sms van 112

Auteur Topic: sms van 112  (gelezen 2574 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

helm

  • Gast
Gepost op: 18 oktober 2012, 12:20:07
Van de week vertelde een cursist 112 gebeld te hebben. Hij kreeg geen verbinding maar ontving vrij snel een sms van 112 met het bericht dat er al gebeld was voor een ongeval vanaf die plaats. Klopt dit?




Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2012, 12:35:56
Apart...
Stel er gebeurt wat anders in de buurt van het ongeval dan zou het raar zijn als je geen verbinding krijgt.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2012, 13:19:22
Vaag verhaal. Radiosignalen zijn onvoorspelbaar en je hoeft echt niet per definitie verbinding te hebben met de dichtstbijzijnde mast.


helm

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 18 oktober 2012, 13:22:57
Ja een bijzonder verhaal, dus ik denk ik check het hier even.


helm

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 20 oktober 2012, 11:43:57
Is er geen 1 centralist die deze werkwijze kan bevestigen of ontkennen?


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2012, 18:11:48
Ik ken het niet als centralist... Vreemd verhaal..


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #6 Gepost op: 12 november 2012, 13:32:57
Vreemd verhaal. Zou dus ook betekenen dat je nooit extra informatie kunt doorbellen. (Als een pat. waar een ambu A2 voor komt ineens instabiel wordt en spoed toch gewenst is bijvoorbeeld)
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #7 Gepost op: 12 november 2012, 13:45:51
Ik had onlangs iemand bij mij staan die 112 had gebeld vanaf een vaste lijn. Nadat hij aangegeven had dat hij politie wilde spreken werd hij doorgeschakeld maar bleef maar in de wacht staan (ong 5 min). Elke keer als hij ophing werd hij direct terug gebeld door 112 waarna hij na hij meerdere malen langere tijd heeft gewacht maar geen centralist te spreken kreeg. Ook toen ik met hem stond te praten werd hij continu gebeld door 112 op de nummerherkenning..

Met diverse centrales gebeld maar niemand kende het probleem. Hij is uiteindelijk maar gaan slapen met de stekker uit de telefoon.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein