Het topic leeft nog niet echt, maar ik ben toch wel benieuwd wat de collega's hier vinden van:
1) De inzet van solo medewerkers tijdens de nachtelijke uren
2) De mogelijkheid om tijdens je dienst een steek- en slagwerend vest te dragen
Ik denk dat sommige collega's best een steekwerend vest zouden willen dragen, en niet alleen tijdens de nachtdiensten. Bijna alle geweldsincidenten zijn in de Haagse, lees; Delftse regio overdag of avonds gebeurd...
Solo-inzet lijkt leuk, maar heeft heel wat haken en ogen, met name ivm de veiligheid. Voor het inzetten van extra deskundigheid of nog meer flexibele ambulanceteams kunnen efficient zijn (die dan immers niet gaan vervoeren als rapid responder, meteen weer inzetbaar, scheelt tijd) maar heeft alles te maken met hoe het huidige systeem functioneert en hoe dit in de nabije toekomst mogelijk verder gaat veranderen. Beslissingen die vandaag gemaakt zijn kunnen over een tijd ineens minder efficient en effectief zijn... Denk maar eens aan de BMH-plannen...
Hier kan enorm veel over gediscussieerd worden, maar of dat op uitvoerend niveau veel zin heeft betwijfel ik, blijven wandelgangdiscussies zonder veel invloed op de materie.