"Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars

Auteur Topic: "Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars  (gelezen 71432 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #60 Gepost op: 25 oktober 2012, 19:28:32
Wat ik dan nog triester vind, nu ik het complete filmpje heb gezien, is dat de koprijder een politieagent is.

Mee eens! Reden te meer om dit soort dingen over te laten aan lui die weten wat ze doen.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #61 Gepost op: 25 oktober 2012, 19:41:29
Als je in die positie plots gas geeft of gaat remmen, kan je wel de brandweerwagen van dichtbij bekijken  >:D
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #62 Gepost op: 25 oktober 2012, 19:43:56
Als je in die positie plots gas geeft of gaat remmen, kan je wel de brandweerwagen van dichtbij bekijken  >:D

De brandweerkazerne zit hier om de hoek. Ga ik liever daar langs om te bekijken 0098


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #63 Gepost op: 25 oktober 2012, 20:04:51
Zelfs als niet motorrijder ( heel misschien in de toekomst wel ) weet ik dat je nooit over de belijning en putdeksels moet rijden.
In ieder geval probeer ze voor 99,99% te ontwijken en als het echt niet anders kan zo kort als mogelijk berijden.

Verbaas me regelmatig over motorrijders die over de grote witte vlakken van een VOP rijden i.p.v gewoon het normale asfalt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #64 Gepost op: 25 oktober 2012, 21:25:20
Zelfs als niet motorrijder ( heel misschien in de toekomst wel ) weet ik dat je nooit over de belijning en putdeksels moet rijden.
In ieder geval probeer ze voor 99,99% te ontwijken en als het echt niet anders kan zo kort als mogelijk berijden.

Verbaas me regelmatig over motorrijders die over de grote witte vlakken van een VOP rijden i.p.v gewoon het normale asfalt.

Zo'n ramp is het ook niet om over putdeksels of belijning te rijden. Met nat wegdek kan het vervelend zijn. Echter is de "passeertijd" en het oppervlak waarmee het rubber het gladde gedeelte raakt dusdanig klein om puur daardoor onderuit te gaan. De schuiver is vaak het gevolg van de schrikreactie (onbalans door voeten van de steps, stuurreactie, remmen etc.)


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #65 Gepost op: 25 oktober 2012, 22:16:29
@Marruk het is ook geen ramp als het een keer gebeurd, maar je moet het niet op gaan zoeken (Dat weet jij ook)
Je hebt twee schoenzolen rubber welke jouw veiligheid bepalen....en daar wil ik toch het liefst (ook bij droog weer) zo goed mogelijk contact mee houden  ^-^
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #66 Gepost op: 25 oktober 2012, 22:39:22
StEB motor begeleiding van brandweer compagnie
User: targetlasergame

Vraag me serieus af wat de toegevoegde waarde is van het rijden tussen de twee stroken in. Er rijdt een brandweer compagnie op een autweg, geen probleem zou je zeggen. De motorrijders gaan echter op de weghelft van de tegenligger rijden die vervolgens gevaarlijk dicht tussen de berm en de motorrijder rijdt. (vanaf 0:35)
Wat is uberhaupt de toegevoegde waarde van deze motorrijders? Ze mogen niks / nauwelijks iets in deze situatie.  :|


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #67 Gepost op: 25 oktober 2012, 22:41:48
Wat is uberhaupt de toegevoegde waarde van deze motorrijders? Ze mogen niks / nauwelijks iets in deze situatie.  :|
Plus als ik de begeleidings filmpjes mag geloven die ik gezien heb van de VTB, rijd er 1 commandant met een aantal spitsers op kop welke zorgen voor een vrije doorgang. Achter de stoet rijd dan 1 (of 2) motoren welke het verkeer weer vrij geven. Hierdoor rijd er dus niemand langs of door de stoet aangezien je dan vreemde situaties krijg zoals ik op de stills zie.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #68 Gepost op: 25 oktober 2012, 22:45:58
Plus als ik de begeleidings filmpjes mag geloven die ik gezien heb van de VTB, rijd er 1 commandant met een aantal spitsers op kop welke zorgen voor een vrije doorgang. Achter de stoet rijd dan 1 (of 2) motoren welke het verkeer weer vrij geven. Hierdoor rijd er dus niemand langs of door de stoet aangezien je dan vreemde situaties krijg zoals ik op de stills zie.
Daarom... Plus als je achteraan start, of halverwege binnenkomt zetten, dan gaat er toch iets grondig mis met je begeleiding.
Vervolgens heb je een VKR voorop, zonder OGS, zonder mogelijkheden om iets met het verkeer te doen (want ze moeten afstappen), dus wat heeft het voor zin?

Daarbij kan ik me niet voorstellen dat ze C2000 porto's hebben... of vergis ik me daarin?

Het enige wat ik zie als amateur en beginnend motorrijder is een hoop mensen met een doodwens...


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #69 Gepost op: 25 oktober 2012, 23:00:53
Ik denk dat wij hier "De Spitsers" zien  ::)
Deze moeten inderdaad steeds van achter naar voren toe....op zich niets mis mee, maar doe dat dan wel verantwoord......en bovenal zonder enige suïcidale wensen....
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat