Inderdaat gechargeerd, en niet zo'n beetje ook. Aparte vergelijking ook tussen politie en ambulancewerk.
Zucht
.
Zal ik het toelichten, om te voorkomen dat we weer eindeloze discussies krijgen over de vraag of protocol 8.9.11.54 regel 33 en dan de 54ste postie na de komma nou wel of niet voldoet.....?
Er zijn regels opgesteld waar je je (redelijk) aan dient te houden. Voor de politie bijvoorbeeld een ambstinstructie, voor de ambulancesector bijvoorbeeld een landelijk protocol. Je kan en mag er alles van vinden, maar je hebt je wel min of meer aan die regels te houden. Ook jij als verpleegkundige, want je loopt (neem ik aan) niet met een zak eigen medicatie en apparatuur op je rug omdat jij vindt dat er van alles en nog wat niet goed is en anders kan of moet. Of je nou wil of niet, je hebt je uiteindelijk te conformeren aan het LPA. Dat wil je werkgever en, niet onbelangrijk, dat zal de wetgever ook vinden als je onverhoopt eens voor "het hekje" komt te staan.
In dat licht bezien verbaast het mij zeer dat uitgerekend een opleidingscoördinator in de lach schiet als er gerefereerd wordt aan het protocol en iets zegt in de trant van:"...wie rijdt er nu op de ambulance, wij of zij...?". Denk eens na over de implicaties, nadat iedereen uitgelachen is en bekomen is van de ergernis over mijn bijdrage aan deze thread. Want ik vind zo'n houding nogal ernstig.......