Na het hele topic doorgelezen te hebben ben ik weer heel veel wijzer geworden voor de motorvoertuigen tijdens de evenementen waar ik verkeer regel.
Ik dacht eerst een mooie opmerking gevonden te hebben maar die werd later weer ontkracht door een mede forumlid
(het staan met de motor tussen de benen en het regelen van het verkeer)
Helaas...
Echter ben ik zelf afgelopen weekend bij een hardloopwedstrijd wezen verkeer regelen en daar was ik mijn mijn auto TP.
Toen moest ik ook van punt A naar B... Wetende dat ik een onderdeel ben van de organisatie zou ik ook om de hekken heen kunnen rijden en door kunnen gaan... aangezien ik amber op me dak aan had kunnen zetten. Enige wat mij tegenhield was het "cowboy" effect. Het overdreven rijden met amber waar ik op dit forum al meerdere opmerkingen over heb gelezen.
Daarom heb ik er voor gekozen om een omweg te nemen en me als normale verkeersdeelnemer door het verkeer te begeven.
Omdat het complete dorp ene grote afgesloten boel was werd het mij redelijk moeilijk gemaakt maar "geduld is een schone zaak"
Het is mij uiteindelijk gelukt om op punt B te komen en ik kon daar mij ding gaan doen. Een keer tegen gehouden door een agent. Maar omdat ik mijn vkrhesje in de auto nog aanhad was het voor hem snel duidelijk en kon ik er door.
Voor de motorrijders lijkt mij het zelfde... begeef je door het verkeer als een normale verkeersdeelnemer. En zorg er voor dat je normaal inhaalt waar dat kan. Naar waarschijnlijkheid (wanneer ik altijd kijk naar de snelheden van mijzelf...) Dan behaal ik hoogstens op 90 km wanneer ik hardrijd (140km/h) ongeveer 10 min winst maak...
Dan te bedenken dat een brwvrt maar 80 rijd... dan maak je een tijdwinst van niets volgens mij als je te hard rijd.
Houd je liever aan de regels als vkr zijnde dan zorg je voor veiligheid... en een discussie minder op het forum