AED-Alert en AED-Locator gaan over in HartslagNU

Auteur Topic: AED-Alert en AED-Locator gaan over in HartslagNU  (gelezen 27696 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #80 Gepost op: 13 december 2012, 16:09:34
De kans is aanwezig dat de keuze niet te maken heeft met het kostenaspect. Ik denk zelf dat het veel eerder te maken heeft met juridische aansprakelijkheid. Omzeilen van Nederlandse wetgeving of juist het indekken tegen aansprakelijk op grond van Nederlands recht.


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #81 Gepost op: 13 december 2012, 16:13:46
Facebook is niet een manier om iedereen op de hoogte te stellen, toevallig zag ik hun update, maar ik ken voldoende mensen die dit dus niet zien en een +44 nummer niet zien als dit systeem. Jouw argument klinkt zeer logisch en aannemelijk, maar ze zouden er slim aan doen om een mail uit te sturen met deze informatie.
Ze hebben in hun reactie per mail, aan mij persoonlijk gericht n.a.v. een eerder gestelde vraag van mij, aangegeven dat dit met de komende nieuwsbrief ook direct aan alle gebruikers zal worden gecommuniceerd. Wanneer die nieuwsbrief dan komt, dáár kan ik geen antwoord op geven.
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #82 Gepost op: 13 december 2012, 16:25:48
Misschien ben ik te goedgelovig hoor, maar het wordt wel steeds spannender ;)...


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #83 Gepost op: 13 december 2012, 17:18:31
De kans is aanwezig dat de keuze niet te maken heeft met het kostenaspect. Ik denk zelf dat het veel eerder te maken heeft met juridische aansprakelijkheid. Omzeilen van Nederlandse wetgeving of juist het indekken tegen aansprakelijk op grond van Nederlands recht.

Je zou daar wel eens een punt kunnen hebben. Onlangs keeg ik via een Engelse serviceprovider een naheffing van een particuliere Noorse tolmaatschappij. Hier waren ook Nederlandse overheidsgegevens (kenteken-adres informatie van de RWD) verstrekt aan een particuliere partij.


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #84 Gepost op: 13 december 2012, 17:22:20
Je zou daar wel eens een punt kunnen hebben. Onlangs keeg ik via een Engelse serviceprovider een naheffing van een particuliere Noorse tolmaatschappij. Hier waren ook Nederlandse overheidsgegevens (kenteken-adres informatie van de RWD) verstrekt aan een particuliere partij.
Ik begrijp de relatie met de post van 024 niet helemaal. HartslagNU heeft niets te maken met de overheid die voertuiggegevens aan een buitenlandse partij verstrekt.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #85 Gepost op: 13 december 2012, 17:22:48
Axira UA is gevestigd op het zelfde adres is RAV IJssel-vecht B.V., Aardig te zien dat er diverse concern relaties in de BV instructuur.. bron : kvk.nl  
Met een beetje huiswerk weet je dus wie grootste vinger in de pap heeft, wie de financier is, en wie echte invloed heeft.

Niets spannends aan, wat mij betreft een top ondernemer in de ambulancezorg.


owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #86 Gepost op: 13 december 2012, 17:46:39
ik heb meteen een vraag over het nieuwe vaste nummer. zojuist een sms gehad van hartslag nu voor een reanimitie echter mijn vader die naast me stond kreeg hem 5 minuten eerder dan ik en we zitten gewoon bij de zelfde provider. heeft dit nieuwe nummer daar iest mee te maken?


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #87 Gepost op: 13 december 2012, 19:54:33
Ik denk dat dat vrije marktwerking heet. Aed alert heeft ook heel lang gebruik gemaakt van dit soort services, alleen nog goedkoper door zonder een vast nummer te werken. Ik maak me drukker om alle conversiefouten dan om een telefoonnummer.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #88 Gepost op: 13 december 2012, 19:56:38
ik heb meteen een vraag over het nieuwe vaste nummer. zojuist een sms gehad van hartslag nu voor een reanimitie echter mijn vader die naast me stond kreeg hem 5 minuten eerder dan ik en we zitten gewoon bij de zelfde provider. heeft dit nieuwe nummer daar iest mee te maken?

Hebben we bij Aed Alert ook wel eens gehad. Kan een hickup bij jouw provider zijn. Met 1 handeling worden alle smsjes eruit gegooid.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #89 Gepost op: 13 december 2012, 21:08:02
Ik begrijp de relatie met de post van 024 niet helemaal. HartslagNU heeft niets te maken met de overheid die voertuiggegevens aan een buitenlandse partij verstrekt.

De relatie is gezocht, toegegeven, maar in beide gevallen gaat het om een instantie met een wettelijke informatie gerichte taak, RDWresp meldkamer, die adres-informatie doorspeeld naar derden.