GRIP 1 Zeer grote brand (bakkerij) Vischstraat - Brielle 22-10-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (bakkerij) Vischstraat - Brielle 22-10-2012  (gelezen 9245 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TheDavey100

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
    • Rozenburg Report
Reactie #30 Gepost op: 24 oktober 2012, 20:08:46
Zozo, die OvD durft nogal met die snelheid over zo'n smalle straat! ( 0:11 ).. Niet normaal eigenlijk...

Maar een inhoudelijke vraag, is het gebruikelijk in RR dat de COPI bak met prio 1 rijdt? Daarnaast zie ik ergens in het filmpje nog een soort van copi achtig voertuig rijden, wat is dat dan?

CoPI komt altijd prio 1 hierzo ja, zou eigenlijk niet weten waarom ze dat niet zouden doen


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #31 Gepost op: 24 oktober 2012, 20:14:52
Nou, ik zou wel weten waarom niet, want het is geen incident bestrijdingsvoertuig, en het heeft geen direct effect op de brandbestrijding als hij later zou zijn..

Onnodig gevaar op de weg dus.. maar als een regio het zo bepaalt dan is het zo..


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #32 Gepost op: 24 oktober 2012, 20:19:10
Nou, ik zou wel weten waarom niet, want het is geen incident bestrijdingsvoertuig, en het heeft geen direct effect op de brandbestrijding als hij later zou zijn..

Onnodig gevaar op de weg dus.. maar als een regio het zo bepaalt dan is het zo..
Is helemaal niet vreemd dat die dingen met prio1 rijden, gebeurt in de regio Utrecht ook gewoon. Het betreft een ondersteunend voertuig, net zoals VC en ademluchtbak. En daar hebben we voor verzonnen dat die voertuigen ook met prio1 naar een incident rijden. ;)


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #33 Gepost op: 24 oktober 2012, 20:25:18
Is helemaal niet vreemd dat die dingen met prio1 rijden, gebeurt in de regio Utrecht ook gewoon. Het betreft een ondersteunend voertuig, net zoals VC en ademluchtbak. En daar hebben we voor verzonnen dat die voertuigen ook met prio1 naar een incident rijden. ;)

Dat dat ergens verzonnen is lijkt me een vrij logische conclusie eigenlijk. ;)
De vraag is; Waarom is dit zo verzonnen?


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #34 Gepost op: 24 oktober 2012, 20:40:06
Nou, ik zou wel weten waarom niet, want het is geen incident bestrijdingsvoertuig, en het heeft geen direct effect op de brandbestrijding als hij later zou zijn..

Onnodig gevaar op de weg dus.. maar als een regio het zo bepaalt dan is het zo..
zoals Peter ook al aangaf is dat heel gebruikelijk en in veel regio's zo.  Als de meldkamer het zo bepaald of inschat hangen ze er gewoon een prio 1 aan vast  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #35 Gepost op: 24 oktober 2012, 20:42:35
Dat begrijp ik, helemaal duidelijk, maar ik vraag me af waarom... Soms begrijpelijk, maar om dit nu standaard te doen?

Wij sturen de COPI niet met prio 1 in ieder geval.. Uitzonderingen daargelaten..

Ik zeg niet dat het een verkeerd is, maar ik probeer de verschillen en de argumenten daarachter even te begrijpen..


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #36 Gepost op: 24 oktober 2012, 21:35:54
Neem aan dat men het copi noodzakelijk vindt voor een gecoordineerde operationele aansturing, dus als men daar nog een uur of anderhalf op moet wachten, gaat kostbare tijd verloren in de incidentbestrijding...
greetz,  Enrique


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #37 Gepost op: 24 oktober 2012, 21:38:50
Neem aan dat men het copi noodzakelijk vindt voor een gecoordineerde operationele aansturing, dus als men daar nog een uur of anderhalf op moet wachten, gaat kostbare tijd verloren in de incidentbestrijding...

Daarbij; de opkomsttijd voor een CoPI is 30 minuten. En ik kan me zomaar voorstellen dat het in een COH net wat beter vergadert dan op de achterbank van een OvD-voertuig.......
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding