AED-Alert en AED-Locator gaan over in HartslagNU

Auteur Topic: AED-Alert en AED-Locator gaan over in HartslagNU  (gelezen 27693 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #90 Gepost op: 13 december 2012, 21:25:10
Ik denk dat dat vrije marktwerking heet. Aed alert heeft ook heel lang gebruik gemaakt van dit soort services, alleen nog goedkoper door zonder een vast nummer te werken. Ik maak me drukker om alle conversiefouten dan om een telefoonnummer.
Ik denk dat partijen in de zorg de plicht hebben om zo goedkoop mogelijk te werken als er vrijwilligers meewerken.

Om de knuppel in het hoenderhok te gooien:
Stel dat de vrijwillige hulpverleners met de AED nu ook aan marktwerking gaat doen...
En eerst even willen afrekenen alvorens de reanimatie te starten...

Ik vind niet dat we die kant op moeten...

Als zorg zo aan de markt wordt overgelaten is dat wel ons voorland.
Zoiets als van het bergen van schepen bekend is : Lloyds open form...
Het aangaan van een inspanningsverplichting naar beste kunnen zonder garantie op resultaat met een behoorlijke beloning...

Nogmaals, ik ben daar niet voor...


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #91 Gepost op: 13 december 2012, 21:51:30
Axira UA is gevestigd op het zelfde adres is RAV IJssel-vecht B.V., Aardig te zien dat er diverse concern relaties in de BV instructuur.. bron : kvk.nl  
Met een beetje huiswerk weet je dus wie grootste vinger in de pap heeft, wie de financier is, en wie echte invloed heeft.

Niets spannends aan, wat mij betreft een top ondernemer in de ambulancezorg.

Bedankt Rescue,
Er is gewoon een nette klachtenprocedure op de site.
Ik ga eerst maar eens een verhaaltje tikken naar dit adres...
Zoals 024 al suggereerde, er kan gewoon een goede verklaring zijn...


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #92 Gepost op: 14 december 2012, 11:10:33
Kan iemand vertellen waarneer het systeem landelijk gaat?
Er zijn namelijk nog steeds regio's en meldkamers die geen alart mee sturen.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #93 Gepost op: 14 december 2012, 11:58:09
Kan iemand vertellen waarneer het systeem landelijk gaat?
Er zijn namelijk nog steeds regio's en meldkamers die geen alart mee sturen.

In ieder geval niet zolang er nog andere systemen actief zijn die hetzelfde doen zoals www.hartveiligwonen.nl / www.burgerharthulp.nl (zelfde systeem).

Overigens is bijvoorbeeld Burgerharthulp wel actief in Amsterdam-Amstelland, maar niet in Amsterdam en Amstelveen. Daar verzorgen Brandweer en Politie de 6-minuten zones.
Hartveiligwonen.nl is wel actief in Kennemerland (Heemskerk) maar niet altijd in Haarlem. Men is nog in gesprek met de veiligheidsregio, maar dat gaat niet zo vlot heb ik het idee. Bij vlagen heb ik wel allarmeringen gehad, maar men is er blijkbaar nog niet helemaal over uit hoe het ingekleed moet worden.

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


patrickaap

  • Persfotograaf en redacteur bij GelreNieuws
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 428
    • Patrick Apenhorst Fotografie
Reactie #94 Gepost op: 17 december 2012, 19:20:19
Weet niet of dit al bekend was hier.... maar ik zie op de site van HartslagNU.nl een telefoonnummer staan:


Vast alarmeringsnummer:
+44 7797 880440


Maar +44 nummer... is toch geen NL nummer of wel?
Persfotograaf en webredacteur van onder andere de website http://www.gelrenieuws.nl/. Check ook mijn eigen website: https://apenhorst-fotografie.nl/


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #95 Gepost op: 17 december 2012, 19:53:29
Weet niet of dit al bekend was hier.... maar ik zie op de site van HartslagNU.nl een telefoonnummer staan:


Vast alarmeringsnummer:
+44 7797 880440


Maar +44 nummer... is toch geen NL nummer of wel?
Wat dacht je van even teruglezen voordat je post? ;)


patrickaap

  • Persfotograaf en redacteur bij GelreNieuws
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 428
    • Patrick Apenhorst Fotografie
Reactie #96 Gepost op: 17 december 2012, 20:03:39
Wat dacht je van even teruglezen voordat je post? ;)

oow, haha... foutje.... Had wel terug gelezen, alleen niet ver genoeg...  98uiye
Persfotograaf en webredacteur van onder andere de website http://www.gelrenieuws.nl/. Check ook mijn eigen website: https://apenhorst-fotografie.nl/


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #97 Gepost op: 31 december 2012, 00:40:42
Dat klopt ook. Juist op dit forum zijn veel mensen boordevol idealisme. Iets wat lovenswaardig is.

Ik roep niemand op om zuur of bitter te zijn maar ben zeker van mening dat er best eens nagedacht mag worden. In Nederland kan alles verkocht worden als kwaliteitsverbetering, opheffen van een afdeling verloskunde is kwaliteitsverbetering, concentratie van patienten met splinter in de vinger is kwaliteitsverbetering, weghalen van ambulances in dunbevolkte delen van het land is kwaliteitsverbetering, ga zo maar door.

Waar men aan voorbij gaat is dat er declaraties wordt verzonden door de ambulancediensten aan de zorgverzekeraars. Er zijn ook codes voor solo inzetten, behoorlijk omvangrijke lijsten met codes.
Ik zie veel eerder gebeuren dat de stichting en het overkoepelende virtuele bedrijf geen boekhouding heeft. Als men het wil ontdekken zal je boekhoudingen moeten zien van de zeven betrokken ambulancediensten. Alleen kan je daar niet in terugvinden welke codes gedeclareerd zijn per incident. Niemand die kan zeggen dat er geen constructie is dat een burger met AED onder de snelbinders door een ambulancedienst wordt gedeclareerd als zijnde een solo inzet of iets van die strekking.

In de Nederlandse zorg moet iedereen die declaraties mag sturen naar de zorgverzekeraars toch zelf zien dat de schoorsteen blijft roken.

Mocht je specifieker willen induiken op de financiering van het ambulance vervoer in Nederland dan kan ik je het zorgonderwerp "ambulancevervooer van de jouw vast niet onbekende NZa aanraden. Extra interessant wordt het wanneer je beleidsregel BR/CU 7067 en de bijpassende tariefbeschikking TB/CU-7037-01 doorneemt. Recent is KPMG iov de NZa een bekostigingsonderzoek gestart naar de werkelijke kosten, opbrengsten, productie en structuurkenmerken van de ambulancezorg. Ik vermoed dat we ook in de ambulancezorg de DBC/DOT kant opgaan. Overigens vindt de afrekening van de productie in de ambulancezorg (obv verrichtingen) via hetzelfde (vecozo) portal plaats richting de zorgverzekeraars als de dbc's in de cure.
Freude am Fahren


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #98 Gepost op: 8 januari 2013, 15:12:11
Ik kreeg vandaag een AED alert van het oude systeem en vanaf het oude nummer.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #99 Gepost op: 8 januari 2013, 16:36:52
huh???? Dat is strange....
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear