"Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars

Auteur Topic: "Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars  (gelezen 71400 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #130 Gepost op: 23 november 2013, 12:57:03
Citaat van: Bert69 link=msg=1222317 date=1385206078
Das jou mening dat het niet mag, leg mij dan uit waarom de politie hier wel toestemming voor geeft ? Als dit niet mag zoals jij beschrijft en ze ook niet verzekerd zijn wie is dan de schuldige als er wat gebeurt? Als deze rijders in opdracht/overleg van de div. instanties ter plekke dit toestaan dan zijn zij in dit geval niet meer aansprakelijk, discussie over de motor (schade) zal dan later ter sprake komen.

Ht is niet mijn menig. In de wet staat dat een vkr GEEN verkeer mag regelen vanaf een motorfiets, ook staat er in de wet dat je je aan de snelheid MOET houden en aangezien ik nog geen brancherichtlijn heb gezien voor vkrs houdt ie zich dus aan de wet. PUNT UIT.

Ik kan je NIET uitleggen waarom collega's uit Drenthe het goed keuren dat een vkr op zijn privemotor met oranje lampjes alles doet wat bij wet is verboden.
De vkr op zijn motor is en blijft altijd eindverantwoordelijke. Hij is immers degene die op zijn motor door het verkeer scheurt. Ook ik moet ondanks dat ik toestemming krijg van de chef meldkamer zelf verantwoording afleggen voor mijn verkeersgedrag. kan me ook niet verschuilen achter de chef van de meldkamer.
JE BENT EN BLIJFT ALTIJD VERANTWOORDELIJK VOOR JE EIGEN DOEN EN LATEN, ookal heb je toestemming van iemand anders.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #131 Gepost op: 23 november 2013, 13:13:11
Citaat van: Bert69 link=msg=1222282 date=1385192749
hallo,

Afspraak is dat Ambu's tijdens dit soort evenementen altijd een vrije doorgang hebben/krijgen.



Vind ik een stomme opmerking...

Het word je bij alle evenementen welke dan ook gezegd dat je een ambulances met of zonder OGS doorgang moet geven.
Aangezien je niet weet of er iemand in ligt. tenslotte word er met een B-vervoer of A2 niet altijd met OGS gereden.

Dus die afspraak is overal en niet alleen bij dat soort evenementen.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #132 Gepost op: 23 november 2013, 13:14:09
Citaat van: Bert69 link=msg=1222282 date=1385192749
Ik las verschillende reacties en ik vermoed dat het meerendeel oordeelt uit zijn eigen kennis en ervaring maar waarschijnlijk niet op de hoogte is van de afspraken die wij maken voorraf dit soort evenementen.
Wat voor afspraken? Welke partners zijn er bij deze afspraken betrokken, en wat is de precieze inhoud van deze afspraken?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #133 Gepost op: 23 november 2013, 13:21:53
Citaat van: Bert69 link=msg=1222282 date=1385192749
Aangezien verkeersregelaars nog steeds niet als volwaardig worden aangezien en ook dus hier wel eens een auto doorrijdt worden er 1 of 2 motoren voorruit gestuurd om ervoor te zorgen dat de weggebruikers extra geattendeert worden op een naderende ambu. aangezien ik zelf tijdens evenemengen vkr ben op de wegen rond het circuit volg ik middels de porto ook de berichten en ik weet dat deze ambu echt met spoed naar het ziekenhuis moest.

VKR's worden niet als volwaardig aangezien?  En die motorrijders dan zijn ook VKR's maar omdat ze een "opleiding" hebben gevolgd zijn ze ineens volwaardig? nou als ik alle berichten hier lees zijn VKR's allemaal gelijkwaardig of ze nou op de motor zitten of niet...

Wanneer jullie daar met porto's werken en er word geroepen er komt een ambu aan dan kunnen jullie zelf alles wel stil leggen.
Kwestie van enkele minuten dat de ambu voorbij komt desnoods wordt er geroepen door de porto ambu kruising 1 voorbij... kruising 2 voorbij... dan weet je precies wanneer hij eraan komt... maar dicht is dicht... En als er dan toch iemand voorbij gaat dan is dit het negeren van een stopteken en het belemmeren van een ambulance...

Ik ben niet op de hoogte van de boetes maar denk dat hier best een leuk sommetje van gemaakt kan worden...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


sylvester1986

  • Gast
Reactie #134 Gepost op: 23 november 2013, 14:01:14
Citaat van: HAP-14 link=msg=1088863 date=1351071304
Ik hoor hem (de filmer) doorschakelen naar de derde versnelling en hoog in zijn toeren zitten, dus mijn schatting is op piek 70 a 80 km/pu
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1088871 date=1351072358
De 70 a 80 km/u halen ze zeker wel en op sommige stukken gaan ze nog wel harder ook.

Als ze niet al continue op de openbare weg reden...
Ter plekke mag je daar 60 km/u en is inderdaad openbare weg.
De motorrijder staat namelijk op onderstaande plek en gaat over De Haar richting A28

http://maps.google.nl/maps?q=de+haar+assen&ll=52.966537,6.534698&spn=0.000006,0.006539&hnear=De+Haar,+Assen&gl=nl&t=h&z=18&layer=c&cbll=52.966317,6.53473&panoid=mAqHWFonhrFa5ro3-9XdkA&cbp=12,7.68,,0,17.87


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #135 Gepost op: 23 november 2013, 15:01:26
Vroeger.... ( tering, ik word oud ) werd er een noodverordening uitgegeven voor het TT terrein. Toen mochten wij van de KMar er ook nog een beetje bij rondspelen. Via zo'n noodverordening kan en mag er ineens veel meer maar achreraf moet het wel worden uitgelegd. Via zo'n verordening is het ineens geen "openbaar terrein" meer maar is het tijdelijk "TT terrein". Als dat nu nog zo wordt gedaan dan mag dit allemaal, zo niet dan mag het ook niet.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #136 Gepost op: 23 november 2013, 18:32:20


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #137 Gepost op: 23 november 2013, 19:24:23
Citaat van: HIT link=msg=1222377 date=1385215286
Vroeger.... ( tering, ik word oud ) werd er een noodverordening uitgegeven voor het TT terrein. Toen mochten wij van de KMar er ook nog een beetje bij rondspelen. Via zo'n noodverordening kan en mag er ineens veel meer maar achreraf moet het wel worden uitgelegd. Via zo'n verordening is het ineens geen "openbaar terrein" meer maar is het tijdelijk "TT terrein". Als dat nu nog zo wordt gedaan dan mag dit allemaal, zo niet dan mag het ook niet.

Na mijn weten is dat stuk de haar tijdens de TT idd TT-terrein en wordt ook afgesloten middels oa een C01
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


VKR Drenthe

  • Beroeps VKR
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #138 Gepost op: 23 november 2013, 19:29:30
Citaat van: DeMassel link=msg=1222438 date=1385231063
Na mijn weten is dat stuk de haar tijdens de TT idd TT-terrein en wordt ook afgesloten middels oa een C01

klopt deze weg is afgesloten voor doorgaand verkeer tijdens de TT
Mvg, Bert


VKR Drenthe

  • Beroeps VKR
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #139 Gepost op: 23 november 2013, 19:32:02
verder vind ik het wel best, als men alleen maar kan reageren met reacties in hoofdletters zoals PUNT UIT, komt bij mij over van ik weet het beter en zo hoort het en wat in assen word afgesproken boeit niet. Prima die mening en gedachte is vrij aan een ieder maar oordeel niet voordat je het fijne ervan weet,

einde discussie wat mijn verhaal betreft.
Mvg, Bert