BRUL start met inbouwen C2000

Auteur Topic: BRUL start met inbouwen C2000  (gelezen 9579 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Gepost op: 14 maart 2005, 18:00:36
Vandaag is de BRUL begonnen met het inbouwen van C2000 apparatuur in de voer- en vaartuigen.

En raad eens welke brandweer als eerste aan de beurt was:
EEMNES

 ;D ;) 8)

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Brandweer start inbouw C-2000 communicatiesysteem

Eemnes - Maandag is men in de brandweerkazerne van Eemnes begonnen met het inbouwen van het nieuwe communicatiesysteem C-2000. Het systeem vervangt het sterk verouderde analoge systeem. Het invoeren van het C-2000 systeem heeft veel vertragingen gekend. Het systeem had rond 2000 al landelijk ingevoerd moeten zijn.

Naast de nieuwere technieken kan de fanatieke scannerluisteraar en de pers niet meer mee luisteren met de hulpdiensten. In de regio zullen driehonderd voertuigen en vaartuigen omgebouwd moeten worden. Verwacht wordt dat de regio Utrecht vanaf komende zomer in de lucht gaat. Op dit moment worden er kerninstructeurs opgeleid, deze zullen op hun beurt de ‘korpsinstructeurs’ van de brandweerkorpsen en de overige diensten instrueren.

(BRON: WWW.BLIKOPNIEUWS.NL)




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2005, 19:13:25
Vandaag is de BRUL begonnen met het inbouwen van C2000 apparatuur in de voer- en vaartuigen.

En raad eens welke brandweer als eerste aan de beurt was:
EEMNES

 ;D ;) 8)

-----------------------------------------------------------------------------Brandweer start inbouw C-2000 communicatiesysteem

Eemnes - Maandag is men in de brandweerkazerne van Eemnes begonnen met het inbouwen van het nieuwe communicatiesysteem C-2000. Het systeem vervangt het sterk verouderde analoge systeem. Het invoeren van het C-2000 systeem heeft veel vertragingen gekend. Het systeem had rond 2000 al landelijk ingevoerd moeten zijn.

Naast de nieuwere technieken kan de fanatieke scannerluisteraar en de pers niet meer mee luisteren met de hulpdiensten. In de regio zullen driehonderd voertuigen en vaartuigen omgebouwd moeten worden. Verwacht wordt dat de regio Utrecht vanaf komende zomer in de lucht gaat. Op dit moment worden er kerninstructeurs opgeleid, deze zullen op hun beurt de ‘korpsinstructeurs’ van de brandweerkorpsen en de overige diensten instrueren.

(BRON: WWW.BLIKOPNIEUWS.NL)

huh,  ??? nu al  ;D ;D


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2005, 05:21:07
Jawel, dus er kan digitaal gebrult worden in Eemnes... Baarn is erna aan de beurt....

De rest volgt zo snel mogelijk.

/\/\ario


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2005, 11:26:54
Verwacht wordt dat de regio Utrecht vanaf komende zomer in de lucht gaat.

Sterkte hoor, vrienden en vriendinnen in Utrecht! ;D

Jaja, een beetje flauw, maar het knipperde gewoon naar me, sorry... :-[
Ik werd vanmorgen wakker omdat een brandweerauto uit de buurt buiten dienst was wegens inbouw van C2000 apparatuur!

Christian


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 15 maart 2005, 16:45:30
Jawel, dus er kan digitaal gebrult worden in Eemnes... Baarn is erna aan de beurt....

De rest volgt zo snel mogelijk.

/\/\ario
jullie zullen inmiddels ook al klaar zijn?


ajax

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 15 maart 2005, 17:30:50
Hoorde net van een colega van de brandweer hier dat het aardig opschiet met inbouwen. Hij moet nog maar een paar gemeente  ;D ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 15 maart 2005, 18:50:56
Hoorde net van een colega van de brandweer hier dat het aardig opschiet met inbouwen. Hij moet nog maar een paar gemeente  ;D ;D
we zijn een makkelijke regio  8)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 15 maart 2005, 19:07:44


Jaja, een beetje flauw, maar het knipperde gewoon naar me, sorry... :-[
Ik werd vanmorgen wakker omdat een brandweerauto uit de buurt buiten dienst was wegens inbouw van C2000 apparatuur!

Christian
wordt jij daar wakker van  ??? ;D ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 15 maart 2005, 22:27:33
vanavond hadden we oefenavond,dus alle gelegenheid om de aparatuur eens te bekijken.Ziet er goed uit.
Naast de gebruikelijke C2000mobilofoon hebben we ook een touchscreen in de voertuigen,waar de bevelvoerder met 1 druk op een knop zich terplaatse of ingerukt kan melden aan de AC.

We hebben ook portotests gedaan,glashelder ontvangst perfect dus ;D


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #9 Gepost op: 15 maart 2005, 23:30:07
wordt jij daar wakker van  ??? ;D ;D

Sorry, ik vergat te vermelden dat mijn scanner aanstond en dat zij zich buiten dienst melde...

 ::) ;D

Christian