Bij een reanimatie op straat kan wel degelijk een alert afgegeven worden. Daar hebben wij er al diverse van gehad.
(...)
Als de melding 'op straat' is "straat X ter hoogte van nummer Y" dan is er wel een adres/postcode waar het systeem mee aan de gang kan. Als de melding 'op straat' is "straat X ter hoogte van het tankstation" of N65 Rechts ter hoogte van HELVOIRTSEWEG VUGHT" dan is daar
mogelijk niet direct een adres/postcode bij beschikbaar en
zou dat de reden
kunnen zijn dat er geen alert uit gaat.
Of dat in dit geval ook zo is weet ik niet. Verder zijn er, zoals aangegeven, diverse andere redenen waarom er geen alert uit gaat.
(Ik kan de lijst met uitsluitingen helaas niet meer op de website van HartslagNu en/of Hartveilig wonen terug vinden. Volgens mij kunnen daarnaast de verschillende regio's ook zelf exclusie criteria vaststellen.)
Zo wordt er binnen de VR Amsterdam-Amstelland wel gebruik gemaakt van een AED Alert systeem, maar (in principe) niet voor Amsterdam zelf. Daar is Ambu, Brandweer en Politie zo snel ter plaatse dat de 6 minuten zones in principe zijn gewaarborgd. Desondanks heb ik laatst wel een alert gehad nabij mijn werk adres in Amsterdam (was blijkbaar niet de bedoeling).
Remco