Das jou mening dat het niet mag, leg mij dan uit waarom de politie hier wel toestemming voor geeft ? Als dit niet mag zoals jij beschrijft en ze ook niet verzekerd zijn wie is dan de schuldige als er wat gebeurt? Als deze rijders in opdracht/overleg van de div. instanties ter plekke dit toestaan dan zijn zij in dit geval niet meer aansprakelijk, discussie over de motor (schade) zal dan later ter sprake komen.
Ht is niet mijn menig. In de wet staat dat een vkr GEEN verkeer mag regelen vanaf een motorfiets, ook staat er in de wet dat je je aan de snelheid MOET houden en aangezien ik nog geen brancherichtlijn heb gezien voor vkrs houdt ie zich dus aan de wet. PUNT UIT.
Ik kan je NIET uitleggen waarom collega's uit Drenthe het goed keuren dat een vkr op zijn privemotor met oranje lampjes alles doet wat bij wet is verboden.
De vkr op zijn motor is en blijft altijd eindverantwoordelijke. Hij is immers degene die op zijn motor door het verkeer scheurt. Ook ik moet ondanks dat ik toestemming krijg van de chef meldkamer zelf verantwoording afleggen voor mijn verkeersgedrag. kan me ook niet verschuilen achter de chef van de meldkamer.
JE BENT EN BLIJFT ALTIJD VERANTWOORDELIJK VOOR JE EIGEN DOEN EN LATEN, ookal heb je toestemming van iemand anders.