Voertuigen van BlikopdeWeg, hoe zit dat nou precies?

Auteur Topic: Voertuigen van BlikopdeWeg, hoe zit dat nou precies?  (gelezen 35020 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #120 Gepost op: 22 januari 2013, 18:50:35
Afgekeurd! Blauw en oranje kunnen te gelijk aan ;D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #121 Gepost op: 22 januari 2013, 18:56:51
Mooi filmpje, vraag me wel af wat voor type frontflitsers het zijn. Want het zijn volgens mij niet de standaard Tir6'jes

De BL88 in blauw en de BU88 in amber. Geleverd door Marelko/TC-CS.

Opvallend, wat ook al in de vorige Volvo te zien was is dat Blik op de Weg (evenals het KLPD) overgestapt is van Whelen / HONAC signalering naar Federal Signal / TC-CS.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #122 Gepost op: 22 januari 2013, 21:08:24
Laten we hopen dat hij nog gewrapped wordt in een andere kleur, anders kan je de O in VROS wel wegstrepen ;D


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #123 Gepost op: 22 januari 2013, 21:26:56
Laten we hopen dat hij nog gewrapped wordt in een andere kleur, anders kan je de O in VROS wel wegstrepen ;D

Aan de andere kant, hoeveel mensen weten dat dit de BODW auto is? Vraag me af of het daadwerkelijk verschil maakt. Mensen verwachten juist niet dat dit een politievoertuig is? Even positief bekijken, haha.


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Reactie #124 Gepost op: 3 februari 2013, 15:11:42

foto gemaakt op de politiedag in Ullft, 2012.


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #125 Gepost op: 3 februari 2013, 23:41:11
Laten we hopen dat hij nog gewrapped wordt in een andere kleur, anders kan je de O in VROS wel wegstrepen ;D

Mwah misschien is de term onopvallend ook niet zo belangrijk. Zoals eerder al aangehaald zegt de Engelse term unmarked eigenlijk beter waar het om gaat. Denk dat er maar weinig mensen deze wagen als dusdanig zullen herkennen. Eerder dat die weinige mensen voor elke Volvo van deze kleur in de remmen gaan  ;D

En moet wel een beetje lachen om de discussie om de bodw wagens. Leo de Haas is begonnen met het beschikbaar stellen van een auto omdat destijds nog maar weinig regio's zo'n auto hadden. Hij/wij mooie beelden, de politie een gratis extra wapen in de strijd tegen wegpiraten. Win win. En dat het in het belang van bodw zou zijn om foutieve metingen te doen raakt kant nog wal. Zodra dit uit zou komen, als hij het al zou doen, zou hij meteen z'n spullen kunnen pakken en achter de geraniums gaan zitten. Het is in zijn eigen belang om een goede, betrouwbare, acurate wagen neer te zetten.

Bovendien vind ik bodw ook helemaal niet zo'n sensatie programma. Juist veel verkeers veilige onderwerpen, zoals redelijk recent bijvoorbeeld het verkeerd plaatsen van een navi. En regelmatig zoekt bodw ook de mensen thuis op voor het verhaal de erachter. En ook bijvoorbeeld gewoon grappige dingen die ze toevallig tegenkomen onderweg in beeld.

Heel anders gaat het bij wegmisbruikers, de naam geeft al aan dat het hier om een heel andere insteek gaat. Hier lijkt het puur en alleen om sensatie te doen. Ze wijden liever 10 minuten aan de zoveelste malloot die loopt te schreeuwen en te vloeken dan daadwerkelijk verkeersbeelden oid te laten zien. Zou me ook niks verbazen wanneer voor veel mensen het idee dat oom agent alleen maar bonnetjes schrijft om de staatskas te spekken versterkt wordt door dit programma.

Nee geef mij dan maar Blik op de weg. En tja, dat daar dan ook dingen gebeuren die strikt volgens de regeltjes niet zouden mogen... Lijkt het wat dat betreft net op echte politie....  98uiye


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #126 Gepost op: 4 februari 2013, 00:30:00
Over de kleur wordt zelf door BODW getwittert:

Vandaag al 7 staandehoudingen. Aan de kleur van onze nieuwe #volvo ligt het dus niet!
3:53pm - 24 jan 13
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #127 Gepost op: 4 februari 2013, 00:48:52

foto gemaakt op de politiedag in Ullft, 2012.
Ja dat was een leuke auto die van de buren, al vond ik de motor er intresanter uitzien  998765. Was wel jammer dat ze niet de nieuwste auto hadden om te showen  ^-^.

Over de kleur wordt zelf door BODW getwittert:

Vandaag al 7 staandehoudingen. Aan de kleur van onze nieuwe #volvo ligt het dus niet!
3:53pm - 24 jan 13
Ja en dat terwijl het toch een kleurtje is die je normaal niet ziet. Al een paar keer een volvo in die kleur zien rijden en elke keer hopen dat het hem was. Alleen elke keer weer telleurgesteld, een V70 met maar 1 pers in de auto  :(
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #128 Gepost op: 4 februari 2013, 00:51:31
Over de kleur wordt zelf door BODW getwittert:

Vandaag al 7 staandehoudingen. Aan de kleur van onze nieuwe #volvo ligt het dus niet!
3:53pm - 24 jan 13

Dat verbaast me allerminst. Er rijden auto's in allerlei kleuren op de weg. De meeste VROS auto's zijn zwart, donkerblauw, donkergroen, grijs, dus eigenlijk valt deze lichtblauwe nog wel minder op doordat mensen niet verwachten dat het politie is.

En bovendien.... hoeveel mensen hebben niet eens door dat er een gemarkeerde politiewagen met ogs achter hun rijdt.... Zolang ze niet in hun spiegels kijken (veel bestuurders) maakt het niet uit waar je in rijdt....


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek