Voertuigen van BlikopdeWeg, hoe zit dat nou precies?

Auteur Topic: Voertuigen van BlikopdeWeg, hoe zit dat nou precies?  (gelezen 34511 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #60 Gepost op: 19 oktober 2012, 17:44:08
Maar betaald door een televisieprogramma. Wie kan mij garanderen dat dit allemaal correct is gegaan?

Alles wat geijkt moet zijn wordt geijkt door het NMI dus dat klopt gewoon allemaal en die garanderen dat dus ook.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #61 Gepost op: 19 oktober 2012, 17:45:40
Kijk jij maar is in de gewone surveillance auto met een ijkingsrapport, dit is absoluut niet door het NMI gedaan hoor. Bovendien hebben wij geen winstbelang, een commercieel bedrijf wel. Wie zegt dat daar niets mee is gebeurd?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #62 Gepost op: 19 oktober 2012, 18:05:37
Neem bv. de Lasergun's als deze van het NMI geijkt worden.
Worden ze terugbezorgd bij het des betreffende korps.
Zo gauw de chauffeurs dat zien aan de aflevergegevens wordt er nog ff extra hard mee omgegaan bv laten vallen in de bus gooien noem maar op
Wie zegt dat ze dan nog aan de ijking voldoen
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #63 Gepost op: 19 oktober 2012, 18:58:38
Bij ons worden ze door een medewerker van het korps gehaald en gebracht, of ze komen naar bureau facilitaire zaken toe om te ijken. Gebeurt o.a. met de ademanalyse e.d. juist om dit soort dingen te voorkomen.

Overigens kan nooit wat uitgesloten worden hoor, ook niet de apparatuur die binnen de handen van politie blijft. Maar wellicht dat we nu wel erg offtopic gaan  :P
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #64 Gepost op: 19 oktober 2012, 20:12:06
Kijk jij maar is in de gewone surveillance auto met een ijkingsrapport, dit is absoluut niet door het NMI gedaan hoor. Bovendien hebben wij geen winstbelang, een commercieel bedrijf wel. Wie zegt dat daar niets mee is gebeurd?

Nee dat is een andere ijking, maar de meet apparatuur wordt geijkt door nmi geloof me nou maar.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #65 Gepost op: 19 oktober 2012, 21:21:38
Bovendien hebben wij geen winstbelang, een commercieel bedrijf wel. Wie zegt dat daar niets mee is gebeurd?
Ik snap het stukje 'winstbelang' niet. De agent bepaald uiteindelijk wie hij staande- of aanhoudt, en BodW heeft niets aan een wagen die niet of verkeerd geijkt is. Ze kunnen er alleen (medewerking) mee verliezen, dan kunnen ze niet meer meerijden, dan kunnen ze geen beeld meer aanleveren, en dan maken ze geen winst. Is eigenbelang om het juist goed te doen!


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #66 Gepost op: 19 oktober 2012, 21:36:42
IJking van het NMI heeft betrekking op weegplaten, geluidsmeter, Wim, enz enz oja en ook het spul van de VROS/ GOS voertuigen.
Snelheidsmeter worden over het algemeen gedaan door een bedrijf in Dordrecht ( niet de oud maar .....)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #67 Gepost op: 19 oktober 2012, 23:18:02
Als google me niet in de steek laat r1200gs dan zou het A de Jong TH uit Dordrecht moeten zijn die ook ijkingen doet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #68 Gepost op: 19 oktober 2012, 23:25:52
Ik begrijp je vragen Silgue maar als Leo de Haas met zijn bedrijf het al zo lang doet sinds 1989 dan zou ik me daar
persoonlijk geen zorgen over maken maar dat ben ik dan weer.
Ik ben er heilig van overtuigd dat alles echt wel goed is afgedicht mede vanwege het feit dat Politie en Justitie toch een voorbeeld functie heeft.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #69 Gepost op: 20 oktober 2012, 00:20:23
Als google me niet in de steek laat r1200gs dan zou het A de Jong TH uit Dordrecht moeten zijn die ook ijkingen doet.

Dat doet inderdaad dat bedrijf ;)
Met Vriendelijke Groet.....