Waar zie je dat nu.nl dat meldt? Ik kan dat niet vinden in het betreffende artikel op nu.nl Er wordt via de alarmering gemeld dat er twee gewonden zijn, en jij beoordeeld meteen dat twee anderen overleden zijn? Knap... Er staat gewonden, meer informatie heb je gewoon niet. Twee vliegtuigjes neergestort in Dronten AMSTERDAM - In Dronten zijn twee vliegtuigjes neergestort. Dat bevestigt de politie. Volgens de brandweer gaat het mogelijk om twee Cessna's. In beide toestellen zaten waarschijnlijk twee personen , aldus de Luchtvaartpolitie. Hulpdiensten zijn met groot materieel onderweg naar de Zeeasterweg. Die ligt dicht bij de start- en landingsbaan van Lelystad Airport. Eerder nieuwsbericht van NU.nl, in dit topic gepost door mij. Als NU.nl vervolgens het nieuwsbericht wijzigt als ik mijn
VRAAGSTELLING over 2 overledenen gepost heb, kan ik daar niets aan veranderen. Ik beoordeel niets, Haageneesch. Ik vraag het me alleen af. Gezien dat NU.nl het bericht neerzet, en gezien de onderstaande post van Wouter in dit topic. NU.nl meldde over 2 personen in elk vliegtuig (= 4 personen). Ze hebben dit aangepast omdat de bron waarschijnlijk onjuist was, en ik heb mijn
VRAAG daarop gesteld. Bij onduidelijkheden graag een Persoonlijk Bericht, want onze discussie is niet relevant voor dit topic.
Men is op dit moment bezig met een reddingsactie bij 1 van de vliegtuigjes. De andere is soort van opgegeven. omroepflevoland ----------
EDIT: Vlak nadat ik deze post heb gepost, heeft de brandweer tegenover NU.nl bevestigt dat er 2 personen om het leven zijn gekomen.
Twee doden bij vliegtuigcrash Dronten AMSTERDAM - In Dronten zijn maandag twee vliegtuigjes gecrasht. Daarbij zijn twee mensen om het leven gekomen, zo meldt de brandweer tegenover NU.nl Beide toestellen liggen in een weiland, enkele honderden meters bij elkaar vandaan. De brandweer spreekt van een 'groot vliegtuigongeval', waarbij mogelijk twee Cessna's betrokken zijn. Een van de gewonden is inmiddels per traumahelicopter overgebracht naar het ziekenhuis. Op de Zeeasterweg zijn daarnaast meerdere brandweerwagens en ambulances aanwezig. De weg ligt dicht bij de start- en landingsbaan van Lelystad Airport. Bij het ene toestel is volgens Omroep Flevoland veel hulpverlening aanwezig. Bij het andere toestel kijken de hulpverleners toe. Het is nog niet duidelijk wat de aanleiding van het ongeluk is geweest, maar de twee toestellen zijn naar alle waarschijnlijkheid tegen elkaar aan gevlogen. Tegen Omroep Flevoland zei een ooggetuige dat de piloten aan het stuntvliegen waren. Daarbij zouden ze tegen elkaar zijn gevlogen. De luchtvaartpolitie van het KLPD stelt een onderzoek in. bron: http://www.nu.nl/binnenland/2939730/twee-doden-bij-vliegtuigcrash-dronten.html