Een persoon met een verkeersregelaarshesje en de juiste bevoegdheden kan aanwijzingen geven die opgevolgd dienen te worden.
Diegene is niet 'de baas'. Dat is iets wat te veel verkeersregelaars denken wel te zijn.
Ik mag dan misschien niet volgens de letter van de Wet de baas zijn als ik ergens aan het werk ben maar ik bepaal wel wat er moet gaan gebeuren en dat gaat links om of rechts om toch echt zoals ik het wil op dat moment.
Sta daar namelijk niet omdat de vrouw van de Kerstman het zo'n goed plan leek om mij daar neer te zetten.
Sorry DeMassel, maar met goede communicatievaardigheden, in plaats van het afsnauwen van verkeersdeelnemers, rustige en duidelijke signalen en een zichtbare houding dat uitstraalt dat je weet wat je aan het doen bent, hoef je je niet te gedragen alsof je de baas bent op de weg.
Erger nog, er is maar 1 baas op de weg, da´s de wegbeheerder, tenzij een algemene opsporingsambtenaar met blauw blauw daar aan het spelen is.
Wat heeft het afsnauwen van verkeersdeelnemers er mee te maken ? Heb niemand daar iets over zien schrijven.
Wat heeft een O.A. met blauw blauw er mee te maken ?
De wegbeheerder mag dan wel de baas zijn van de weg maar het is maar net waar hij/zij mee op de proppen komt.
Ik zie nu alleen maar zaken voorbij komen die mij niets zeggen.
Als je goed leest Bremmie dan zegt DeMassel ook wat ik dik gemaakt heb.
[Ontopic]
de ideale verkeersregelaar is imo iemand die met een Hesje/jas volgens de richtlijnen aan duidelijk aanwezig is door
duidelijk de tekens te gebruiken en laten zien dat hij/zij "de baas" is