vraag mbt tot Staande houding

Auteur Topic: vraag mbt tot Staande houding  (gelezen 7452 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 21 november 2012, 15:50:32
Vandaag wordt ik geconfronteerd met de tekst:

KMar voertuigen mogen volgens art. 82 geen transparant voeren, zo ook niet de voertuigen van Douane en ILT.

Omdat ik geen art. paraat had dat het wel toestond vraag ik mij nu ook zelf af waar het wel staat voor deze voertuigen.
Artikel 41a bedoel je?
Citaat van: Artikel 41a RVV1990
Verlichte transparanten die informatie bieden over de bestemming of het gebruik van het voertuig mogen worden gevoerd door:
a. personenauto’s, bedrijfsauto’s en motorfietsen:
1°. in gebruik bij de politie;
2°. in gebruik bij de brandweer;
3°. in gebruik bij pechhulpdiensten;
4°.  in gebruik bij Rijkswaterstaat;
5°.  die worden gebruikt door artsen;
6°.  die worden gebruikt voor het geven van rijonderricht of het afleggen van een rijproef;
7°.  die worden gebruikt door ambulancediensten waaraan krachtens de Wet ambulancevervoer een vergunning is verleend voor het verrichten van ambulancevervoer;
8°. van hulpverleningsdiensten die zich in opdracht van een meldkamer als bedoeld in artikel 35 van de Wet veiligheidsregio’s bezighouden met het verlenen van eerstelijns spoedeisende hulpverlening;

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #11 Gepost op: 21 november 2012, 18:17:54
Artikel 82 van welke wet? Ik neem aan deze:

RVV 1990 artikel 82:

Klopt, en in 82a staan de door mij genoemde diensten niet.

Artikel 41a bedoel je?

Ook hierin staan de genoemde diensten niet, ik zoek het artikel waarin ook staat "De door de minister aangewezen diensten".
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 21 november 2012, 18:38:35
Bedoel je wellicht de regeling stilhoudingsvordering toezichthouders?

Citaat
Artikel 1

Een toezichthouder doet de vordering tot stilhouden, bedoeld in artikel 5:19, vierde lid, van de Algemene wet bestuursrecht, op de navolgende wijze:

a. indien de toezichthouder tijdens de vordering gebruik maakt van een auto: door een stopteken, bestaande uit een in of aan de auto aangebrachte transparant waarin de aanduiding ’STOP’, al dan niet in combinatie met de aanduiding van de dienst waar de toezichthouders werkzaam is, in rode letters verlicht wordt;

Zie complete tekst: http://wetten.overheid.nl/BWBR0009206/geldigheidsdatum_16-06-2010
Senior GGP / Oost-Brabant

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #13 Gepost op: 22 november 2012, 00:01:00
Zie mijn bericht van eerder dit jaar voor wat betreft de Douane

Stoptekens in burger zie ik in art 82 niet staan. Wel heb ik zo voorhande wanneer het door de douane/belastingdienst er een stopteken in burger mag worden gegeven:

Art 2 lid 2 Regeling vordering tot stilhouden Belastingdienst/Douane Wet
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

HIT

• Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #14 Gepost op: 22 november 2012, 00:50:49
Zie mijn bericht van eerder dit jaar voor wat betreft de Douane

Yep klopt heb ik gelezen echter staat er niet "transparant", en ook alleen bij nacht en/of slecht zicht.

Ik zoek het artikel dat ik ooit heb geleerd waarin staat: "Anders dan voertuigen in dienst van de door de minister aangewezen..." oid

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 22 november 2012, 09:31:47
Ben jij dan niet in de war met artikel 1 Regeling Optische en Geluidssignalen?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 22 november 2012, 11:56:03
Yep klopt heb ik gelezen echter staat er niet "transparant", en ook alleen bij nacht en/of slecht zicht.
Art 2 lid 3 heeft het over afwisselen "STOP" "DOUANE"of "VOLGEN" aan de voorzijde (spiegelschrift) of aan de achterzijde in rode letters. Ja er staat niet specifiek transparant maar daar word het wel mee bedoelt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

HIT

• Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #17 Gepost op: 22 november 2012, 12:00:04
Ben jij dan niet in de war met artikel 1 Regeling Optische en Geluidssignalen?

Klopt, daar staat het ook. Ik dacht ook dat het ergens stond bij voertuigeisen.
Art 2 lid 3 heeft het over afwisselen "STOP" "DOUANE"of "VOLGEN" aan de voorzijde (spiegelschrift) of aan de achterzijde in rode letters. Ja er staat niet specifiek transparant maar daar word het wel mee bedoelt.

Klopt, echter blijft het punt dat het alleen mag bij slecht zicht en/of nacht. Dat betekend dus eigenlijk dat het transparant niet permanent op het voertuig aanwezig mag zijn. En ja ik zie ook de beelden al voor mij dat jullie elke avond de bordjes op het voertuig schroeven en smorgens er weer af.  ::)

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 22 november 2012, 13:22:48
Klopt, echter blijft het punt dat het alleen mag bij slecht zicht en/of nacht. Dat betekend dus eigenlijk dat het transparant niet permanent op het voertuig aanwezig mag zijn. En ja ik zie ook de beelden al voor mij dat jullie elke avond de bordjes op het voertuig schroeven en smorgens er weer af.  ::)
dan lees jij het denk ik toch verkeerd. Er staat dat 's nachts het stopteken gegeven word doormiddel van een rode lamp (die mooie rode kegel) en door een ambtenaar in uniform. Lid 3 zegt dat de stoptekens uit het 1e lid (de clak, of die rode kegel) ook met en transparant gegeven mag worden (dus dag en nacht)

HIT

• Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #19 Gepost op: 22 november 2012, 14:41:00
dan lees jij het denk ik toch verkeerd. Er staat dat 's nachts het stopteken gegeven word doormiddel van een rode lamp (die mooie rode kegel) en door een ambtenaar in uniform. Lid 3 zegt dat de stoptekens uit het 1e lid (de clak, of die rode kegel) ook met en transparant gegeven mag worden (dus dag en nacht)
Inderdaad, dat had ik anders gelezen. Maar goed dat is dan Douane alleen, nu nog de andere diensten.