"Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars

Auteur Topic: "Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars  (gelezen 71378 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #150 Gepost op: 24 november 2013, 01:04:23
Citaat van: -Joost- link=msg=1222431 date=1385227940
Tja en deze vertoning dan?

http://www.youtube.com/watch?v=J4B1pbmdWcE

BELACHELIJK, dat wordt een tikpvtje, kan ik niet af met "mini's".


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #151 Gepost op: 24 november 2013, 09:24:01
Hoewel ik mij kan indenken dat het begeleiden door VKR's wordt gedaan en niet door Politie of KMar wat betreft het kosten plaatje. Op openbare wegen mag het nou eenmaal niet.  >:(

Mijn persoonlijke mening is wel dat bij een gedegen opleiding het wel zou moeten mogen. De politiek klaagt over een te duur Politie apparaat en dit zou de kosten gewoon helemaal doen terugvallen op de organiserende partij. O0 Bijkomend voordeel vind ik dat de Politie kan worden ingezet waar zij nog beter is toe opgeleid, het handhaven en toezicht houden. O0

Voor dat ik nu heel blauw achter mij aan krijg, als jullie eens zonder vooroordelen gaan redeneren: Allereerst komt er een strengere keuring voor VKR's want op dit moment vind ik het stotend dat iedereen VKR kan worden als er maar wordt betaald. Daarnaast krijgt men krijgt een rijopleiding OGS en gevorderde rijopleidingen gelijk aan Politie, Brandweer of welke hulpdienst dan ook. Als dan de wet ook wordt veranderd zie ik geen belemmeringen.  ???
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #152 Gepost op: 24 november 2013, 09:47:11
Dat moeten ze dan wel stap voor stap invoeren om eerst de keuring te doen en dan de opleidingen en daarna pas aanpassen.
Uiteraard beginnen bij de huidige regelaars want anders blijven de cowboys
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #153 Gepost op: 24 november 2013, 09:57:55
Citaat van: HIT link=msg=1222526 date=1385281441
Hoewel ik mij kan indenken dat het begeleiden door VKR's wordt gedaan en niet door Politie of KMar wat betreft het kosten plaatje. Op openbare wegen mag het nou eenmaal niet.  >:(

Mijn persoonlijke mening is wel dat bij een gedegen opleiding het wel zou moeten mogen. De politiek klaagt over een te duur Politie apparaat en dit zou de kosten gewoon helemaal doen terugvallen op de organiserende partij. O0 Bijkomend voordeel vind ik dat de Politie kan worden ingezet waar zij nog beter is toe opgeleid, het handhaven en toezicht houden. O0

Voor dat ik nu heel blauw achter mij aan krijg, als jullie eens zonder vooroordelen gaan redeneren: Allereerst komt er een strengere keuring voor VKR's want op dit moment vind ik het stotend dat iedereen VKR kan worden als er maar wordt betaald. Daarnaast krijgt men krijgt een rijopleiding OGS en gevorderde rijopleidingen gelijk aan Politie, Brandweer of welke hulpdienst dan ook. Als dan de wet ook wordt veranderd zie ik geen belemmeringen.  ???



Nu krijg je niet alleen blauw achter je aan ;) , maar ook ik zeg belachelijk wat je voorstelt.
Zo proberen er al genoeg op de autosnelweg al cowboy gedrag te vertonen en denken daar als VKR te regelen. En dit gebeurt nog teveel.

Dus gewoon die begeleiding aan politie/kmar overlaten.

Groeten,rene
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #154 Gepost op: 24 november 2013, 10:39:28
als je kijkt dan is er geen mede weggebruiker (fiets-voetgangers ed ) die ook maar enige reactie vertonen op de motorrijders


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #155 Gepost op: 24 november 2013, 10:42:58
Citaat van: DeMassel link=msg=1222527 date=1385282831
Dat moeten ze dan wel stap voor stap invoeren om eerst de keuring te doen en dan de opleidingen en daarna pas aanpassen.
Uiteraard beginnen bij de huidige regelaars want anders blijven de cowboys

Waarom stap voor stap? Genoeg mensen uit de blauwe tak zijn overgestapt naar het VKR werk. Dat ze die overstap hebben gemaakt wil niet zeggen dat ze het werk ineens niet meer kunnen. Gewoon gelijk invoeren, de VKR bij wegwerken kan gewoon zo blijven bestaan zoals hij nu is. Maar de VKR voor begeidingen zal aan hele andere eisen moeten voldoen.

Citaat van: Blusdebrand link=msg=1222530 date=1385283475
Nu krijg je niet alleen blauw achter je aan ;) , maar ook ik zeg belachelijk wat je voorstelt.
Zo proberen er al genoeg op de autosnelweg al cowboy gedrag te vertonen en denken daar als VKR te regelen. En dit gebeurt nog teveel.

Dus gewoon die begeleiding aan politie/kmar overlaten.

Groeten,rene

 :P gelukkig ben ik niet bang voor je :P

Maar lees het eens terug, ik zeg niet dat je alle VKR's die bevoegdheden geeft. Maar dat men die pas kan krijgen als men een opleiding en keuring heeft gehad. In zekere zin hebben we al zo'n vorm namelijk de transportbegeleiders die vanuit het voertuig mogen werken. En ook daar zullen rotte appels onder zitten, maar dat zit er in elke beroepsgroep.

Citaat van: amb link=msg=1222540 date=1385285968
als je kijkt dan is er geen mede weggebruiker (fiets-voetgangers ed ) die ook maar enige reactie vertonen op de motorrijders

Nee, maar dat is er ook niet als er een Blauwe rijder is, mensen zijn te druk bezig met zichzelf en negeren alles in hun omgeving dat hen weerhoudt van het einddoel  >:(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #156 Gepost op: 24 november 2013, 12:22:00
Citaat van: DeMassel link=msg=1222444 date=1385231780
Ik wil dit geen begeleiding noemen maar gewoon meerijden.
Op de rotondes doet de motorrijder het netjes, beide voeten op de grond. O0
Met alle respect voor de echte verkeersregelaars.
Ik vind dit gewoon vallen onder asociaal rijgedrag. een patsertje met een flitser op zijn motor.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #157 Gepost op: 24 november 2013, 12:24:07
Citaat van: Vider link=msg=1222596 date=1385292120
Met alle respect voor de echte verkeersregelaars.
Ik vind dit gewoon vallen onder asociaal rijgedrag. een patsertje met een flitser op zijn motor.

Zullen we het netjes over een VKR hebben, ik vind sommige mensen met blauwe lampen ook vaak rijden als patser maar blijf wel respect houden voor het beroep dat ze hebben.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #158 Gepost op: 24 november 2013, 12:55:58
Citaat van: HIT link=msg=1222542 date=1385286178
Waarom stap voor stap? Genoeg mensen uit de blauwe tak zijn overgestapt naar het VKR werk. Dat ze die overstap hebben gemaakt wil niet zeggen dat ze het werk ineens niet meer kunnen. Gewoon gelijk invoeren, de VKR bij wegwerken kan gewoon zo blijven bestaan zoals hij nu is. Maar de VKR voor begeidingen zal aan hele andere eisen moeten voldoen.

 :P gelukkig ben ik niet bang voor je :P

Maar lees het eens terug, ik zeg niet dat je alle VKR's die bevoegdheden geeft. Maar dat men die pas kan krijgen als men een opleiding en keuring heeft gehad. In zekere zin hebben we al zo'n vorm namelijk de transportbegeleiders die vanuit het voertuig mogen werken. En ook daar zullen rotte appels onder zitten, maar dat zit er in elke beroepsgroep.

Nee, maar dat is er ook niet als er een Blauwe rijder is, mensen zijn te druk bezig met zichzelf en negeren alles in hun omgeving dat hen weerhoudt van het einddoel  >:(


Maar dat is absoluut niet de bedoeling dat je bang moet worden ;D,maar er zitten overal rotte appels tussen ook bij de politie want die kunnen dit tegen houden,zoals waar we het nu over hebben.
Maar als de politie ook niet handhaaft op de A12 ander topic gaat dit voorlopig gewoon door.

Groeten René
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #159 Gepost op: 25 november 2013, 11:52:37
Citaat van: HIT link=msg=1222526 date=1385281441
Hoewel ik mij kan indenken dat het begeleiden door VKR's wordt gedaan en niet door Politie of KMar wat betreft het kosten plaatje. Op openbare wegen mag het nou eenmaal niet.  >:(

Mijn persoonlijke mening is wel dat bij een gedegen opleiding het wel zou moeten mogen. De politiek klaagt over een te duur Politie apparaat en dit zou de kosten gewoon helemaal doen terugvallen op de organiserende partij. O0 Bijkomend voordeel vind ik dat de Politie kan worden ingezet waar zij nog beter is toe opgeleid, het handhaven en toezicht houden. O0

Voor dat ik nu heel blauw achter mij aan krijg, als jullie eens zonder vooroordelen gaan redeneren: Allereerst komt er een strengere keuring voor VKR's want op dit moment vind ik het stotend dat iedereen VKR kan worden als er maar wordt betaald. Daarnaast krijgt men krijgt een rijopleiding OGS en gevorderde rijopleidingen gelijk aan Politie, Brandweer of welke hulpdienst dan ook. Als dan de wet ook wordt veranderd zie ik geen belemmeringen.  ???

Ik snap je gedachtegang wel, maar dit heeft wel consequenties. De politie overweegt bij iedere begeleiding of het echt nodig is dat die uitgevoerd wordt of niet. Verkeersregelaars(-bedrijven) zijn commerciële jongens en zullen een begeleiding altijd uitvoeren als er maar betaald wordt. Als jouw idee doorgezet wordt dan wordt het verkeer continu op stelten gezet omdat iemand met meer geld dan mij sneller van A naar B wil komen dan ik. Ik vraag me af of dat wenselijk is....
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geďnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid