Een dergelijke app klinkt inderdaad ideaal.
Maar als ik dan zie in het lijstje met machtigingen waartoe deze app zonder jouw medeweten toegang tot heeft wordt ik erg huiverig om hem te installeren.
Weet iemand een mogelijkheid om deze ongewenste activiteiten te voorkomen?
Dan zou ik wel geïnteresseerd zijn.
Ruud
Volgens mij zijn (bijna) alle machtigingen te verklaren voor de werking van de App.
Deze app heeft toegang tot:
Bedieningselementen hardwareuw audio-instellingen wijzigenHiermee kan de app de algemene audio-instellingen wijzigen, zoals volume en routering.
Nodig om het geluidsignaal af te geven.foto's en video's makenHiermee kan de app foto's nemen en video's maken met de camera. De app kan op deze manier op elk gewenst moment beelden verzamelen van wat de camera ziet.
Deze snap ik niet gelet op de App. Ik DENK dat dit te maken heeft met het feit dat de app bij een melding je flitser kan gebruiken om een lichtsignaal te geven. De flitser hoort volgens mij bij de camera.Uw berichten
SMS ontvangenHiermee kan de app sms-berichten ontvangen en verwerken. Schadelijke apps kunnen uw berichten bijhouden of deze verwijderen zonder dat u ze te zien krijgt.
SMS of MMS lezenHiermee kan de app sms-berichten lezen die zijn opgeslagen op uw tablet of sim-kaart. Schadelijke apps kunnen uw vertrouwelijke berichten lezen. Hiermee kan de app sms-berichten lezen die zijn opgeslagen op uw telefoon of sim-kaart. Schadelijke apps kunnen uw vertrouwelijke berichten lezen.
MMS ontvangenHiermee kan de app MMS-berichten ontvangen en verwerken. Schadelijke apps kunnen uw berichten bijhouden of deze verwijderen zonder dat u ze te zien krijgt.
Bovenstaande 3 zijn nodig om de melding te kunnen herkennen volgens de door de gebruiker ingestelde parameters (afzender, tekst inhoud)Uw persoonlijke gegevens
contactgegevens lezenHiermee kan de app alle contactgegevens (adresgegevens) lezen die zijn opgeslagen op uw tablet. Schadelijke apps kunnen dit gebruiken om uw gegevens te verzenden naar andere mensen. Hiermee kan de app alle contactgegevens (adresgegevens) lezen die zijn opgeslagen op uw telefoon. Schadelijke apps kunnen dit gebruiken om uw gegevens te verzenden naar andere mensen.
Nodig om te kunnen selecteren op afzender (gekoppelde naam wordt in app getoond)Telefoonoproepen
telefoonstatus en -identiteit lezenHiermee krijgt de app toegang tot de telefoonfuncties van het apparaat. Een app met de betreffende toestemming kan het telefoonnummer en serienummer van deze telefoon achterhalen, bepalen of een oproep actief is, het gekozen nummer achterhalen enzovoort.
Nodig om de meldingen te filteren volgens parameters ingesteld de gebruiker.Opslag
inhoud van USB-opslag aanpassen/verwijderen inhoud op de SD-kaart aanpassen/verwijderen
Hiermee kan de app schrijven naar het USB-opslagapparaat. Hiermee kan de app schrijven naar de SD-kaart.
Nodig om de app op te kunnen slaan.Systeemhulpprogramma'svoorkomen dat tablet overschakelt naar slaapmodus voorkomen dat telefoon overschakelt naar slaapmodus
Hiermee kan de app voorkomen dat de tablet overschakelt naar de slaapmodus. Hiermee kan de app voorkomen dat de telefoon overschakelt naar de slaapmodus.
toetsvergrendeling uitschakelen
Hiermee kan de app de toetsenblokkering en bijbehorende wachtwoordbeveiliging uitschakelen. Een voorbeeld: de telefoon schakelt de toetsenblokkering uit als er een oproep binnenkomt en schakelt de toetsenblokkering weer in als de oproep is beëindigd.
Beiden nodig om de App ook te laten signaleren als de toetsblokkering er op zit of het toestel in slaapstand is.Bedieningselementen hardware
trilstand beherenHiermee kan de app de trilstand beheren.
Nodig om de trilstand in te schakelen voor een melding ook als die uit staat (instelbaar in de app)Remco