hoeveelheid zuurstof met neusbril bij reanimatie

Auteur Topic: hoeveelheid zuurstof met neusbril bij reanimatie  (gelezen 8703 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #10 Gepost op: 13 maart 2013, 11:03:30
Hoe kan het zijn dat een slachtofffer met 4 minuten hypoxie opeens na 2 minuten weer bijkomt? Is de indicatiestelling wel goed? Was het slachtoffer daadwerkelijk reanimatiebehoeftig? In mijn praktijk is een slachtoffer met een circulatiestilstand ten gevolge van een ongeval (of verstikking in dit geval) ten dode opgeschreven.

En nee, een neusbril eropzetten heeft geen zin. Je dient namelijk niets toe omdat het geen positieve druk is.

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #11 Gepost op: 13 maart 2013, 11:06:18
Uiteraard respect voor de topicstarter voor het mooie resultaat! Mijn eerste reactie was ook absoluut niet bedoeld om te veroordelen!
Als dit wel zo overkwam mijn excuses O0
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #12 Gepost op: 13 maart 2013, 11:09:36
Uiteraard respect voor de topicstarter voor het mooie resultaat! Mijn eerste reactie was ook absoluut niet bedoeld om te veroordelen!
Als dit wel zo overkwam mijn excuses O0

Natuurlijk moet iedereen met respect worden behandeld. Dat wilt niet zeggen dat wij geen kritische vragen mogen stellen, sterker nog, zo leren we van elkaar.

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #13 Gepost op: 13 maart 2013, 11:16:54
Natuurlijk moet iedereen met respect worden behandeld. Dat wilt niet zeggen dat wij geen kritische vragen mogen stellen, sterker nog, zo leren we van elkaar.

CM

Je  moet ook wel een beetje in acht nemen dat het gaat om een acute afdeling van een psychiatrische afdeling. Het personeel daar moet met zo ontzettend veel dingen rekening houden, ze worden vaak overvallen met allerlei situaties. Zelfs de nazorg bij deze 'reanimatie' zit waarschijnlijk in goed opletten dat deze patient niet een uur later aan de centrale verwarming hangt.

Heel lang geleden als co-assistent heb ik de eer gehad om in een paviljoen van het Wilhelmina Gasthuis te werken dat vol zat met psychiatrische patienten (in die tijd hadden ze er nog andere term voor ;) ). In die periode heb ik ook besloten om chirurg te willen worden.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #14 Gepost op: 13 maart 2013, 11:21:55
Uiteraard respect voor de topicstarter voor het mooie resultaat! Mijn eerste reactie was ook absoluut niet bedoeld om te veroordelen!
Als dit wel zo overkwam mijn excuses O0

Net op tijd aangepast, mods  ;D
Arts  www.alphalog.nl


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #15 Gepost op: 13 maart 2013, 11:26:46
Je  moet ook wel een beetje in acht nemen dat het gaat om een acute afdeling van een psychiatrische afdeling. Het personeel daar moet met zo ontzettend veel dingen rekening houden, ze worden vaak overvallen met allerlei situaties. Zelfs de nazorg bij deze 'reanimatie' zit waarschijnlijk in goed opletten dat deze patient niet een uur later aan de centrale verwarming hangt.

Heel lang geleden als co-assistent heb ik de eer gehad om in een paviljoen van het Wilhelmina Gasthuis te werken dat vol zat met psychiatrische patienten (in die tijd hadden ze er nog andere term voor ;) ). In die periode heb ik ook besloten om chirurg te willen worden.

Ah, dat verklaart een hoop, je hebt een poosje gewerkt met mensen met grootheidswaan. Daarom heb je besloten om chirurg te worden:

Citaat
Question:What's the difference between God and a surgeon?
Answer: God doesn't think he's a surgeon!

Sorry, schot voor open doel...... >:D
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #16 Gepost op: 13 maart 2013, 11:32:46
Ah, dat verklaart een hoop, je hebt een poosje gewerkt met mensen met grootheidswaan. Daarom heb je besloten om chirurg te worden:

Sorry, schot voor open doel...... >:D

Ik heb mezelf nooit gezien als God. Hooguit als Zijn knechtje die de eer mag hebben om foutjes van de schepper te mogen herstellen ;). De meeste operaties van mij duren vrij lang, 8 uur of langer. Eigenlijk is het altijd zo dat ik na afloop de handschoenen uit trek (waarbij ik ze meestal niet in de vuilnisbak gooi) en uit de OK loop waarbij ik zeg dat ik mijn best heb gedaan en het nu aan de IC en Onze Lieve Heer is. Een standaard ritueel.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #17 Gepost op: 13 maart 2013, 11:36:25
En er zullen vele kinderen jou en de Heer dankbaar zijn voor je gave.. Je werkt dus toch met hem samen! (Oh, en een klein beetje met de intensivisten 8)).
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #18 Gepost op: 13 maart 2013, 11:39:36
Net op tijd aangepast, mods  ;D

Ik las het terug en dacht... Kon het al niet meer aanpassen
Dank aan de mods! O0
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis