AED-Alert en AED-Locator gaan over in HartslagNU

Auteur Topic: AED-Alert en AED-Locator gaan over in HartslagNU  (gelezen 27688 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #60 Gepost op: 26 november 2012, 18:55:56
Inderdaad even je inschrijving checken?
Had ik na de migratie al gedaan en vandaag weer, alles lijkt goed te staan O0


Saanniee

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 3 december 2012, 15:24:40
Ik heb me sinds vandaag ingeschreven bij HartslagNu.
Ben benieuwd hoe vaak ik smsjes zal krijgen. Maar zoals ik het zo lees valt dat op zich nog wel mee.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #62 Gepost op: 3 december 2012, 21:37:42
Ik heb me sinds vandaag ingeschreven bij HartslagNu.
Ben benieuwd hoe vaak ik smsjes zal krijgen. Maar zoals ik het zo lees valt dat op zich nog wel mee.

in 4 jaar tijd, wonend in het centrum van een grote stad, 1x een sms ontvangen. Valt inderdaad enorm mee.


Saanniee

  • Gast
Reactie #63 Gepost op: 3 december 2012, 22:52:01
in 4 jaar tijd, wonend in het centrum van een grote stad, 1x een sms ontvangen. Valt inderdaad enorm mee.

Dat valt inderdaad enorm mee.
Maar we zullen wel zien.


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #64 Gepost op: 4 december 2012, 06:45:02
Ik sprak gisteren een RK collega die onlangs een SMS had gekregen van het nieuwe systeem en ze had niet gereageerd omdat er alleen in stond dat ze naar adres X moest, er stond blijkbaar niet bij dat het om een reanimatie ging. Ze had ook geen mail gehad over het omzetten van het AED Alert systeem.

Ik heb haar maar verteld dat dit de opvolger was en dat ze de volgende keer prima mag acteren op de melding.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #65 Gepost op: 4 december 2012, 06:57:27
Iedereen die een correct mailadres heeft ingevuld heeft mail gehad. Of er staat een fout adres of het is in de bekende junkmail gekomen. Ook voor haar geldt: check gegevens alsnog, er kunnen meer dingen fout staan.... Hier hebben we ook nog een aantal mensen die we niet kunnen bereiken door foutief mailadres, dat is dus schrikken de eerste keer.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #66 Gepost op: 4 december 2012, 07:32:29
Het enige waar ik over twijfel is het formaat van het ingevulde 06 nummer. Dit is 316xxxxxxxx wat een vrij onbekend formaat is. Meestal is het +316 of gewoon 06. Weet jij of dat zo wel klopt, of is dit een conversiefout?


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #67 Gepost op: 13 december 2012, 09:35:15
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=444632395583845&id=347605735286512

Citaat
Beste burgerhulpverleners, wij zijn erg blij om jullie te kunnen melden dat we een vast alarmeringsnummer hebben! Van dit nummer zullen jullie voortaan de oproepen ontvangen: +44 7797 880440

Waarom ze nu gekozen hebben voor een Engels nummer is mij ook de vraag, ik ben eerder geneigd om een Nederlands nummer te vertrouwen dan een buitenlands nummer ;)


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #68 Gepost op: 13 december 2012, 11:01:37
Ha, dat wilde ik dus ook net gaan plaatsen.
Ik had de vraag gesteld of er een nummer aan de melding geplaatst kon worden, i.v.m. het toewijzen van een aparte sms-toon. Vanmorgen ook per mail een reactie ontvangen.

De reden voor het buitenlandse nummer zal simpel zijn: De provider van de SMS-dienst. Ze zullen hebben gekeken naar een provider die dit goed, zeker én misschien nog enigszins "goedkoop" kon doen en bij deze (buitenlandse)  dienst uitgekomen zijn.

Het vertrouwen is welliswaar een probleem, hier heb ik ze ook op gewezen, maar de oplossing is simpel: Goede communicatie naar de gebruikers. Door alle gebruikers van dit nummer op de hoogte te brengen hoeft dat vertrouwen geen probleem te zijn. Zolang je weet dat het SMSje van +44 komt, waarom zou ik deze dan minder vertrouwen dan wanneer ze mij gemeld hebben dat het van een +31 nummer zou komen?

Bij mij staat het nummer inmiddels opgeslagen en de sms-toon ingesteld!
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #69 Gepost op: 13 december 2012, 12:05:51
Facebook is niet een manier om iedereen op de hoogte te stellen, toevallig zag ik hun update, maar ik ken voldoende mensen die dit dus niet zien en een +44 nummer niet zien als dit systeem. Jouw argument klinkt zeer logisch en aannemelijk, maar ze zouden er slim aan doen om een mail uit te sturen met deze informatie.