"Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars

Auteur Topic: "Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars  (gelezen 71381 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #140 Gepost op: 23 november 2013, 19:34:54
Citaat van: Bert69 link=msg=1222439 date=1385231370
klopt deze weg is afgesloten voor doorgaand verkeer tijdens de TT
Dat doet volgens mij weinig af aan het feit dat het gewoon een: "openbare weg" blijft volgens de WVW met alle gevolgen en verplichtingen die daarbij horen. Een bord C1 bepaalt niet opeens dat er daardoor ook geen maximum snelheid meer zou gelden. Ik hoop dan ook dat je inhoudelijk in gaat op de hier geleverde kritieken en niet alleen op dit punt.
Citaat van: Bert69 link=msg=1222441 date=1385231522
verder vind ik het wel best, als men alleen maar kan reageren met reacties in hoofdletters zoals PUNT UIT, komt bij mij over van ik weet het beter en zo hoort het en wat in assen word afgesproken boeit niet. Prima die mening en gedachte is vrij aan een ieder maar oordeel niet voordat je het fijne ervan weet,

einde discussie wat mijn verhaal betreft.
Jammer. Als je de hele discussie hebt gelezen dan had je misschien wel begrepen dat sommige dienders zich ergeren aan het gedrag van deze verkeersregelaars. Er zijn genoeg serieuze en kritische vragen gesteld en die ga je nu gemakshalve uit de weg. (of weet je de antwoorden gewoon niet...)

Tot slot, dat punt uit slaat op het feit dat verkeersregelaars zichzelf gewoon aan de wet dienen te houden. Ik neem aan dat je daar toch niet over in discussie wil gaan? Dus een "punt uit" is daar prima op zijn plek. ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #141 Gepost op: 23 november 2013, 19:36:20
Citaat van: -Joost- link=msg=1222431 date=1385227940
Tja en deze vertoning dan?

http://www.youtube.com/watch?v=J4B1pbmdWcE
Ik wil dit geen begeleiding noemen maar gewoon meerijden.
Op de rotondes doet de motorrijder het netjes, beide voeten op de grond. O0
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #142 Gepost op: 23 november 2013, 19:42:18
Citaat van: DeMassel link=msg=1222444 date=1385231780
Ik wil dit geen begeleiding noemen maar gewoon meerijden.
Op de rotondes doet de motorrijder het netjes, beide voeten op de grond. O0

Je wil dit serieus goed praten?

Op 2.34 uur negeert de motorrijder een verkeersbord d2. Hij geeft een soort van stopteken vanaf de motor. Hij rijd overigens de gehele tijd onnodig met een extra oranje knipperlicht. (zal wel een flitser moeten zijn) Geschat op de snelheid van het overige verkeer rijden ze her en der harder als de wettelijk toegestane maximum snelheid. Wat ze op 6.50 min doen wil ik niet eens weten... En tot slot, op 07.27 min zeggen ze zelf tegen elkaar. "ze begeleiden ons". Je kan het noemen wat je wil, maar dit "gewoon meerijden" noemen is de reinste lariekoek.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #143 Gepost op: 23 november 2013, 19:46:25
Uiteraard wil ik het niet goed praten. Ik dacht ik haal er een positief dingetje uit. Was ik sneller klaar >:D
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #144 Gepost op: 23 november 2013, 19:47:41
Door rood rijden, doorgetrokken strepen ect ect ect....kan hier nog wel even op door gaan.
Als één van onze motorrijders dit zo zou doen, zou ik daar niet blij van worden.
En waarom heeft zij als artiest ongehinderd de doorgang voor nodig dan?

Nee, sorry...maar dit vind ik juist een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet en waarom er expliciet in de wetgeving genoemd is dat regelen vanaf een motor niet is toegestaan.

Je kan, binnen de wettelijke kaders best een begeleiding doen, maar dan heb je wel wat beperkingen....deal with it....
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #145 Gepost op: 23 november 2013, 19:55:11
Citaat van: VKRC link=msg=1222451 date=1385232461
Waarom heeft zij als artiest ongehinderd de doorgang voor nodig dan?

Dit zal te maken hebben met de vele optredens als ambassadeur van de vrijheid en de bijhorende strak geplande
Helicoptervluchten.
Neemt niet weg dat deze wijze niet goed is
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #146 Gepost op: 23 november 2013, 20:11:45
Onprofessioneel gedrag wat een keer fout gaat natuurlijk. Hoe durf je je ''ongedekt'', ongetraind, onwetend en dwingend zo door het verkeer te begeven? Gewoon op een motor stappen met een hesje en een amber flitser links en rechts, ik vind het erg gedurfd.. Zolang het goed gaat, gaat het goed. Totdat..


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #147 Gepost op: 23 november 2013, 20:25:47
Ik kan de "Strakke planning" begrijpen....maar dan zou ik de voorkeur aan de Politie i.p.v. Verkeersregelaars op de motor.
Wij zijn niet heiliger dan de paus  e050, en ik kan me de situatie dan ook goed voorstellen....maar dit had ik niet toegestaan vanwege de ongedekte risico's die men dus moedwillig neemt.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Joost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • inzetcoördinator bij het BMTN
    • BMTN
Reactie #148 Gepost op: 23 november 2013, 21:02:27
Of 1x politie die verkeer stil zet en laat overnemen door VKR en deze VKR weer voor het te begeleiden object weer invoegt, waarna politie weer doorgaat naar volgende kruising/VRI en dan zo door en door, mocht er daadwerkelijk zulke haast zijn. Dan zou ik nog wel een VKR op motor voor het te begeleiden object zetten als motorcommandant die de snelheid bepaald zodat de begeleiders de ruimte krijgen om hun verkeers regelende taken op de juiste wijze (van de motor) kunnen uitvoeren.
Deze VKR in filmpje blokken wel een rotonde maar bij de kruisingen wachten ze op rood?
Volgens mij zou dit zo moeten kunnen?
BMW Motorbegeleidingsteam Nederland, voor verkeersbegeleiding van al uw evenementen!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #149 Gepost op: 23 november 2013, 23:29:58
Citaat van: Red link=msg=1222447 date=1385232138
Wat ze op 6.50 min doen wil ik niet eens weten...
Hij rijdt door Rood O0

Vind het een video met een hoog Cowboy gehalte.