"Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars

Auteur Topic: "Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars  (gelezen 72482 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #210 Gepost op: 6 november 2014, 00:21:26
Kan zijn dat ik de plaatselijke bekendheid mis, maar wat is precies de meerwaarde van die motor.

Hij rijd dezelfde snelheid als de ambulance, hij is minder zichtbaar als de ambulance, hij is anders geschoold als de ambu, er is geen communicatie met de ambu, Kan nog wel even door gaan.

Enige voordeel is mischien indien dat de ambu de weg niet weet hij op deze wijze gestuurd kan worden.

Iemand mischien een andere onderbouwde reden?


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #211 Gepost op: 6 november 2014, 00:24:08
Dat vroeg ik mij bij het vorige filmpje ook af.
De uitleg staat in de reacties vóór dit filmpje.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #212 Gepost op: 6 november 2014, 00:28:44
Uitleg over het hoe en waarom staat ook een pagina terug, dit vanwege een eerder, soortgelijk, filmpje.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #213 Gepost op: 6 november 2014, 10:21:22
Waarom toeteren op die wegen?! Als de ambu er niet voor kiest om 2 toon te voeren waarom dan als motor moeilijk doen als er toch geen kruisingen zijn?!

Op terreinen als een vakantiepark en musea zorgen dat er iemand voor rijd die de weg kent oke. Daar wil je ook niet al te hard rijden. Snelheid van een golfkarretje is op een vakantiepark snel genoeg om veilig tp te komen.
Vooral 'leuk' om te zien als er volledige tas een bos camping over scheurt naar een reanimatie. Maarja als enig btw voertuig van de post moet je wel  ;)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #214 Gepost op: 6 november 2014, 10:34:45
Citaat van: cavia link=msg=1306779 date=1415265682
Waarom toeteren op die wegen?!
Schijnt een opdracht voor de VKR's te zijn.
De motorrijder uit een eerder, soortgelijk, filmpje zegt het volgende:
Citaat van: robertderidder link=msg=1304835 date=1414436009
Geweldig, iedereen denkt te weten hoe het zit in deze specifieke situatie. Iedereen heeft er een mening over. Ik ben de betreffende motorrijder, en ik verzeker je het volgende:
Alle bussen stonden stil, alle wegwerkers waren vooraf gewaarschuwd dat de rit er aan kwam, er was geen sprake van paniek, de toeter werd in opdracht gebruikt. Mijn begeleiding begon en eindigde ruim binnen het werkvak. Je mag me een dwaas noemen, je mag me onverantwoordelijk noemen etc etc. Ik deed mijn werk zoals het is afgesproken, met een grote dosis gezond verstand.


RenéB

  • MotorVerkeersRegelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • rustig aan, we hebben haast
Reactie #215 Gepost op: 6 november 2014, 10:48:27
Citaat van: Sylvester link=msg=1306782 date=1415266485
Schijnt een opdracht voor de VKR's te zijn.

Ik zou zelf opteren voor het gebruik van fluitsignalen eerlijk gezegd.
Voorzitter BMW Motorbegeleidingsteam Nederland (BMTN)


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #216 Gepost op: 11 november 2014, 19:48:02
Tsja, je kan er ook voor kiezen als de verkeersregelaar alleen maar van zijn motor gebruik maakt voor zijn werk...
Om er gewoon een luchthoorn op te plaatsen...

Inschakelen op werkterrein,
uitschakelen buiten werkterrein
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #217 Gepost op: 11 november 2014, 22:29:25
Mag de motor alleen niet meer op de openbare weg komen.

(Artikel 5.4.71)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #218 Gepost op: 12 november 2014, 00:06:35
Nog ff en we krijgen regels voor motorvoertuigen voor VKR's waarop
- lampen amber en blauw mogen komen ( blauw alleen op eigen terrein )
- luchthoorns of sirene zijn gemonteerd  ( sirene -----"--- "----)
- displays met teksten zijn gemonteerd ( taxi's mogen het ook al dus die zie ik niet eens zo ver in het onzinnige )

Of nee, wacht ff dat zijn politievoertuigen.  >:D >:D >:D

Nu ff serieus, wat is het probleem?

Hij maakt een zielig geluid, maar ik verzeker je als je in de buurt van een ziekenhuis aan het werk bent je niet meer op kijkt van een sirene meer of minder je dus ook niet in de gaten hebt of hij in het werkvak rijdt. Dan is elk afwijkend geluid of een afgesproken signaal beter hoorbaar als welke vorm van sirene ( uit ervaring ).  O0

En allemaal leuke scenario's over wat wel mag en wat niet mag, niemand heeft het over wat werkt. Misschien omdat niemand hier in een werkvak aan het werk is? e050

Over het voorrijden heb ik elders al gezegd en ik zal het nog een keer herhalen. Jij in je anabolen steroďde voertuig ziet dingen over het hoofd die wij weten, gaten in de weg die vanuit jouw auto lijken op 10 cm die in werkelijkheid 40 cm diep zijn stoppen jou abrupt. In een Touran zie ja al helemaal slecht hoe diep gaten in het wegdek zijn en in een Vrachtwagen schuif je gewoon door omdat er ook andere dingen op het wegdek liggen. Twee van de redenen waarom de wegbeheerder met HV diensten deze vorm van begeleiding willen, want het lijkt mij dat ook HV medewerkers hun eigen schoenen willen thuisbrengen.

Citaat van: DiNozzo link=msg=1307858 date=1415741365
Mag de motor alleen niet meer op de openbare weg komen.

In 1999 waren flitsers op botsabsorbers ook verboden, ik heb ze geplaatst en tegenwoordig zijn ze verplicht. Waarmee ik alleen maar aangeef dat wanneer er een goede reden ergens toe is en hij is aanwijsbaar wordt de wet/regel erop aangepast.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


michaelmiata89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #219 Gepost op: 12 november 2014, 09:58:18
Tja, waarom zal een bijvoorbeeld een WIS(op de motor) ook amber verlichting hebben...
Waarom rijdt ie in hemelsnaam in/op een opzichtig geel voertuig, waarom heeft een beetje slimme motorrijder een gele helm/jas....Waarom heeft men bij de politie voor gele jassen en helmen gekozen....

Das vast niet om op te vallen tussen het overige verkeer, en ook vast niet omdat ie zich wil onderscheiden van koplampen en achterlichten... Want stel je toch eens voor dat je gezien wordt.

Ik ben van mening dat VKR's amber moeten mogen voeren bij het uitoefenen van hun taak. En ja dat zeg ik ook uit eigen belang. IK WIL GRAAG OPVALLEN. Zeker als de weersomstandigheden minder optimaal zijn. De discussies over het karige blauw wat er op politie voertuigen zit zijn er toch ook niet voor niets. Je wilt toch extra opvallen als dat nodig is en niet opgaan in de massa....

Vroeger als klein ventje zijnde als we 's avonds door Duitsland heen reden, dan zag je van ver al amber aankomen op vrachtwagens. DAAR werd mijn aandacht door getrokken, niet op die vrachtwagen die zonder amber reed.(of het noodzakelijk was doet er nu ff niet toe)

Het gaat erom dat je tijdens het uitvoeren van je taak, moet opvallen en anders als andere moet zijn. DAT is mijn bescheiden mening.

Citaat van: HIT link=msg=1307871 date=1415747195

In 1999 waren flitsers op botsabsorbers ook verboden, ik heb ze geplaatst en tegenwoordig zijn ze verplicht. Waarmee ik alleen maar aangeef dat wanneer er een goede reden ergens toe is en hij is aanwijsbaar wordt de wet/regel erop aangepast.  O0
Motorbegeleider, evenementen verkeersregelaar en actief in wijk preventie team