Even het bewuste stukje erbij gepakt uit de Regeling verkeersregelaars 2009.
Er staat letterlijk in Artikel 14:
Voor de andere categorieën verkeersregelaars geldt dat zij wel een motorrijtuig mogen gebruiken om zich van de ene plaats naar de andere te begeven,
maar daar aangekomen moeten zij uit het motorrijtuig stappen, dan wel daar vanaf stappen, om hun taak te verrichten.
Feitenboekje:
Als verkeersregelaar:
m R 705 - niet zijnde weginspecteur Rijkswaterstaat, een aanwijzing in de zin van RVV 1990 vanaf motorrijtuig,
of als verkeersregelaar niet zijnde transportbegeleider of weginspecteur Rijkswaterstaat, vanuit motorrijtuig geven
Er staat zowel in de Regeling als mede in het feitenboekje nergens vermeld dat ik mijn motor op de standaard of bok MOET zetten.
Er staat ook niet vermeld dat ik naast mijn motor MOET staan ik mag alleen niet zittend vanaf mijn motor aanwijzingen geven.
Tenminste zo lees ik het en dan zou het beteken dat er nog steeds de mogelijkheid is om aanwijzingen te geven zonder dat ik
naast mijn motor sta maar er toch niet op zit.
Persoonlijk vind ik dat je moet kijken hoe doet de VKR zijn werk zonder het overige verkeer te hinderen en/of in gevaar te brengen.
Wat Dielangemotormuis al zegt thearie en praktijk zit een wereld van verschil in en dat geldt voor heel veel beroepen en opleidingen.