"Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars

Auteur Topic: "Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars  (gelezen 71379 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #170 Gepost op: 25 oktober 2014, 23:10:02
Als de weg was afgesloten dan hoeft een ambulance eigenlijk géén geluid te voeren (immers er zal geen ander verkeer zijn), en wellicht waren er afspraken gemaakt DAT er een motor-VKR eventueel spoedverkeer langs de wegafzettingen en wegwerkers zou begeleiden.
Dat is het, je weet het niet, we waren er niet bij.


Joost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • inzetcoördinator bij het BMTN
    • BMTN
Reactie #171 Gepost op: 25 oktober 2014, 23:13:51
Zag aan de andere kant waar de VKR stopte en filmpje ook eindigde een streekbus staan en die zal de VKR op de motor wel weer de andere kant op begeleiden langs de werkzaamheden.
BMW Motorbegeleidingsteam Nederland, voor verkeersbegeleiding van al uw evenementen!


Gast

  • Gast
Reactie #172 Gepost op: 25 oktober 2014, 23:15:50
Citaat van: Joost link=msg=1304369 date=1414271631
Zag aan de andere kant waar de VKR stopte en filmpje ook eindigde een streekbus staan en die zal de VKR op de motor wel weer de andere kant op begeleiden langs de werkzaamheden.
Alleen al het feit dát er een VKR te motor aanwezig is duidt op bepaalde afspraken/werkwijzen.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #173 Gepost op: 25 oktober 2014, 23:25:17
En dat hij toetert om de wegwerkers te attenderen is ook logisch....maar mag wel wat minder paniekerig  e050
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Gast

  • Gast
Reactie #174 Gepost op: 25 oktober 2014, 23:27:36
Citaat van: VKRC link=msg=1304372 date=1414272317
En dat hij toetert om de wegwerkers te attenderen is ook logisch....maar mag wel wat minder paniekerig  e050
Ach, was voor hem ook een beetje spannend en als je alleen je claxonnetje hebt....   ;)


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #175 Gepost op: 25 oktober 2014, 23:50:57

En als die dwaas dan op een ULM gezeten had en politie was geweest had je dan ook zo gereageerd, want dan kijkt ook iedereen naar die fluoricerende ambulance i.p.v de bromfiets die er voor rijdt.
Wat een domme opmerking.
Wat was nu de bedoeling van de vkr? De wegwerkers zullen hem mogelijk niet eens kunnen horen en om de bus een stopteken te geven, was hij te ver weg. Daarbij is hier al vaker een discussie geweest over een vkr op een motor.
Joost, een ULM van de politie heeft duidelijke blauwe lampen,OGS en heeft de berijder goed zichtbare en duidelijke kleding aan.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #176 Gepost op: 26 oktober 2014, 00:13:13
Dus de camera die de toeter wel hoort, snap je wel...maar de wegwerkers die je in beeld ziet horen de motor niet? (En dan beticht jij andere van domme opmerkingen, grappig)
En de bus gaat daar standaard stil staan, dat zijn de afspraken bij dit soort klussen. (En nee, dit is geen klus van ons  0098)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #177 Gepost op: 26 oktober 2014, 00:58:25
Dus de camera die de toeter wel hoort, snap je wel...maar de wegwerkers die je in beeld ziet horen de motor niet? (En dan beticht jij andere van domme opmerkingen, grappig)
En de bus gaat daar standaard stil staan, dat zijn de afspraken bij dit soort klussen. (En nee, dit is geen klus van ons  0098)
praat dit soort akties maar goed want dat valt mooi in je straatje.
Een wegwerker heeft vaak gehoorbescherming en werkt met machines.
Ach wat, waarom zal ik nog reageren op deze opmerking want jij ziet dit door de roze bril van de vkr op een motorfiets. Feit is dat het niet mag. Nu wordt het goed gepraat en onder de mantel der liefde bedekt maar als een persfotograaf een zwaailampje op zijn auto aanzet is de wereld te klein.
Als het werkvak vrij is voor hulpdiensten en bussen, weten de hulpverleners best wel hoe zich moeten redden. Wegwerkers verwachten op die plek san ook voertuigen uit beide richtingen. Ik zie de toegevoegde waarde niet van de toeterende vkr op zijn motor.


Gast

  • Gast
Reactie #178 Gepost op: 26 oktober 2014, 01:06:22
Citaat van: Bert65 link=msg=1304395 date=1414277905
praat dit soort akties maar goed want dat valt mooi in je straatje.
Tendensieuze opmerking en op de persoon gespeeld, jammer.

Citaat
Een wegwerker heeft vaak gehoorbescherming en werkt met machines.
En water is nat en de lucht is blauw. Je punt is?

Citaat
Ach wat, waarom zal ik nog reageren op deze opmerking want jij ziet door de roze bril van de vkr op een motorfiets.
Ken je VKRC persoonlijk? Of heb je hem een roze bril aangemeten zien worden bij SpecSavers?

Citaat
Feit is dat het niet mag.
Op basis van welk "feit" dan? Welke "feiten" of afspraken/werkwijzes gelden er op afgesloten werkvakken, welke afspraken waren daar ter plaatse geldend? Je bent nogal stellig in je FEIT!, dus ik zou zeggen op basis van je kennis ter plaatse, de situatie en deze gefilmde momenten: Vertel!

Citaat
Nu wordt het goed gepraat en onder de mantel der liefde bedekt maar als een persfotograaf een zwaailampje op zijn auto aanzet is de wereld te klein.
De link naar een persfotograaf leggen is een zwak argument en geheel niet terzake doendend. Niets wordt met een mantel der liefde bedekt (nog nooit in een klerenzaak gezien overigens), de situatie ter plaatse is bij geen der reagerende bekend en dus is een beoordeling op basis van deze beelden puur speculatief en niet onderbouwd. Zo ook de door jouw gemaakte opmerkingen.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #179 Gepost op: 26 oktober 2014, 01:26:50
Beste Bert 65 (Rob),

Uiteraard zal ik reageren op hetgeen jij meldt, dit is denk ik de enige keer daar ik dit topic niet wens te bevuilen.

Citaat
praat dit soort akties maar goed want dat valt mooi in je straatje.

Goed argument.....maar niet echt. Vanuit onze professie zie ik een aantal punten die wij anders geregeld zouden hebben, doch geeft mij dat niet het recht een ander collega firma af te gaan kraken op een openbaar toegankelijk forum. Vandaar dat ik puur globale gegevens uit.
Iemand onnodig de grond intrappen ligt niet in mijn aard, andere (wellicht jijzelf) zijn daar namelijk veel beter in.

Citaat
Een wegwerker heeft vaak gehoorbescherming en werkt met machines.
Dat klopt, maar hoort nog steeds wel OGS danwel een schelle toeter. Is dit de reden dat hij niet mag toeteren dan?

Citaat
Ach wat, waarom zal ik nog reageren op deze opmerking want jij ziet door de roze bril van de vkr op een motorfiets.
Vanuit onze professie zie ik een aantal punten die wij anders geregeld zouden hebben, doch geeft mij dat niet het recht een ander collega firma af te gaan kraken op een openbaar toegankelijk forum.
Dit heeft dus niets met een roze bril te maken, ben namelijk niet brildragend en een ontzettende realist met idealen...maar dat terzijde.

Citaat
Feit is dat het niet mag.
Apart, wij hebben hele andere werkinstructies.
Voor het passeren van mensen dienen wij vanuit ons bedrijf een kort geluidsignaal te geven, om wegwerkers (e.d.) te attenderen.
(PS: In de wetgeving, ook al niet van toepassing in werkvak, mag je ook gewoon toeteren, is namelijk "ter afwending van dreigend gevaar Art 28 rvv90".)  

Citaat
Nu wordt het goed gepraat en onder de mantel der liefde bedekt maar als een persfotograaf een zwaailampje op zijn auto aanzet is de wereld te klein.
Een sterk argument....maar geen idee wat je hiermee wilt zeggen   0098

Maar ben je jaloers op deze motorrijder? (Ja, dat is een serieuze vraag)
Je bekijkt het e.a. nogal met emotie, en niet puur op casus.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat