Hurricane Sandy - Caribisch gebied en Oostkust (VS) eind oktober 2012

Auteur Topic: Hurricane Sandy - Caribisch gebied en Oostkust (VS) eind oktober 2012  (gelezen 35622 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #70 Gepost op: 29 oktober 2012, 20:48:29
Als men iets doet met die kraan, of als er andere incidenten voorbij komen, laat het dan even weten.
Ik monitor abc 7online eyewitnessnews. 2 feeds tegelijk wordt voor mij een beetje druk. e050


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #71 Gepost op: 29 oktober 2012, 20:54:56
Sandy aan het begin van de avond aan land

WASHINGTON -  De wervelstorm Sandy gaat aan het begin van de avond (plaatselijke tijd) in het noordoosten van de VS, waarschijnlijk in het zuiden van de staat New Jersey, aan land. Dat is aan het begin van de Nederlandse nacht. Het Amerikaanse National Hurricane Center meldde maandag dat de gevreesde storm met een snelheid van 44 kilometer per uur onderweg is naar de oostkust van de VS. Het centrum bevindt zich maandagmiddag op ongeveer 175 kilometer ten zuidoosten van de stad New York.

De storm is een ongewone combinatie van een tropische orkaan en koude wind uit Canada. De kracht van de windsnelheden van deze hurricane uit de laagste categorie is niet het grootste probleem. Dat is het hoge water en de golfslag die er over een breed front mee gepaard gaat. Het zal vrijwel zeker voor enorme wateroverlast zorgen langs de kusten van de staten Maryland, Delaware, New Jersey, New York en mogelijk ook Rhode Island en Massachusetts.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/13131283/__Sandy_vannacht_aan_land__.html


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #72 Gepost op: 29 oktober 2012, 20:58:15
Als men iets doet met die kraan, of als er andere incidenten voorbij komen, laat het dan even weten.
Ik monitor abc 7online eyewitnessnews. 2 feeds tegelijk wordt voor mij een beetje druk. e050

Nader bericht Fieldcomm: box 916, Car 6 chief meld alles word ontruimt aan zuidzijde van het gebouw tussen 58 st, 56 st, 6 ave and broadway. Bouwinspectie is ter plaatse en beoordeeld samen met rescue operations de situatie.

Edit:

Verdere opschaling naar een 3rd alarm.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #73 Gepost op: 29 oktober 2012, 21:03:29
Wat is 3rd alarm ??


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #74 Gepost op: 29 oktober 2012, 21:05:50
Wat is 3rd alarm ??

Officieel dat een derde ''Firehouse'' wordt opgeroepen om te assisteren bij het incident, maar dit kan op sommige onderdelen verschillen. Het betekent in ieder geval opschaling van het incident naar groot, om het naar Nederlandse begrippen te vertalen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #75 Gepost op: 29 oktober 2012, 21:08:30
Gov. Edward Cuomo geeft nu een laatste waarschuwing af. Wie nu nog in de gevarenzone zit voor wat betreft de overstromingsrisicogebieden, moet nu weg. Uitstel wordt afstel. In diverse gebieden zal de National Guard worden ingezet. Diverse bruggen worden of zijn al gesloten.
Inwoners in de gehele staat van New YUork moeten rekening houden met de uitval van stroom.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #76 Gepost op: 29 oktober 2012, 21:09:24
Wat is 3rd alarm ??
Officieel dat een derde ''Firehouse'' wordt opgeroepen om te assisteren bij het incident, maar dit kan op sommige onderdelen verschillen. Het betekent in ieder geval opschaling van het incident naar groot, om het naar Nederlandse begrippen te vertalen.

Het is een opschalings systeem dat niet te vergelijken is met hier in Nederland.

Op deze website word het een en ander er over uitgelegd.
http://fdnewyork.com/aa.asp


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #77 Gepost op: 29 oktober 2012, 21:22:52
ETA voor Sandy 23:30 nederlandse tijd in Raritan Bay precies tussen New Jersey en NYC.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #78 Gepost op: 29 oktober 2012, 21:26:30
Dit lijkt een ver-van-mijn-bed show maar ik heb veel vrienden in het bedreigd gebied. De komende uren worden cruciaal voor ze. Ik hoop dat het met een sisser afloopt, hoewel de voorspellingen anders zijn.... :'(

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #79 Gepost op: 29 oktober 2012, 21:37:02
Momenteel zitten 330kmensen zonder stroom.

De verwachting is dat dat er 10m worden.