Aanschaf nieuwe Portofoons

Auteur Topic: Aanschaf nieuwe Portofoons  (gelezen 15254 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SARwacht

• Forum gebruiker
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Gepost op: 13 maart 2005, 22:41:23
Hallo allen,

Wij zijn als Ouddorpse Reddingsbrigade op zoek naar nieuwe portofoons. Nu werken we al jaren met de Motorola GP300. Nu zijn de prijzen van de nieuwe Motorola GP340 porto's niet mis. Compleet toch zo'n kleine € 600,- per stuk.

Nu waren we benieuwd wat voor portofoons andere brigades in het gebruik hebben en hoe de ervaringen hier mee zijn. Ik hoorde dat bijvoorbeeld het Rode Kruis de ICOM-F3S porto landelijk in gebruik heeft. Ze zijn een stuk goedkoper dan de Motorola's maar zijn ze net zo goed en robuust? Of zijn er misschien andere goede ervaringen met bepaalde goedkopere merken.

Hopende op vele goede reacties om tot een goede keuze te komen.

Met groet en alvast bedankt voor jullie reacties!

Paul de Jong
ORB Ouddorp
www.ouddorpsereddingsbrigade.nl

Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2005, 00:12:56
Wij werken met Motorola GP 360 en Gm 360, ze zijn prijsig maar werken super. In sommige boten en posten zitten nog oude condors, welke ook voldoen.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2005, 05:28:19
Wat wil je dan, een goede portofoon voor 200 euro? Zodra ie goedgekeurd is wordt ie drie keer zo duur, neem de LTK 3101 van Kenwood, dezelfde porto met andere software kost een paar honderd euro meer als tie voor professioneel gebruik is goedgekeurd. Er zijn mensen die de PMR uitvoering kopen en de professionele software erin uploaden zodat ie vijf watt wordt en vrij programmeer qua frequentie. Heb je voor onder de tweehonderd euro een professionele spatwaterdichte porto. Is er niet zoiets voor de VHF? Al die ME porto's komen nu toch ook vrij?

Henk

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #3 Gepost op: 14 maart 2005, 08:53:58
Al die ME porto's komen nu toch ook vrij?

Henk

Tis maar inderdaad een suggestie. Alle analoge portofoons van bijvoorbeeld de GNK komen ook vrij, omdat de digitale portofoons daarvoor komen. Die GNK portofoon zijn de breedband brandweer portofoons en zitten standaard de RN frequenties ook op. Hier in Kennemerland gaan zij naar de reddingsbrigades en het Rode Kruis. Misschien een suggestie om een verzoek te plaatsen bij jullie hoofd GHOR of Veiligheidsburo.
Elke hulpverlening start met communicatie.

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 14 maart 2005, 16:36:55
Hier in Kennemerland gaan zij naar de reddingsbrigades en het Rode Kruis. Misschien een suggestie om een verzoek te plaatsen bij jullie hoofd GHOR of Veiligheidsburo.
vertel...! ;-) wanneer kan ik ze ophalen???
[img]/img]

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 15 maart 2005, 09:16:34
Soms zit je zo dicht bij het vuur, dat je eigenlijk verplicht bent het aan een ander te geven.

;D 8) ;D

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 15 maart 2005, 11:19:33
haha......... ;D
[img]/img]

Ron-Almere

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 15 maart 2005, 13:48:43
Alle analoge portofoons van bijvoorbeeld de GNK komen ook vrij, omdat de digitale portofoons daarvoor komen.

Hoe dat zo dan??

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 15 maart 2005, 15:18:39
Tis maar inderdaad een suggestie. Alle analoge portofoons van bijvoorbeeld de GNK komen ook vrij, omdat de digitale portofoons daarvoor komen. Die GNK portofoon zijn de breedband brandweer portofoons en zitten standaard de RN frequenties ook op. Hier in Kennemerland gaan zij naar de reddingsbrigades en het Rode Kruis. Misschien een suggestie om een verzoek te plaatsen bij jullie hoofd GHOR of Veiligheidsburo.

Ik neem aan dat je voor dergelijke portofoons wel een vergunning moet hebben? Of hoe gaat dat?

Christian

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 15 maart 2005, 21:26:44
Ik neem aan dat je voor dergelijke portofoons wel een vergunning moet hebben? Of hoe gaat dat?

Christian

Oja, meen je dat?  ??? ???

Je kan ze ook als "normale" reddingsbrigade portofoon gebruiken en daar hebben de reddingsbrigade meerdere vergunningen voor. De reddingsbrigade in Ouddorp gebruikt ze als vervanging van de oude, dus hebben zij een vergunning. Tenminste zo lees ik het verhaal.