waar heb je als BOA (buitengewoon opsporingsambtenaar) behoefte aan?

Auteur Topic: waar heb je als BOA (buitengewoon opsporingsambtenaar) behoefte aan?  (gelezen 11587 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #40 Gepost op: 27 november 2012, 18:13:21
Ik ben benieuwd of er foto's van zijn.

Uit een andere stad, maar ongeveer hetzelfde verhaal in Leiden. (Letwel, dit is volgensmij met de oude jas, inmiddels voorzien van dezelfde jas als de politie) Zeker op evenementen, met hesje aan, onmogelijk te onderscheiden op meer dan enkele meters afstand...

De nieuwe auto'tjes zien er wel goed uit, niet te overdreven maar wel duidelijk O0



Bron: UnityFM

In Den Haag loopt men dan weer rond met logo's gelijkend op de oude gemeente politie...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 27 november 2012, 18:19:44
Ook een wagen van de Leidse Boa's.

https://twitter.com/Goa_leiden


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #42 Gepost op: 27 november 2012, 18:29:49
Qua uniform lijkt het er zeker op. Alleen dan met de huidige politiejas. En het voertuig lijk meer op een dienstvoertuig van de politie.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #43 Gepost op: 27 november 2012, 18:53:54
Citaat
In Den Haag loopt men dan weer rond met logo's gelijkend op de oude gemeente politie...

In Den Haag loopt men al 20 jaar met het oude logo van de gemeentepolitie, echter met dien verstande dat in het midden de haagse ooievaar staat.


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #44 Gepost op: 27 november 2012, 22:14:10
Ik vind het jammer dat hun uniform erg veel op het politie uniform lijkt. Daardoor zorg je echt niet dat de bijnamen zoals bijvoorbeeld 'afgekeurde agenten' zullen verdwijnen. Ik loop stage bij Handhaving Roosendaal, en die hebben een compleet andere uniform wat totaal niet lijkt op de politie. Hetzelfde geldt voor Rotterdam, een origineel uniform wat niet lijkt op een politie-uniform.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #45 Gepost op: 27 november 2012, 23:24:30
Uit een andere stad, maar ongeveer hetzelfde verhaal in Leiden. (Letwel, dit is volgensmij met de oude jas, inmiddels voorzien van dezelfde jas als de politie) Zeker op evenementen, met hesje aan, onmogelijk te onderscheiden op meer dan enkele meters afstand...

In Den Haag loopt men dan weer rond met logo's gelijkend op de oude gemeente politie...

Zelfde geldt voor oa gemeente Woerden. Zelfde verhaal als pully (op de auto na) volledig gelijkend uniform, zelfde jas broek en pet.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 28 november 2012, 16:04:07
Voor we het alleen over kleding gaan hebben, zie: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie.


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #47 Gepost op: 28 november 2012, 20:29:08
Is er al iets bekend over het uniform?
Want ik hoop dat het niet te veel gelijkend is op dat van de politie.

Ik kwam laatst een handhaver (BOA) tegen die had een uniform aan, dat zelfs ik als agent 2 keer moest kijken of het geen agent was.
Laat staan dat een willekeurige burger deze man ziet.

Hij had een donkerblauwe jas aan met biza striping (dezelfde baan als op de politiejas), een blauwe broek met zwarte bies en een wit overhemd. De flap op de achterzijde had hij naar binnen gevouwen. Vermoedelijk stond daar de tekst handhaver op.

Het enige waaraan ik kon zien dat het een handhaver was, was het BOA embleem op de borst (op de plek waar bij de politie het brevet zit) en de rangonderscheidingstekens van een BOA. Deze stapte vervolgens in een voertuig van Handhaving. Waarvan de striping enigzins gelijkend was op de secundaire striping van de politie.

Al met al een onwenselijke situatie lijkt mij.

Wellicht allemaal al gezien, maar VNG gaat er ook mee aan de slag. Overigens ben ik eens een studietje begonnen naar veel voorkomende tenues. Dit is een buitengewoon veelvoorkomend tenue herkenbaar en wezenlijk anders dan Politie

http://img577.imageshack.us/img577/4124/stadstoezichtinherestra.jpg

http://img822.imageshack.us/img822/4171/tn11181021f25fae6f8eae4.jpg


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #48 Gepost op: 28 november 2012, 20:34:54
Wellicht allemaal al gezien, maar VNG gaat er ook mee aan de slag. Overigens ben ik eens een studietje begonnen naar veel voorkomende tenues. Dit is een buitengewoon veelvoorkomend tenue herkenbaar en wezenlijk anders dan Politie


Wil niet heel vervelend doen: De agent handhaver op bovenstaande foto heeft inderdaad een uniform dat anders is dan de agent die er naast staat. Maar hij heeft wél hetzelfde uniform aan als een politie-biker. Dit uniform valt dus af.


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #49 Gepost op: 28 november 2012, 20:50:28
Wil niet heel vervelend doen: De agent handhaver op bovenstaande foto heeft inderdaad een uniform dat anders is dan de agent die er naast staat. Maar hij heeft wél hetzelfde uniform aan als een politie-biker. Dit uniform valt dus af.


En dat is niet per definitie waar. Je hebt deels gelijk. Het lijkt op de biker kleding van een aantal regio korpsen. Deze kleurcombinatie is ooit ontworpen voor de gemeente Nijmegen en gejat door politie  ;). Het nieuwe biker tenue -van de producent zelf vernomen- is zover ik weet nog niet vastgesteld en het laatste dat ik ervan weet is dat het deze combinatie niet gaat worden.

Korenblauw-donkerblauw hele goede combinatie en afwijkend van het reguliere politie-tenue. Zou hem zo maar eens kunnen worden.......... 8)