14-03-2005 Grip 2 bij ammoniaklekkage IJmuiden

Auteur Topic: 14-03-2005 Grip 2 bij ammoniaklekkage IJmuiden  (gelezen 3282 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 16 maart 2005, 08:30:24
Nou, je kan dit onthouden: ammoniak ruik je dus meteen, je moet "er niet naar zoeken of raden " wat je ruikt. ;D Ook ga je het wel uit je bolle hoofd laten om hier voor je plezier eens door een wolkje te lopen.

Ook de grens van 25 ppm is voor iedereen verschillend, niet wat betreft de toelaatbare waarde, maar wat je kunt hebben. 25 ppm ruik ik dus niet meer en krijg hier zeker geen tranende ogen van. Hier heb ik te veel ammoniak voor gesnoven in de loop van de jaren. Mijn drempeltje ligt dus opmerkzaam hoger.... ::) ::)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #11 Gepost op: 16 maart 2005, 09:00:05
De regio werd tijdens deze inzet, voor het normale vervoer, wel geassisteerd door ... een ambulance uit Zuid-Holland Noord

Zuid-Holland-Noord, dat is toch gewoon RAD-Hollands Midden??


firemanr

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 18 maart 2005, 09:53:51
Ook ben ik wel eens benieuwd naar de manier waarop 1000 ppm gemeten wordt. Naar mijn weten gaat een explosiemeter voor NH3 lang zo ver niet en met dragerbuisjes kun je ook zoveel niet meten.... ???

 ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #13 Gepost op: 18 maart 2005, 15:12:25
Ook ben ik wel eens benieuwd naar de manier waarop 1000 ppm gemeten wordt. Naar mijn weten gaat een explosiemeter voor NH3 lang zo ver niet en met dragerbuisjes kun je ook zoveel niet meten.... ???

 ;)
maar kun je die waardes die jij noemt wel meten in de vrije lucht,lijkt mij dat die concentraties worden vermengt met de buitenlucht


firemanr

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 18 maart 2005, 18:07:33
maar kun je die waardes die jij noemt wel meten in de vrije lucht,lijkt mij dat die concentraties worden vermengt met de buitenlucht
Dan moet je maar eens komen snuffelen bij ons..... :-X :-X