Helaas heb ik op afstand geen glazen bol en in je verhaal komt er steeds meer bij. Het is dus moeilijk om een beeld te vormen van de situatie ter plaatse.
Volgens mij is het verstandig om eens een objectieve risicoscan te laten maken en die naast de verzekeringspolis te leggen. Dan krijg je een goed beeld van de risico's en de preventiemaatregelen. Ook is de omgevingsvergunning/gebruikersbesluit belangrijk. Daarin kunnen aanvullende eisen gesteld zijn door Gemeente en/of brandweer.
Gezien de grote van de hallen en de mogelijke (onbekende) risico's verwacht ik dat de plaatselijke brandweer bij een daadwerkelijke brand met uitbreiding niet snel naar binnen gaat en zal kiezen voor de eerder genoemde defensieve buitenaanval.
Het is altijd moeilijk om een situatie die je niet in de praktijk hebt gezien goed in te schatten. En er zijn, zoals altijd, inderdaad erg veel details.
Natuurlijk is er wel een PvE gemaakt op basis van een risico-scan en ondertekend door de 3 betrokken partijen, en zijn we ook compliant met de omgevingsverguninng van de gemeente.
Echter op de vraag of de sleutels op de wagens of in de kluis moeten opbergen, komt van de verzekeraar geen concreet antwoord, misschien wel omdat diefstal en brand bij dezelfde verzekeraar zijn ondergebracht.
Enfin, ik was en ben gewoon benieuwd wat hulpverleners in de praktijk , werkelijk zullen gaan doen , en of er misschien richtlijnen zijn die ze hiervoor gebruiken, of dat het ieder voor zich is