Ik weet niet of je een uurtje meldkamer zomaar mag opnemen en online mag zetten? Hoe neem je uberhaupt iets op vanaf een portofoon?
Als ik film, jij schreeuwt wat voor mijn neus, dan geef ik je een 100% garantie dat als ik de video afspeel dat je geschreeuw te horen is. Hetzelfde met een portofoon; als'ie maar hard genoeg staat kan je 'm opnemen. Maar nee, ik heb niet mijn eigen C2000 portofoon...
Was dat maar zo'n feest. Zoals Maxx al aangeeft: ik ben geen collega van jullie, maar ik heb bij een incident gefilmd, waarbij een agent naast mij stond met de portofoon, en een camper voor mijn neus in de sloot lag. Voeg dan openbare ruimte en vrijheid (bla bla bla) bij elkaar toe, en ik heb dan de vrijheid om dit op te nemen en te verspreiden. Let wel: Het gaat hier om iets dat interessant is te beluisteren, er worden geen case-gerelateerde zaken openbaar gemaakt en er is verder niets mee te doen. Je hoort een heli zich inmelden, nou, daar heeft een crimineel wat aan
Oh, was deze video trouwens, het 'origineel' (Zulu vanaf 1.17):
http://www.youtube.com/watch?v=QAHD21d4-tY#wsNou misschien wil iemand van de blauwe tak dat wel eens doen , wat portofoonverkeer opnemen..
Je ziet ze vliegen. Als iemand dat doet heeft'ie op z'n minst wat uit te leggen de volgende dag.