"Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars

Auteur Topic: "Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars  (gelezen 71377 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #180 Gepost op: 26 oktober 2014, 01:55:17
Kunnen we het gezellig houden op het forum? O0

In plaats van schreeuwen of iemand iets wel of niet mag kunnen we ook naar de intentie van de brommer rijder kijken, en die is in de basis goed. Of je dan claxonnerend voor een ambu uit moet gaan rijden lijkt mij niet helemaal de oplossing/bedoeling, maar de intentie is om de ambu een vlotte en veilige doorgang door een werkvak te geven. Is dat gelukt? Ja!

Ik zou het persoonlijk prettig vinden om iemand van het 'project' voor me uit te hebben rijden. Die weet tenminste waar er wel en niet gereden kan worden. Vers gestort beton onder je rijdt namelijk niet zo lekker 0098


VKR Drenthe

  • Beroeps VKR
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #181 Gepost op: 26 oktober 2014, 07:41:37
Wat een heerlijk forum is dit toch. Op basis van een aantal seconden worden er dingen geconcludeerd maar men niets van af weet. Domweg omdat ze niet op de hoogte zijn van de afspraken die op dat moment tijdens de werkzaammheden van kracht zijn.

Zelf werk is als VKR ook bij veel evenementen waar ook de ambu met spoedritten wordt begeleidt van het terrein. Is dit dan nodig ? Ja, want de ambu moet zich verplaatsen over een weg met vele zijwegen, loslopende ongecontroleerd publiek en en overige verkeer. Op het moment dat de eerste VKR voorbij komt gaan alle bemande posten meteen in actie om al het kruisende verkeer stil te zetten. Ik wil niet zeggen in alle gevallen maar er zijn zeker gevallen waar dit zeker goed van pas komt!


En laten we nu weer vrolijk doen naar elkaar..........
Mvg, Bert


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #182 Gepost op: 26 oktober 2014, 08:38:03
Ik weet dat daar afspraken gelden mbt doorkruisen van het werkvak en er altijd een motorrijder voorop gaat om aan te geven waar gereden kan/mag worden.
Ja het claxonneren klinkt paniekerig maar hiermee valt de motorrijder wel op in bijzijn van een ambu (of claxonneren ook in de instructie zat weet ik niet)

@vkrc
Ik ben benieuwd naar je mening. PM me maar als je wil
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #183 Gepost op: 26 oktober 2014, 10:15:15
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1304368 date=1414271402
Als de weg was afgesloten dan hoeft een ambulance eigenlijk géén geluid te voeren (immers er zal geen ander verkeer zijn), en wellicht waren er afspraken gemaakt DAT er een motor-VKR eventueel spoedverkeer langs de wegafzettingen en wegwerkers zou begeleiden.
Dat is het, je weet het niet, we waren er niet bij.

De weg was dan welliswaar afgesloten, toch was er verkeer. Voetgangers behoren ook tot het verkeer. De wegwerkers zijn de feitelijke voetgangers. (en dan zijn er nog de lijnbussen die onder begeleiding mochten rijden)

De lijnbussen werden ook onder begeleiding naar de andere kant gebracht. Niemand mocht daar rijden zonder begeleiding van die motor. (zelfs de wegwerkers niet, die stukje verderop met eigen auto gingen werken. )


Gast

  • Gast
Reactie #184 Gepost op: 26 oktober 2014, 10:16:21
Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1304442 date=1414314915
Niemand mocht daar rijden zonder begeleiding van die motor. (zelfs de wegwerkers niet, die stukje verderop met eigen auto gingen werken. )

Je geeft het antwoord zelf.


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #185 Gepost op: 27 oktober 2014, 19:31:14
Om alles even recht te zetten:

De motorrijder heeft op YouTube gereageerd! Hij zegt dat hij verplicht was om dit te doen!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #186 Gepost op: 27 oktober 2014, 19:47:03
Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1304829 date=1414434674
Om alles even recht te zetten:

De motorrijder heeft op YouTube gereageerd! Hij zegt dat hij verplicht was om dit te doen!
De reactie is als volgt:

Citaat
Robert de Ridder
Die motorrijder ben ik. het gebruik van de toeter werd verplicht gesteld.


robertderidder

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #187 Gepost op: 27 oktober 2014, 19:53:29
Geweldig, iedereen denkt te weten hoe het zit in deze specifieke situatie. Iedereen heeft er een mening over. Ik ben de betreffende motorrijder, en ik verzeker je het volgende:
Alle bussen stonden stil, alle wegwerkers waren vooraf gewaarschuwd dat de rit er aan kwam, er was geen sprake van paniek, de toeter werd in opdracht gebruikt. Mijn begeleiding begon en eindigde ruim binnen het werkvak. Je mag me een dwaas noemen, je mag me onverantwoordelijk noemen etc etc. Ik deed mijn werk zoals het is afgesproken, met een grote dosis gezond verstand.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #188 Gepost op: 27 oktober 2014, 20:00:45
Prima hoe de ambu netjes achter je aan kon rijden. Het claxonneren komt wel wat vreemd over. Een opdracht tot claxonneren bestaat denk ik ook niet. Een verplichting lijkt me al helemaal vergezocht. Maar; jouw taak was de ambu veilig uit het werkvak loodsen en dat doe je prima. O0


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #189 Gepost op: 27 oktober 2014, 20:29:35
Hoi robertderidder,

Allereerst, welkom op het forum :-)

Ik heb je geen dwaas genoemd ect, enige wat ik jammer vond is dat het toeteren wat paniekerig over kwam. Periodiek toeteren krijgt ook attentie maar voelt stabieler.  e050
En ja, je hebt voor de rest het werk goed en netjes gedaan...maar er zijn altijd verschillende meningen in de markt  ;)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat