"Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars

Auteur Topic: "Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars  (gelezen 72483 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #200 Gepost op: 27 oktober 2014, 22:42:27
Als er een voertuig met OGS aankomt zet ik alles stil en observeer, kiest het OGS voertuig een lege rijbaan of staat het voertuig vast op een rijstrook. Staat het vast op een rijstrook, dan trek ik deze leeg. Ik maak geen onderscheid tussen OGS en OS.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #201 Gepost op: 27 oktober 2014, 23:29:55
Bij de gele bus maak ik helemaal geen onderscheid aangezien ze ook met een B vervoer bezig kunnen zijn.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


RenéB

  • MotorVerkeersRegelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • rustig aan, we hebben haast
Reactie #202 Gepost op: 28 oktober 2014, 07:09:07
Citaat van: Sylvester link=msg=1304884 date=1414446147
Als er een voertuig met OGS aankomt zet ik alles stil en observeer, kiest het OGS voertuig een lege rijbaan of staat het voertuig vast op een rijstrook. Staat het vast op een rijstrook, dan trek ik deze leeg. Ik maak geen onderscheid tussen OGS en OS.

Als de situatie het toelaat maak ook ik geen onderscheid tussen OGS, OS en GOGS (Geen OGS). GOGS en lijndiensten vallen daarmee dan op een min of meer natuurlijke wijze in een categorie "enige -situatie-afhankelijke- voorrang". OGS en OS vallen daarmee praktisch gezien onder de categorie voorrangsvoertuig.
Voorzitter BMW Motorbegeleidingsteam Nederland (BMTN)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #203 Gepost op: 28 oktober 2014, 10:32:11
Citaat van: RenéB link=msg=1304921 date=1414476547
GOGS en lijndiensten vallen daarmee dan op een min of meer natuurlijke wijze in een categorie "enige -situatie-afhankelijke- voorrang".
Idem dito, er is echter 1 categorie die ik altijd wel een stopteken probeer te geven.....iemand die rijles krijgt.
De meeste rijinstructeurs zie ik alleen maar glimlachen 0098


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #204 Gepost op: 31 oktober 2014, 20:41:42
Citaat van: VKRC link=msg=1304857 date=1414441555
Ik heb 12 jaar op de gele bus gereden (Althans, in gereden omdat op het dak te koud en gevaarlijk is  ^-^)
Als ACH kom je er wel, en is het inderdaad niet zwart/wit maar de kleur waar je het meeste winst aan behaald.
En die redt zich dus wel, maar de VKR in de film zal ter plaatse (wat dus ook bij CPA bekend is) de snelste en makkelijkste route weten "binnen het werkvak". Dit omdat deze in nauw contact staat met de uitvoerder. Immers wil je niet met een Ambu van 3500 KG door net geplaatst asfalt rijden e.d.

Maar ik deze positie bekijk ik het vanuit de VKR en de opdracht, en daarin kan intern (dus niet wettelijk) de verplichting zijn een attenderend geluidsignaal te geven bij passeren van mensen...wat ik een goede zaak vind....wat niet een vrijgeleide geeft om als een bezetenen op de toeter te rammen, immers heeft die bus 110 DB aan boord en dus veel betere attentiewaarde.

Leuk die interne verplichting, maar men bevindt zich nog steeds op de openbare weg waar RVV etc geldt....

Begeleiding over bouwterreinen en andere afgesloten terreinen kan handig of verplicht zijn, maar begeleiding door mensen die niet getraind zijn in het begeleiden van een ambulance met OGS daar zijn ambulancechauffeurs en vpk-en vaakniet zo van gecharmeerd ivm de eigen veiligheid.


Maar ongelofelijk dat hier een 11 paginas lange discussie voor nodig is.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #205 Gepost op: 31 oktober 2014, 20:44:46
Citaat
Leuk die interne verplichting, maar men bevindt zich nog steeds op de openbare weg waar RVV etc geldt....
Apart, volgens mij geldt het RVV90 niet in een werkvak, het plekje waar deze VKR rijdt.
Daarnaast is het niet zo dat ambulancechauffeurs en vpk-en gecharmeerd hoeven te wezen, deze dienen zich binnen het werkvak ook aan deze instructies te houden...eigen veiligheid eerst toch?  e050



Citaat
Maar ongelofelijk dat hier een 11 paginas lange discussie voor nodig is.
Volgens mij is dit een forum, geen mededelingenboard, het is de bedoeling om over zaken discussie te voeren.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #206 Gepost op: 31 oktober 2014, 21:19:16
Citaat van: VKRC link=msg=1305560 date=1414784686
Apart, volgens mij geldt het RVV90 niet in een werkvak, het plekje waar deze VKR rijdt.
Daarnaast is het niet zo dat ambulancechauffeurs en vpk-en gecharmeerd hoeven te wezen, deze dienen zich binnen het werkvak ook aan deze instructies te houden...eigen veiligheid eerst toch?  e050
Waar staat dat het RVV niet geldt in een werkvak? Ik kan het niet vinden. Bovendien mogen de chauffeurs met toeters en bellen afwijken van het RVV (artikel 91RVV) en daarmee ook van de aanwijzing van een VKR. Of het handig is, dat is een andere discussie.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #207 Gepost op: 31 oktober 2014, 21:27:08
Citaat
Waar staat dat het RVV niet geldt in een werkvak?
Ok, daar praatte ik voor mijn beurt  ;) Ik bedoelde dat hij niet tot de openbare weg behoort.
Citaat
Bovendien mogen de chauffeurs met toeters en bellen afwijken van het RVV
Eens, maar WvW geldt nog wel, dus ook de 5.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #208 Gepost op: 31 oktober 2014, 22:31:00
Het is nog steeds openbare weg alleen bepaalt de vkr (of de verkeersborden) of "men" het werkvak in mag rijden.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #209 Gepost op: 6 november 2014, 00:11:16