Hoe zou volgens jou de ideale verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 59595 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #30 Gepost op: 3 februari 2013, 19:08:56
Zijn dit ook LVR en zie de motoren?

Wat heeft een verkeersregelaar nu eigenlijk aan een motor? hij/zij mag toch vanaf/vanuit een voertuig geen aanwijzingen aan het verkeer geven?
Dan zou je op de beentjes met een goed zichtbaar uniform veel meer kunnen bereiken dan een gestriped voertuig dat je ergens parkeert.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #31 Gepost op: 3 februari 2013, 19:11:48
Wat heeft een verkeersregelaar nu eigenlijk aan een motor? hij/zij mag toch vanaf/vanuit een voertuig geen aanwijzingen aan het verkeer geven?
Dan zou je op de beentjes met een goed zichtbaar uniform veel meer kunnen bereiken dan een gestriped voertuig dat je ergens parkeert.
Nou, je bent enigzins flexibeler met je vervoer (past tussen auto's door), parkeren (past tussen 2 auto's).


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #32 Gepost op: 6 februari 2013, 11:07:45
Ik weet dat de firma van Amerongen ook supportersbussen begeleid rond de Gelredome, in combi met de blauwe tak
ze hebben zelfs een bus gehad met blauwe werkende zwaaibalk hiervoor (als ik goed geïnformeerd ben is deze inmiddels weg)
daarbij is het gebruik van een motor wel heel handig als je snel naar de volgende plek moet, sneller dan een auto iig


[Ontopic]
de ideale verkeersregelaar is imo iemand die met een Hesje/jas volgens de richtlijnen aan duidelijk aanwezig is door
duidelijk de tekens te gebruiken en laten zien dat hij/zij "de baas" is

extra poes-pas mbt kleding is overbodig. Een broek met reflectie is wel beter overigens om gezien te worden.
Persoonlijk zie ik dan het liefst de RWS reflectie terukomen.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #33 Gepost op: 6 februari 2013, 11:10:59
de ideale verkeersregelaar is imo iemand die met een Hesje/jas volgens de richtlijnen aan duidelijk aanwezig is door
duidelijk de tekens te gebruiken en laten zien dat hij/zij "de baas" is
Een persoon met een verkeersregelaarshesje en de juiste bevoegdheden kan aanwijzingen geven die opgevolgd dienen te worden. Diegene is niet 'de baas'. Dat is iets wat te veel verkeersregelaars denken wel te zijn.  :-X


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #34 Gepost op: 6 februari 2013, 11:21:57
Ik weet dat de firma van Amerongen ook supportersbussen begeleid rond de Gelredome, in combi met de blauwe tak
ze hebben zelfs een bus gehad met blauwe werkende zwaaibalk hiervoor (als ik goed geïnformeerd ben is deze inmiddels weg)
daarbij is het gebruik van een motor wel heel handig als je snel naar de volgende plek moet, sneller dan een auto iig


[Ontopic]
de ideale verkeersregelaar is imo iemand die met een Hesje/jas volgens de richtlijnen aan duidelijk aanwezig is door
duidelijk de tekens te gebruiken en laten zien dat hij/zij "de baas" is

extra poes-pas mbt kleding is overbodig. Een broek met reflectie is wel beter overigens om gezien te worden.
Persoonlijk zie ik dan het liefst de RWS reflectie terukomen.

Je bedoelt dit voertuig?

http://www.vanamerongenfacilitair.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=17:voertuig-043-72vztd&catid=15:wagenpark&Itemid=31

Hier staat dus een voertuig met Blauwe OGS. Ze gebruiken het bij het begeleiden van supporters en bij inzetten bij incidenten... Vraag me dan wel af hoe het een en ander geregeld is. Want ik weet van organisatie's die hemel en aarde moeten bewegen om blauw te mogen voeren en zich aan zeer strikte regels moeten houden.

Verder zijn die gele motoren ook aan te merken alszijnde ambulancemotor... De striping is i.m.o. te veel BIZA..
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #35 Gepost op: 6 februari 2013, 11:24:13
Ook de achterzijde van de helmen zijn zeer gelijkend op de oude witte helmen van de politie.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #36 Gepost op: 6 februari 2013, 11:26:41
Een persoon met een verkeersregelaarshesje en de juiste bevoegdheden kan aanwijzingen geven die opgevolgd dienen te worden. Diegene is niet 'de baas'. Dat is iets wat te veel verkeersregelaars denken wel te zijn.  :-X

"de baas" bedoel ik dus mee dat het duidelijk is dat hij/zij op dat moment bepaald (volgens de regels) wat er gebeurd daarom ook die ""
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Bremmie

  • Eigenaar Van de Veer Infratransport, verkeersregelaar, specialist verkeersmaatregelen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
  • Alleen de mens is tot het onmogelijke in staat.
Reactie #37 Gepost op: 8 februari 2013, 21:45:18
"de baas" bedoel ik dus mee dat het duidelijk is dat hij/zij op dat moment bepaald (volgens de regels) wat er gebeurd daarom ook die ""

Sorry DeMassel, maar met goede communicatievaardigheden, in plaats van het afsnauwen van verkeersdeelnemers, rustige en duidelijke signalen en een zichtbare houding dat uitstraalt dat je weet wat je aan het doen bent, hoef je je niet te gedragen alsof je de baas bent op de weg.

Erger nog, er is maar 1 baas op de weg, da´s de wegbeheerder, tenzij een algemene opsporingsambtenaar met blauw blauw daar aan het spelen is.
Er is niets dat zo onkennelijk van zichzelf vervreemdt als een mens die in een groep belandt. Bron: Het begeren


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #38 Gepost op: 8 februari 2013, 22:23:06
@Bremmie: er wordt nergens gesproken over "afsnauwen" van verkeersdeelnemers. Wat DeMassel in mijn ogen probeert te zeggen (ik ken 'm toevallig een beetje) is dat een verkeersregelaar een bepaalde daadkracht moet uitstralen in zijn optreden. Hij (u mag ook "zij" lezen) moet laten zien dat hij zijn vak verstaat en weet waar hij mee bezig is. In die zin kun je rustig stellen dat de verkeersregelaar op dat moment "baas over het kruispunt" is. Dat heeft niets te maken met afsnauwen en onvriendelijk gedrag, maar alles met een professionele werkhouding. Een verkeersregelaar die met zijn handen in zijn zakken een beetje hoofdbewegingen staat te maken neem ik niet serieus. Een verkeersregelaar die bij wijze van spreken met de borst vooruit een duidelijke aanwijzing geeft, neem ik wel serieus.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #39 Gepost op: 8 februari 2013, 22:27:00
Een persoon met een verkeersregelaarshesje en de juiste bevoegdheden kan aanwijzingen geven die opgevolgd dienen te worden.
Diegene is niet 'de baas'. Dat is iets wat te veel verkeersregelaars denken wel te zijn.  :-X
Ik mag dan misschien niet volgens de letter van de Wet de baas zijn als ik ergens aan het werk ben maar ik bepaal wel wat er moet gaan gebeuren en dat gaat links om of rechts om toch echt zoals ik het wil op dat moment.
Sta daar namelijk niet omdat de vrouw van de Kerstman het zo'n goed plan leek om mij daar neer te zetten.  ;)


Sorry DeMassel, maar met goede communicatievaardigheden, in plaats van het afsnauwen van verkeersdeelnemers, rustige en duidelijke signalen en een zichtbare houding dat uitstraalt dat je weet wat je aan het doen bent, hoef je je niet te gedragen alsof je de baas bent op de weg.

Erger nog, er is maar 1 baas op de weg, da´s de wegbeheerder, tenzij een algemene opsporingsambtenaar met blauw blauw daar aan het spelen is.

Wat heeft het afsnauwen van verkeersdeelnemers er mee te maken ? Heb niemand daar iets over zien schrijven.
Wat heeft een O.A. met blauw blauw er mee te maken ?
De wegbeheerder mag dan wel de baas zijn van de weg maar het is maar net waar hij/zij mee op de proppen komt.

Ik zie nu alleen maar zaken voorbij komen die mij niets zeggen.

Als je goed leest Bremmie dan zegt DeMassel ook wat ik dik gemaakt heb.
[Ontopic]
de ideale verkeersregelaar is imo iemand die met een Hesje/jas volgens de richtlijnen aan duidelijk aanwezig is door
duidelijk de tekens te gebruiken
en laten zien dat hij/zij "de baas" is
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen