Informatie opvraging gemeentelijke basis administratie (GBA)

Auteur Topic: Informatie opvraging gemeentelijke basis administratie (GBA)  (gelezen 9170 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Omdat ik mogelijk APV Boa word, vroeg ik mij het volgende af, namelijk:
 - Hoe vragen jullie informatie uit het GBA op?
       - Is dit via de telefoon, C2000 of laat je een auto komen?

Dit vraag ik voornamelijk aan de handhavers/Boa's, maar politieagenten mogen natuurlijk ook antwoorden. ;)

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 20 oktober 2012, 21:51:30
Heeft jouw organisatie dan zelf geen mogelijkheid om het gba in te zien? Lijkt me anders onmogelijk om je werk te doen...
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

joostvankempen

• REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #2 Gepost op: 21 oktober 2012, 14:32:22
Sylvester, ik neem aan dat je dit in dienst van een gemeente gaat doen? Zij kunnen jou dan gewoon de mogelijkheid geven om inzage te krijgen in het GBA, afhankelijk van het systeem dat ze gebruiken zou dit zelfs op een tablet of smartphone kunnen.

Maar heeft je gemeente daar in hun plan voor jou niet al rekening mee gehouden? Of moet je zelf je functie en werkwijze nog gaan bedenken?

Ben wel benieuwd voor welke gemeente je aan de slag gaat ;)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch

7194

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 21 oktober 2012, 14:45:13
Ik kan op een aantal manieren GBA raadplegen. Dit kan op het bureau en tegenwoordig ook op mijn Blackberry, erg handig. Via de meldkamer zou ook nog kunnen, maar dit is veel werk en omslachtig.

sylvester1986

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 21 oktober 2012, 18:15:52
@ Joost,

ik werk niet specifiek in 1 gemeente, maar ik ben flexibel inzetbaar voor de 3 Noordelijke Provincies.
Vandaag heb ik veel opgevraagd via C2000, speciaal kanaal daarvoor. Zo werkte ik vandaag ook voor het eerst met het KENOnummer.
Opvragen via C2000 is makkelijk.

#....
de zogenaamde KENO code (eerste 4 letters achternaam, eerste letter voornaam en twee laatste cijfers geboortejaar)

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 21 oktober 2012, 18:21:00
@ Joost,

ik werk niet specifiek in 1 gemeente, maar ik ben flexibel inzetbaar voor de 3 Noordelijke Provincies.
Vandaag heb ik veel opgevraagd via C2000, speciaal kanaal daarvoor. Zo werkte ik vandaag ook voor het eerst met het KENOnummer.
Opvragen via C2000 is makkelijk.

Draaien jullie op C2000 mee op de politiegroepen, of hebben jullie daar een soort regionale boa gespreksgroep?

sylvester1986

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 21 oktober 2012, 18:25:43
Draaien jullie op C2000 mee op de politiegroepen, of hebben jullie daar een soort regionale boa gespreksgroep?
Draaien met de politie mee.

Blauwe-motormuis

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 21 oktober 2012, 23:31:00
@Sylvester;

De porto's die jullie gebruiken zijn dan van de regiopolitie of van het bedrijf?
Hebben jullie toegang tot alle gespreksgroepen op de porto of tot een selectief aantal?
Hebben jullie roepnummers die in geheel Noord-Nederland gelijk zijn of is dit regio of gemeente afhankelijk?

sylvester1986

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 22 oktober 2012, 09:24:23
@ Blauwe-motormuis,

Zoals ik begreep zijn de porto's in bruikleen van de politie, roepnummers zijn gekoppeld aan het gebied waar je werkt. Plot ik dus in, dan weet de politie dat de toezichthouders/handhavers weer in een bepaalde gebied zijn. Wij hebben sowieso de gespreksgroepen van Veiligheidsregio 1,2 en 3.

Sjonnie

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #9 Gepost op: 27 oktober 2012, 23:24:19
Wij hebben zogenaamde MDT's (mobiele data terminals) en als je daar het BSN-nummer in invoert krijg je automatisch de gegeven zoals ze bekend zijn in de GBA van de persoon en bij de RDW van het voertuig.