"Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars

Auteur Topic: "Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars  (gelezen 71380 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #160 Gepost op: 25 november 2013, 17:56:30
Citaat van: Koekerdt link=msg=1222817 date=1385376757
Verkeersregelaars(-bedrijven) zijn commerciële jongens en zullen een begeleiding altijd uitvoeren als er maar betaald wordt. Als jouw idee doorgezet wordt dan wordt het verkeer continu op stelten gezet omdat iemand met meer geld dan mij sneller van A naar B wil komen dan ik. Ik vraag me af of dat wenselijk is....

knoop er een vergunningsstelsel aan vast?
dus: bepaalde gecertificeerde regelaars/bedrijven
én: alleen met vergunning (desnoods toetsing achteraf, met sanctie bij geen vergunning)
en uiteraard kan je een vergunning zo krap of ruim maken als wenselijk dus: van A naar B of vandaag en morgen binnen plaats A en B
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #161 Gepost op: 25 november 2013, 18:02:13
Citaat van: Ludovicus link=msg=1222920 date=1385398590
knoop er een vergunningsstelsel aan vast?
dus: bepaalde gecertificeerde regelaars/bedrijven
én: alleen met vergunning (desnoods toetsing achteraf, met sanctie bij geen vergunning)
en uiteraard kan je een vergunning zo krap of ruim maken als wenselijk dus: van A naar B of vandaag en morgen binnen plaats A en B
Ofwel; als iemand 'nee' van de politie krijgt, kan deze het gewoon proberen bij een verkeersregelaar om daar toch 'ja' te krijgen. Ik snap het probleem niet als zangers (op notabene zo'n korte rit!) 2 minuten later zijn bij een helikopter.. ik bedoel.. waar hebben we het dan in hemelsnaam over? Of is Miss Montreal zo'n terroristisch 'target' dat dat hup-hup-hup moet?


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #162 Gepost op: 25 november 2013, 18:28:52
Citaat van: Haageneesch link=msg=1222921 date=1385398933
Ofwel; als iemand 'nee' van de politie krijgt, kan deze het gewoon proberen bij een verkeersregelaar om daar toch 'ja' te krijgen. Ik snap het probleem niet als zangers (op notabene zo'n korte rit!) 2 minuten later zijn bij een helikopter.. ik bedoel.. waar hebben we het dan in hemelsnaam over? Of is Miss Montreal zo'n terroristisch 'target' dat dat hup-hup-hup moet?

het hele miss canadese-stad verhaal zit ik niet mee.
ik reageerde meer met het idee van: de commerciële jongens in toom houden om te zorgen dat je geen russische toestanden krijgt (waar men in moskou gewoon toeters en bellen op de auto zet en als voorrangsvoertuig doorscheurd :))
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #163 Gepost op: 25 november 2013, 18:48:03
Citaat van: Ludovicus link=msg=1222928 date=1385400532
het hele miss canadese-stad verhaal zit ik niet mee.
Tjek; was alleen kort ter uitleg, niet om jou daar daar van te beschuldigen o.i.d..

Citaat van: Ludovicus link=msg=1222928 date=1385400532
ik reageerde meer met het idee van: de commerciële jongens in toom houden om te zorgen dat je geen russische toestanden krijgt (waar men in moskou gewoon toeters en bellen op de auto zet en als voorrangsvoertuig doorscheurd :))
Die worden toch 'in toom' gehouden? Het mag niet; blijkbaar doen ze het toch en is er handhaving nodig.


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #164 Gepost op: 1 december 2013, 15:40:10
Citaat van: Haageneesch link=msg=1222934 date=1385401683
Die worden toch 'in toom' gehouden? Het mag niet; blijkbaar doen ze het toch en is er handhaving nodig.
Maar, wie handhaaft er dan (even qua evenementen) ?
De organisatie waar ik voor werk laat de 'begeleiding' van ambulances vanaf openbare weg tot aan punt waar ze moeten zijn door de HG uitvoeren (overigens gebeurd dat áltijd, met uitzondering van gevaren lichten, zonder extra verlichting én houd men de snelheid in acht vanwege de vele voetgangers die er rondlopen.). Overigens, ook op een tijdelijk afgesloten weg blijft mijn inziens toch gewoon de WvW gelden ? (Tenzij in vergunning anders wordt bepaalt ?)
Dit gebeurd altijd in opdracht van CPS of CPP, en ik weet daarbij heel goed dat je, ook al gebeurd het in opdracht van politie, je bij een incident geen poot hebt om op te staan, vandaar dat men (wij) zich aan de regels houden (buiten misschien af en toe de snelheid, maar dan niet schokkend).
Voor onze 'eigen' evenementen sprekend: Er zijn daar zelden motorrijders van de politie aanwezig en diegene die al langs komen moeten we steevast de weg wijzen... 98uiye

Maar nogmaals, wie gaat er dan handhaven terwijl begeleidingen vaak in overleg met politie plaatsvinden ? Beetje vreemd als de CPP dan toestemming geeft terwijl andere collega's de boel stil zetten voor een mini !? (Heb ik ooit 1x meegemaakt maar toen kreeg betreffende diender een behoorlijke uitbrander, de manier waarop was ook nog eens niet echt collegiaal te noemen... :-\ )

Btw, bij mijn vorige werkgever hadden we ook motoren, daarbij de diverse VRO's in Lelystad gevolgd, incl. het begeleiden (werd bij mijn weten zelfs door een motor agent gegeven), en een gemiddelde van ruim 50.000 km op de motor per jaar. Ik ben dan ook van mening dat bepaalde taken gerust bij gekwalificeerde personen neergelegd kunnen worden mits het maar via een telkens vooraf afgegeven vergunning gebeurd waarbij bijv. de betreffende korpschef deze wel of niet afgeeft.
Er is nu al nauwelijks voldoende blauw, logisch dat bepaalde taken dan ergens anders neergelegd zouden kunnen worden !? (Al heb ik af en toe het idee, zoals al eerder door iemand aangehaald, dat de afkeer van de blauwe tak om bepaalde taken door anderen te laten uitvoeren dan door politie zelf (waaronder dit onderwerp) dit niet echt meteen komt doordat een ander dat niet zou kunnen, maar eerder dat ze heel veel moeite hebben om taken af te staan... En die houding komt geregeld bij diverse onderwerpen naar voren.)

Overigens sluit ik mij aan bij de meningen die op de filmpjes gegeven zijn, de meeste zijn zelfs de naam motorrijder nog niet waard, in elk geval totaal niet geschikt om überhaupt te begeleiden !
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #165 Gepost op: 25 oktober 2014, 16:41:48
http://www.youtube.com/watch?v=4U6vtMEOZzw#ws

Je kunt je natuurlijk afvragen of het zin heeft om toeterend als verkeersregelaar voor een ambulance uit te rijden. (losstaand van de goede bedoelingen en de regels)

Er waren wegwerkzaamheden en alleen lijnbussen en spoedverkeer mogen er langs.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #166 Gepost op: 25 oktober 2014, 22:29:45

http://www.youtube.com/watch?v=4U6vtMEOZzw#ws

Je kunt je natuurlijk afvragen of het zin heeft om toeterend als verkeersregelaar voor een ambulance uit te rijden. (losstaand van de goede bedoelingen en de regels)

Er waren wegwerkzaamheden en alleen lijnbussen en spoedverkeer mogen er langs.
Wat een dwaas; ik zou meer gefocust zijn op de fluoricerende ambulance dan op een toeterende motorrijder met een extra knipperlicht en een geel jasje (verrek, als hij dichtbij is, merk je pas op dat het een vkr is).
Een onnodige actie op een volledig afgesloten rijbaan.


Joost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • inzetcoördinator bij het BMTN
    • BMTN
Reactie #167 Gepost op: 25 oktober 2014, 22:50:31
Citaat van: Bert65 link=msg=1304352 date=1414268985
Wat een dwaas; ik zou meer gefocust zijn op de fluoricerende ambulance dan op een toeterende motorrijder met een extra knipperlicht en een geel jasje (verrek, als hij dichtbij is, merk je pas op dat het een vkr is).
Een onnodige actie op een volledig afgesloten rijbaan.
En als die dwaas dan op een ULM gezeten had en politie was geweest had je dan ook zo gereageerd, want dan kijkt ook iedereen naar die fluoricerende ambulance i.p.v de bromfiets die er voor rijdt.
BMW Motorbegeleidingsteam Nederland, voor verkeersbegeleiding van al uw evenementen!


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #168 Gepost op: 25 oktober 2014, 22:58:01
OF de ambulance gebruikt geluid OF de VKR, lijkt me.
Dat de verkeersregelaar (mits de Ambu dat niet doet) periodiek een geluidssignaal geeft ter "attentie" aan de wegwerkers lijkt me logisch, het e.a. mag wat minder paniekerig ect ;)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #169 Gepost op: 25 oktober 2014, 23:08:08
De weg was afgesloten, wel waren er wegwerkers aan het werk. In dit geval moet in ieder geval de ambulance geluid voeren, onderdeel van spoedrijden. Vind het beetje stom klinken die motorrijder al toeterend.

De ambu valt idd niet te missen, zag hem al kilometers ver aankomen, dat oranje stipje.