"Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars

Auteur Topic: "Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars  (gelezen 71304 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #260 Gepost op: 15 mei 2015, 16:40:09
Citaat van: aZuL2001 link=msg=1350507 date=1431700446
Maar "Stoppen" roepen is imho ook een aanwijzing / teken ;)
Ik kan ook in een geel hesje van de Zweedse meubelwinkel op de weg gaan staan en hard 'stoppen' roepen. Verbaas je niet; maar mensen stoppen dan ook. Maar wat is de waarde van mijn stopteken, en dat van de AMON?


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #261 Gepost op: 15 mei 2015, 16:44:24
Citaat van: kaasje link=msg=1350505 date=1431699116
Ja pfff, zucht. Nee natuurlijk niet maar je ziet niet dat er tekens worden gegeven.

Klopt, maar daar gebruikt hij dan ook zijn motor wel voor... zet hem midden op straat dus niemand die zo gek zou zijn om zijn eigen wagen in de prak te rijden tegen hem aan...

Maar vond het een zeer vreemde situatie, normaal gesproken komt er een politiewagen / motor voor en nu "eigen personeel"
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #262 Gepost op: 15 mei 2015, 16:48:02
Citaat van: thetwin84 link=msg=1350510 date=1431701064
Klopt, maar daar gebruikt hij dan ook zijn motor wel voor... zet hem midden op straat dus niemand die zo gek zou zijn om zijn eigen wagen in de prak te rijden tegen hem aan...

Maar vond het een zeer vreemde situatie, normaal gesproken komt er een politiewagen / motor voor en nu "eigen personeel"

Ik loop ook net zo goed de weg op in wat hv kledij met reflectiestrepen om het e.e.a. aan verkeer stil te zetten indien nodig.

Juridisch niet helemaal de bedoeling, maar je doet dat dan ook niet voor je lol, maar omdat het op dat moment noodzakelijk is voor het uitvoeren van je werkzaamheden. Mensen hebben dan wel degelijk door wat de bedoeling is, ondanks dat het geen wenselijke situatie is.

Met betrekking tot de AMON, het is natuurlijk ook geen wenselijke situatie om een soort VTB te gaan uitvoeren. Als praktische oplossing kan ik het me wel voorstellen, zo zie ik ook geregeld een 'begeleidende' MMT auto die een kruising dicht zet of komt een politiemotor vanuit de 'wijk' voor een reanimatie uit rijden richting SEH.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #263 Gepost op: 15 mei 2015, 16:57:53
Dat laatste zie je wel vaker gebeuren, dat er een (wijk)motor ervoor komt te zitten, al kan ik dat als burger niet zien of deze uit de wijk komt en is een politiemotorrijder overal gelijk...  Maar een motorrijder van de politie lijkt m.i. er meer op getraind dan een ambu-motor... Maar dat is van uit een leek gezien...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #264 Gepost op: 15 mei 2015, 17:35:25
Politie zal beter getraind zijn hoe om te gaan met stil zetten en dergelijke. Waarschijnlijk zelfs wat beter in rij opleiding ook. Maar als een ambulance motor voor een ambulance uitrijd omdat hij in de buurt was en op (kleinere) kruisingen het verkeer stilzet, lijkt me daar weinig mis mee. Mag hij het doen? Officieel niet, want hij staat niet op de lijst. Is het beter voor het kunnen door rijden van de ambualnce zelf? Ongetwijfeld, al zal de ambu chauffeur nog steeds goed op (moeten blijven) letten.

Ik probeer als vkr ook om blauw blauw waar mogelijk vrije baan te geven, al mag ik dan wel het verkeer stil zetten of aan de kant gebaren.


VKR Drenthe

  • Beroeps VKR
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #265 Gepost op: 15 mei 2015, 20:28:20
Citaat van: batoutofhell link=msg=1349705 date=1431431824
Dat weet ik nog zo net niet. Je staat weliswaar onder de organisatie die e-vkr's verzekerd, maar je bent en blijft volledig bevoegd. Je zal waarschijnlijk zelfs zo zijn ingeschreven.

In principe hoef je als beroeps geen elearning te doen. Maar moet de organisatie of gemeente wel jou pasnummer op de groslijst willen zetten. Ik heb dit begin van het jaar gevraagd aan de SVN en ze melden dat ze nog niet een systeem hebben dat een beroeps kan inloggen op een evenement zodat je gegevens bekend worden bij de organisatie of gemeente zonder dat ze de elearning moeten doen. Het heeft min of meer te maken met de verzekering. Maar voor ons is het toch een eitje om even de vragen te beantwoorden?
Mvg, Bert


Joost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • inzetcoördinator bij het BMTN
    • BMTN
Reactie #266 Gepost op: 15 mei 2015, 20:55:08
Citaat van: VKR Drenthe link=msg=1350554 date=1431714500
In principe hoef je als beroeps geen elearning te doen. Maar moet de organisatie of gemeente wel jou pasnummer op de groslijst willen zetten. Ik heb dit begin van het jaar gevraagd aan de SVN en ze melden dat ze nog niet een systeem hebben dat een beroeps kan inloggen op een evenement zodat je gegevens bekend worden bij de organisatie of gemeente zonder dat ze de elearning moeten doen. Het heeft min of meer te maken met de verzekering. Maar voor ons is het toch een eitje om even de vragen te beantwoorden?

En die vragen beantwoorden hoeft maar 1x per jaar, dan ben je er weer vanaf. Als jij je weer aanmeld voor een ander evenement is het weer goed en dan hoef je verder geen E-Learning te doen.
BMW Motorbegeleidingsteam Nederland, voor verkeersbegeleiding van al uw evenementen!


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #267 Gepost op: 15 mei 2015, 22:16:07
Maar is het niet zo dat SVN voor examens een x bedrag in rekening brengt? M.a.w als jij als beroeps géén examen hoeft te doen, de organisatie een (iets) lagere rekening krijgt gepresenteerd?  

Deze deiscussie heeft weinig eer met he topic te maken....Mods?


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #268 Gepost op: 16 mei 2015, 00:34:05
Citaat van: Joost link=msg=1350559 date=1431716108
En die vragen beantwoorden hoeft maar 1x per jaar, dan ben je er weer vanaf. Als jij je weer aanmeld voor een ander evenement is het weer goed en dan hoef je verder geen E-Learning te doen.
Hangt er van af of je specifiek voor één evenement of voor een jaaraanstelling gaat.
En dat hangt weer af van hoe de organiserende partij het inschiet.

Citaat van: VKR Drenthe link=msg=1350554 date=1431714500
Maar voor ons is het toch een eitje om even de vragen te beantwoorden?
Voor ieder persoon is het een eitje.
Bijna een lachertje.
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #269 Gepost op: 16 mei 2015, 12:32:31
Die E-Learning stelt inderdaad geen bal voor aZuL2001.
Wat mij betreft had er iets meer in moeten zitten, alleen maar om de moeilijkheidsgraad te verhogen.
En niet dat iedere boerenlul zonder problemen slaagt, en zo de weg op kan.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.