschakeld.’
Een aantal omwonenden moesten vanwege de brand hun huis uit. Ze zijn inmiddels weer teruggekeerd, maar een aantal heeft wel schade aan hun woning.