Zo eenvoudig ligt het dus helaas niet, de regeling OGS en de regeling voertuigen hebben het niet over het ingebruik zijn bij maar over het in dienst zijn bij. Tussen het ingebruik hebben en in dienst zijn van zit een wereld van verschil. Niet alle voertuigen die ingebruik zijn bij zijn ook daadwerkelijk in dienst van.
Ik ben erg benieuwd naar een citaat waar staat 'in dienst zijn'? Wellicht lees ik er over heen, maar ik kan het zo 1-2-3 niet terugvinden. Overigens vind ik dan nog het begrip 'in dienst zijn bij' openstaan voor discussie. Wordt hiermee bedoeld eigendom zijn van? Hoe zit het dan met lease en/of huurvoertuigen? Betekent het ten dienste van? In dat geval lijkt BodW er ook aan te voldoen.
Het enige relevante dat ik kon vinden is het eerder door mij geciteerde art. 29RVV en dat kan ik niet anders interpreteren dan ik in m'n vorige reactie deed:
De wet heeft het in ieder geval over "bestuurders van voertuigen in gebruik bij ...". Als een BodW-auto wordt bestuurd door een politieagent ten behoeve van de politietaak lijkt het gebruik van OGS me juridisch dan ook geen enkel probleem.
Maar wellicht is inderdaad Iv0 z'n suggestie een goede:
Wel eens gedacht om Leo de Haas zelf een mailtje te sturen ?
Het is wat technisch, en in de ogen van sommigen misschien overdreven, maar ik vind dit in ieder geval een erg interessante discussie