Ambulancepersoneel doen hun werk met anti-steekvesten aan!

Auteur Topic: Ambulancepersoneel doen hun werk met anti-steekvesten aan!  (gelezen 6103 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Freddie_H

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Gepost op: 19 oktober 2012, 14:42:50
First responders in regio Haaglanden gaan nachtdiensten draaien!

Steekvesten zijn aangemeten door Connexxion personeel. Het GGD-personeel moet nog passen. Maar de First Responder in de nacht gaat in tussen wel van start! Binnen enkele maanden!

Stellingen:
Connexxion en gemeente Den Haag brengen hun personeel bewust in gevaar!
Meldkamer kan niet de volledige veiligheid garanderen voor de First Responders!
Patiëntencategorie 's nachts is voor een groot gedeelte een andere dan bij zonlicht!

Argumenten:
Een groot deel van de patiëntencategorie tijdens de nachtdienst heeft dag- en nachtritme omgedraaid. Psychiatrische patiënten moet je niet alleen benaderen. Huisartsen rijden al 20 jaar niet meer alleen in de nacht vanwege veiligheid en een anti-steekvest dragen is een schijnveiligheid. Wat is de volgende stap? Dit gaat te ver!
Dit is duidelijk verzonnen door mensen die niet weten wat er de laatste jaren op straat gebeurt. Of het niet willen weten of begrijpen.

Ik ben benieuwd naar de voors en tegens. Ben je het eens of oneens met de stellingen?

Ik wens de dames en heren die 's nachts alleen op pad moeten veel kracht en wijsheid.




CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2012, 16:40:41
Ik ben benieuwd naar de voors en tegens.

Ik ben benieuwd naar Freddie_H.
Welkom op het forum Freddie. Mag ik je dit topic aanraden?
Dat geeft ons ook wat meer inzicht in de manier waarop je dit gepost hebt.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2012, 18:04:35
Ik ben het Freddie_H eens dat de invoering van de Rapid hier in Haaglanden in de nachtelijke uren geen verstandige ontwikkeling is.

Ik ben een voorstander van het gebruik van de Rapid in het algemeen (hoewel we daar ook al de AMON voor hebben), maar solistisch rijden tijdens de nachtelijke uren is naar mijn mening geen wenselijke ontwikkeling.

Niet alleen de fysieke aanwezigheid van een tweede persoon, maar deze chauffeur ZIET ook veel meer terwijl de VP zich met de directe patientenzorg bezig kan houden.

Overigens zijn de meeste ernstige geweldsincidenten in Haaglanden -tot nu toe- vooral overdag en kan er immers altijd (24 uur per dag) wat gebeuren. Toch ontkom ik niet aan het gezegde de kat op het spek binden... :-\
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Luer-lock

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 285
Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2012, 18:50:11
Zijn alle huidige rapid-responders aldaar dan verplicht om (solo)nachtdiensten te gaan doen?
Persoonlijk zou ik weigeren.

Mijns insziens ook een verkeerde manier van bezuiningen: in de praktijk zul je zien dat er met de RR ook politie wordt meegestuurd.
Never underestimate the power of stupid people


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2012, 19:25:37
Ik vind het niet zo vreemd hoor! Veiligheid staat voorop. Er lopen steeds meer gekken rond met een wapen die niks goeds van plan zijn. Dan kun je maar beter op safe spelen dan achteraf iedereen en alles de schuld te geven.

Waar ik nu woon in Noord-Amerika is het trouwens heel normaal dat het ambulancepersoneel in kogelwerende vesten hun werk doet. Zelfs het ambulancepersoneel dat enkel b-vervoer doet loopt standaard in een kogelwerend vest rond... Dit hoort bij de standaarduitrusting van de bemanning.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #5 Gepost op: 19 oktober 2012, 20:02:15
First responders in regio Haaglanden gaan nachtdiensten draaien!

Steekvesten zijn aangemeten door Connexxion personeel. Het GGD-personeel moet nog passen. Maar de First Responder in de nacht gaat in tussen wel van start! Binnen enkele maanden!

Stellingen:
Connexxion en gemeente Den Haag brengen hun personeel bewust in gevaar!
Meldkamer kan niet de volledige veiligheid garanderen voor de First Responders!
Patiëntencategorie 's nachts is voor een groot gedeelte een andere dan bij zonlicht!

Argumenten:
Een groot deel van de patiëntencategorie tijdens de nachtdienst heeft dag- en nachtritme omgedraaid. Psychiatrische patiënten moet je niet alleen benaderen. Huisartsen rijden al 20 jaar niet meer alleen in de nacht vanwege veiligheid en een anti-steekvest dragen is een schijnveiligheid. Wat is de volgende stap? Dit gaat te ver!
Dit is duidelijk verzonnen door mensen die niet weten wat er de laatste jaren op straat gebeurt. Of het niet willen weten of begrijpen.

Ik ben benieuwd naar de voors en tegens. Ben je het eens of oneens met de stellingen?

Ik wens de dames en heren die 's nachts alleen op pad moeten veel kracht en wijsheid.

Ik ben wel benieuwd naar de bron van dit bericht.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #6 Gepost op: 19 oktober 2012, 23:45:13
Kogelwerend vest? heb persoonlijk liever een steekwerend vest, die zijn vaker nodig dan de eerste variant.

Overigens zou een RR bestaande uit een ACH en een AVP niet alleen uit t oogpunt van veiligheid adequater zijn.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2012, 17:24:40
Het topic leeft nog niet echt, maar ik ben toch wel benieuwd wat de collega's hier vinden van:

1) De inzet van solo medewerkers tijdens de nachtelijke uren
2) De mogelijkheid om tijdens je dienst een steek- en slagwerend vest te dragen
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #8 Gepost op: 22 oktober 2012, 19:10:19
Het topic leeft nog niet echt, maar ik ben toch wel benieuwd wat de collega's hier vinden van:

1) De inzet van solo medewerkers tijdens de nachtelijke uren
2) De mogelijkheid om tijdens je dienst een steek- en slagwerend vest te dragen

Ik denk dat sommige collega's best een steekwerend vest zouden willen dragen, en niet alleen tijdens de nachtdiensten. Bijna alle geweldsincidenten zijn in de Haagse, lees; Delftse regio overdag of avonds gebeurd...

Solo-inzet lijkt leuk, maar heeft heel wat haken en ogen, met name ivm de veiligheid. Voor het inzetten van extra deskundigheid of nog meer flexibele ambulanceteams kunnen efficient zijn (die dan immers niet gaan vervoeren als rapid responder, meteen weer inzetbaar, scheelt tijd) maar heeft alles te maken met hoe het huidige systeem functioneert en hoe dit in de nabije toekomst mogelijk verder gaat veranderen. Beslissingen die vandaag gemaakt zijn kunnen over een tijd ineens minder efficient en effectief zijn... Denk maar eens aan de BMH-plannen...

Hier kan enorm veel over gediscussieerd worden, maar of dat op uitvoerend niveau veel zin heeft betwijfel ik, blijven wandelgangdiscussies zonder veel invloed op de materie. :-\
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #9 Gepost op: 4 november 2012, 17:44:15
Alarmering van de 15-388 (First Responder) gespot:

p2kflex
17:41:07 04-11-12-ALPHA-B 2671MV 9 DP5 Westland Galgepad 9 NW Rit: 85254 Vtg: 15388
1520089MKA Veiligheidsregio Haaglanden (Onbekende code)