"Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars

Auteur Topic: "Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars  (gelezen 73525 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #220 Gepost op: 23 april 2015, 23:49:04
http://www.youtube.com/watch?v=de5nwA_h2B4

Genoeg om DiNozzo's bonnenboek een stuk dunner te maken :-X. En dat allemaal voor een stoet reinigingsvoertuigen. Dus rij je maar flink te hard, door rood, haal je rechts in etc. En dan was er toch ook iets met het geven van tekens vanaf een motorfiets.…
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #221 Gepost op: 23 april 2015, 23:54:08
Ik mag toch hopen dat de organisatie na het zien van deze beelden niet meer met dit bedrijf in zee gaat.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #222 Gepost op: 24 april 2015, 00:31:29
Wat mij betreft.
1. Rijbewijs invorderen voor Art 5 WvW i.v.m. met de extreem veel verkeersovertredingen en verkeersonveilig gedrag.
2. Aanmelden voor een cursus EMG
3. Verkeersregelaarspas innemen en nooit meer terug laten krijgen.

Dit is echt extreem asociaal en verkeersonveilig gedrag wat je niet moet willen hebben. Dit is echt om te janken zo slecht.
Heb wel eens dingen gezien waarvan ik dacht nou nou dat kan beter maar zo slecht als dit had ik zelfs nog nooit gezien.  :'( :'( :'(
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #223 Gepost op: 24 april 2015, 01:21:31
Ok, nu de werkelijkheid.

Gemeente geeft een opdracht ism hOvJ... net zoals bij de Gaypride en Dansparade.... ik weet Politie ziet het graag anders, ik ook maar ik weet ook de werkelijkheid.

Daardoor weet ik ook dat de boete's die met zoveel eer en geweten worden geschreven dan niet worden opgevolgd als er bezwaar wordt geschreven.

Citaat van: enrico1972 link=msg=1345937 date=1429828289
Wat mij betreft.
1. Rijbewijs invorderen voor Art 5 WvW i.v.m. met de extreem veel verkeersovertredingen en verkeersonveilig gedrag.
jij ziet extreeem veel verkeersovertredingen, ik zie werk uitgevoerd in opdracht van de wegbeheerder volgens opdracht en ontheffingen. Geloof het of niet maar sommige ontheffingen gaan verder dan je denkt.
2. Aanmelden voor een cursus EMG
Reageer je ook zo als het een politiemotor is met dezelfde opdracht? Zou je niet eerder moeten reageren dat de mensen die de opdracht verstrekken rijp zijn voor een EMG?
3. Verkeersregelaarspas innemen en nooit meer terug laten krijgen.Als ze zo werken zonder opdracht ben ik het ook eens met regel twee idd, maar zoals ik al zeg je wilt niet weten wat er in de opdracht van een wegbeheerder soms staat en hoe  klakkeloos bedrijven die opvolgen

Dit is echt extreem asociaal en verkeersonveilig gedrag wat je niet moet willen hebben. Dit is echt om te janken zo slecht.
Heb wel eens dingen gezien waarvan ik dacht nou nou dat kan beter maar zo slecht als dit had ik zelfs nog nooit gezien.  :'( :'( :'(
Ik ben het er gewoon pertinent niet mee eens dat deze werken alleen zijn voorbehouden aan politie of KMar. Als zij het kunnen doen zijn er ook particulieren die het kunnen, het zijn ten slotte allemaal mensen. Probleem is dat er te star wordt vast gehangen aan de tak van HV om iets uit te voeren.
En dat maakt niet uit welke tak het is, zo snel een tak denkt dat het werk wat zij uitvoeren in gevaar komt roept men hard.

Kan een VKR Motor deze werken uitvoeren,
Antwoord blauw gezien, nee ze zijn er niet voor opgeleid.
Antwoord mij, Ja wat is het verschil in werk als ze dezelfde opleiding krijgen? Tweede antwoord, weet je hoeveel mensen dit werk deden voordat ze VKR werden?
Er is maar 1 probleem en dat is dat het wettelijk niet mag, nog. Maar ik weet ook dat er een advies ligt om die wet structureel te veranderen. Want er ligt een onderzoek van TNO en VVN die ondersteund dat het aan de opleiding ligt of mensen dat kunnen, niet aan de bevoegdheden.

Nu mijn kijk op het filmpje..... FOEI gemeente R'dam, de tijd die je hebt gewonnen door deze begeleiding te eisen van de VKR is niet....
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #224 Gepost op: 24 april 2015, 08:05:06
Citaat van: HIT link=msg=1345954 date=1429831291
Gemeente geeft een opdracht ism hOvJ... net zoals bij de Gaypride en Dansparade.... ik weet Politie ziet het graag anders, ik ook maar ik weet ook de werkelijkheid.

Daardoor weet ik ook dat de boete's die met zoveel eer en geweten worden geschreven dan niet worden opgevolgd als er bezwaar wordt geschreven.

Leuk dat de opdracht door de gemeente is gegeven, of misschien zelfs door een hOVJ, maar dat geeft aan de motorrijders nog geen bevoegdheid om verkeersovertredingen te maken of stoptekens vanaf de motorfiets te geven. Dat zij hun werk naar eer en geweten doen geloof ik direct. Gelukkig kan er geen hOVJ aan mijn bon tornen maar is dat voorbehouden aan de OVJ die er iets van moet vinden.


Citaat van: HIT link=msg=1345954 date=1429831291
Ik ben het er gewoon pertinent niet mee eens dat deze werken alleen zijn voorbehouden aan politie of KMar. Als zij het kunnen doen zijn er ook particulieren die het kunnen, het zijn ten slotte allemaal mensen. Probleem is dat er te star wordt vast gehangen aan de tak van HV om iets uit te voeren.
En dat maakt niet uit welke tak het is, zo snel een tak denkt dat het werk wat zij uitvoeren in gevaar komt roept men hard.
Het maakt mij niet uit wie het doet, maar het kan bijna niet dat zij hier een degelijke opleiding voor gehad hebben. Hoewel het er gestructureerd uitziet kan je je afvragen wat het nut van het afblokken van een voorrangskruising terwijl de stoet al passeert. Dan kan je ook vast door naar de volgende kruising waar je WEL het verkeer moet neerzetten of waar je de kruising vast afblokt tot de stoet er is. Er staan niet voor niets koeken op als een motorrijder van de politie of KMAR ingehaald wordt door de commandant.

Citaat van: HIT link=msg=1345954 date=1429831291
Kan een VKR Motor deze werken uitvoeren,
Antwoord blauw gezien, nee ze zijn er niet voor opgeleid.
Antwoord mij, Ja wat is het verschil in werk als ze dezelfde opleiding krijgen? Tweede antwoord, weet je hoeveel mensen dit werk deden voordat ze VKR werden?
Er is maar 1 probleem en dat is dat het wettelijk niet mag, nog. Maar ik weet ook dat er een advies ligt om die wet structureel te veranderen. Want er ligt een onderzoek van TNO en VVN die ondersteund dat het aan de opleiding ligt of mensen dat kunnen, niet aan de bevoegdheden.

Vooralsnog moet je kijken naar de volgende punten:
- Zijn ze bevoegd? Nee.
- Zijn ze bekwaam? Mogelijk.
- Is het de risico's waard? Nee.

Dat er een ander advies ligt om de bevoegdheden toe te kennen wil nog niet zeggen dat je ze mag gebruiken. Wordt een van de motorrijders er af gereden terwijl hij door rood een kruising oprijdt of een stopteken geeft vanaf de motorfiets gaat hij civielrechtelijk en misschien zelfs strafrechtelijk een hele zware sigaar roken.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #225 Gepost op: 24 april 2015, 09:15:17
Daar komt de veiligheid van het overige verkeer ook nog bij kijken. Terecht dus dat DiNozzo artikel 5 aanhaalt. Ik kan mij niet voorstellen dat de gemeente hier een ontheffing voor verleent (hoge snelheid, rechts inhalen).


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #226 Gepost op: 24 april 2015, 09:52:38
filmpje is verwijderd...


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #227 Gepost op: 24 april 2015, 11:52:56
Citaat van: DiNozzo link=msg=1345971 date=1429855506
Leuk dat de opdracht door de gemeente is gegeven, of misschien zelfs door een hOVJ, maar dat geeft aan de motorrijders nog geen bevoegdheid om verkeersovertredingen te maken of stoptekens vanaf de motorfiets te geven. Dat zij hun werk naar eer en geweten doen geloof ik direct. Gelukkig kan er geen hOVJ aan mijn bon tornen maar is dat voorbehouden aan de OVJ die er iets van moet vinden.
Citaat van: Bert65 link=msg=1345978 date=1429859717
Daar komt de veiligheid van het overige verkeer ook nog bij kijken. Terecht dus dat DiNozzo artikel 5 aanhaalt. Ik kan mij niet voorstellen dat de gemeente hier een ontheffing voor verleent (hoge snelheid, rechts inhalen).
Op het moment dat de gemeente de route heeft verklaard tot evenementen terrein zoals bij Gaypride hebben ze die bevoegdheid ineens wel. Uit ervaring, ik mocht tijdens Gaypride gewoon over de voetpaden, fietspaden en parkjes met mijn bus voor de werkzaamheden. De ontheffing zag er bijna hetzelfde uit als die van RWS die ik al eens eerder op het forum heb neer gezet, en daar staat ook in dat rechts inhalen is toegestaan.

Citaat van: DiNozzo link=msg=1345971 date=1429855506
Het maakt mij niet uit wie het doet, maar het kan bijna niet dat zij hier een degelijke opleiding voor gehad hebben. Hoewel het er gestructureerd uitziet kan je je afvragen wat het nut van het afblokken van een voorrangskruising terwijl de stoet al passeert. Dan kan je ook vast door naar de volgende kruising waar je WEL het verkeer moet neerzetten of waar je de kruising vast afblokt tot de stoet er is. Er staan niet voor niets koeken op als een motorrijder van de politie of KMAR ingehaald wordt door de commandant.
Volgens mij was mijn reactie ook dat ze dan wel een opleiding daartoe moeten krijgen, natuurlijk moet je dat niet door elke stoethaspel laten doen. En mijn laatste zin was:
Citaat van: HIT link=msg=1345954 date=1429831291
Nu mijn kijk op het filmpje..... FOEI gemeente R'dam, de tijd die je hebt gewonnen door deze begeleiding te eisen van de VKR is niet....
Maw, ik zie de noodzaak er ook niet van in.

Natuurlijk is advies nog geen toestemming of wet, ik gaf alleen aan dat men er al over nadenkt en dat dat dus niet zonder reden is.  O0
En zoals ik al zeg de vraag of het wenselijk is kan ik geen zinnig antwoord op geven puur omdat elke actie die ik nu heb gezien niet is gedaan door daarvoor opgeleide VKR's. Maar als ze allemaal zo worden uitgevoerd als in dit fimpje zeg ik gelijk nee.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #228 Gepost op: 24 april 2015, 12:52:53
Citaat van: HIT link=msg=1345954 date=1429831291
Ok, nu de werkelijkheid.

Gemeente geeft een opdracht ism hOvJ... net zoals bij de Gaypride en Dansparade.... ik weet Politie ziet het graag anders, ik ook maar ik weet ook de werkelijkheid.

Daardoor weet ik ook dat de boete's die met zoveel eer en geweten worden geschreven dan niet worden opgevolgd als er bezwaar wordt geschreven.
Ik ben het er gewoon pertinent niet mee eens dat deze werken alleen zijn voorbehouden aan politie of KMar. Als zij het kunnen doen zijn er ook particulieren die het kunnen, het zijn ten slotte allemaal mensen. Probleem is dat er te star wordt vast gehangen aan de tak van HV om iets uit te voeren.
En dat maakt niet uit welke tak het is, zo snel een tak denkt dat het werk wat zij uitvoeren in gevaar komt roept men hard.

Kan een VKR Motor deze werken uitvoeren,
Antwoord blauw gezien, nee ze zijn er niet voor opgeleid.
Antwoord mij, Ja wat is het verschil in werk als ze dezelfde opleiding krijgen?

Tweede antwoord, weet je hoeveel mensen dit werk deden voordat ze VKR werden?
Er is maar 1 probleem en dat is dat het wettelijk niet mag, nog. Maar ik weet ook dat er een advies ligt om die wet structureel te veranderen. Want er ligt een onderzoek van TNO en VVN die ondersteund dat het aan de opleiding ligt of mensen dat kunnen, niet aan de bevoegdheden.

Nu mijn kijk op het filmpje..... FOEI gemeente R'dam, de tijd die je hebt gewonnen door deze begeleiding te eisen van de VKR is niet....

HIT dank je wel voor jou verhaal en ik heb ook geen reden om aan je verhaal te twijfelen want jij zal daar veel beter van op de hoogte zijn als elk ander inclusief agenten uit het land die er niet bij waren.
Als men er voor opgeleid en uiteraard voor geslaagd zouden zijn en dan ook een VKR motorjas zouden dragen dan zou ik er ook geen moeite mee hebben. En geeft ze dan ook AUB een motor onder de kont die hier voor uitgerust is dus met amber flitsers en dergelijke want dan is in mijn ogen het plaatje dat men met profs te maken hebben pas echt compleet.

Maar zoals dit er uit zag blijf ik zeggen wees de wijste en doe het niet ondanks dat het in de vergunning c.q. ontheffing is toegestaan.
En laat dat Haagse volk dan ook eens met een goede voorlichtingscampagne komen in alle landelijke en regionale media want ook dat is er nog niet geweest omtrent de inmiddels eigenlijk al oude in gebruik zijnde nieuwe verkeersregelaarskleding.

Wat betreft het TNO en VVN onderzoek ben ik benieuwd waar ik daar meer over zou kunnen lezen. Ben nog steeds leergierig wat dat aan gaat en ben benieuwd wanneer er wat dit aan gaat iets gaat veranderen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #229 Gepost op: 24 april 2015, 21:59:35
Citaat van: HIT link=msg=1346010 date=1429869176
Op het moment dat de gemeente de route heeft verklaard tot evenementen terrein zoals bij Gaypride hebben ze die bevoegdheid ineens wel.
Ik mag er toch van uit gaan dat, als een route een evenemententerrein is, het overige verkeer hier niet overheen kan rijden. In het filmpje zag ik andere voertuigen rijden. Met mijn lekenverstand zou ik dan zeggen dat het weer openbare weg is en geen evenemententerrein.