AED-Alert en AED-Locator gaan over in HartslagNU

Auteur Topic: AED-Alert en AED-Locator gaan over in HartslagNU  (gelezen 27694 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #50 Gepost op: 26 november 2012, 08:58:30
p2kflex
08:13:54 26-11-12GROUP-1A1 5,2 : N65 R - HELVOIRTSEWEG VUGHT
1120101Ambu 21-101 (Den Bosch)
1121010Ambu 21-101 (Den Bosch)
1121060Ambu 21-106 (Den Bosch)


Via twitter van de wijkagent las ik dat dit een reanimatie was. Dit is hier letterlijk om de hoek maar ik heb geen SMS ontvangen? Weet iemand of Brabant-Noord nog wel meedoet?


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #51 Gepost op: 26 november 2012, 11:33:22
p2kflex
08:13:54 26-11-12GROUP-1A1 5,2 : N65 R - HELVOIRTSEWEG VUGHT
1120101Ambu 21-101 (Den Bosch)
1121010Ambu 21-101 (Den Bosch)
1121060Ambu 21-106 (Den Bosch)


Via twitter van de wijkagent las ik dat dit een reanimatie was. Dit is hier letterlijk om de hoek maar ik heb geen SMS ontvangen? Weet iemand of Brabant-Noord nog wel meedoet?

Antwoord op de vraag of Brabant-Noord nog wel mee doet heb ik niet, maar er zijn diverse redenen waarbij er geen alert verzonden wordt. In dit geval zou dat bijvoorbeeld het ontbreken van een specifiek adres/postcode kunnen zijn. Het lijkt er op dat dit een melding 'op straat' is en de locatie een N weg is. Dan worden er volgens mij geen alerts verzonden. (Andere reden kunnen bijvoorbeeld zijn: reanimatie na trauma, kinderreanimatie, geen openbaar toegankelijk gebied, voldoende hulpverlening ter plaatse).

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #52 Gepost op: 26 november 2012, 12:00:22
In BZO zijn ze ook redelijk terughoudend met AED alerts. Zie op p2000 monitoren vaak reanimatie meldingen waar de brandweer op afgestuurd is langs komen, die midden in mijn "gebied" liggen maar heb in 4 jaar tijd nog maar 1x een AED alert ontvangen.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #53 Gepost op: 26 november 2012, 13:01:47
Antwoord op de vraag of Brabant-Noord nog wel mee doet heb ik niet, maar er zijn diverse redenen waarbij er geen alert verzonden wordt. In dit geval zou dat bijvoorbeeld het ontbreken van een specifiek adres/postcode kunnen zijn. Het lijkt er op dat dit een melding 'op straat' is en de locatie een N weg is. Dan worden er volgens mij geen alerts verzonden. (Andere reden kunnen bijvoorbeeld zijn: reanimatie na trauma, kinderreanimatie, geen openbaar toegankelijk gebied, voldoende hulpverlening ter plaatse).

Remco

Bij een reanimatie op straat kan wel degelijk een alert afgegeven worden. Daar hebben wij er al diverse van gehad.

Stond je ingeschreven bij AED Alert of AED locator? Dan is het raadzaam jouw bereikbaarheidsgegevens te checken.

Uiteraard kan het zijn dat er idd geen alert is afgegeven door protocolaire reden. Kind, trauma of ander protocol.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #54 Gepost op: 26 november 2012, 14:25:03
Bij een reanimatie op straat kan wel degelijk een alert afgegeven worden. Daar hebben wij er al diverse van gehad.
(...)

Als de melding 'op straat' is "straat X ter hoogte van nummer Y" dan is er wel een adres/postcode waar het systeem mee aan de gang kan. Als de melding 'op straat' is "straat X ter hoogte van het tankstation" of N65 Rechts ter hoogte van HELVOIRTSEWEG VUGHT" dan is daar mogelijk niet direct een adres/postcode bij beschikbaar en zou dat de reden kunnen zijn dat er geen alert uit gaat.

Of dat in dit geval ook zo is weet ik niet. Verder zijn er, zoals aangegeven, diverse andere redenen waarom er geen alert uit gaat.

(Ik kan de lijst met uitsluitingen helaas niet meer op de website van HartslagNu en/of Hartveilig wonen terug vinden. Volgens mij kunnen daarnaast de verschillende regio's ook zelf exclusie criteria vaststellen.)

Zo wordt er binnen de VR Amsterdam-Amstelland wel gebruik gemaakt van een AED Alert systeem, maar (in principe) niet voor Amsterdam zelf. Daar is Ambu, Brandweer en Politie zo snel ter plaatse dat de 6 minuten zones in principe zijn gewaarborgd. Desondanks heb ik laatst wel een alert gehad nabij mijn werk adres in Amsterdam (was blijkbaar niet de bedoeling).

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #55 Gepost op: 26 november 2012, 14:43:03
Antwoord op de vraag of Brabant-Noord nog wel mee doet heb ik niet, maar er zijn diverse redenen waarbij er geen alert verzonden wordt. In dit geval zou dat bijvoorbeeld het ontbreken van een specifiek adres/postcode kunnen zijn. Het lijkt er op dat dit een melding 'op straat' is en de locatie een N weg is. Dan worden er volgens mij geen alerts verzonden. (Andere reden kunnen bijvoorbeeld zijn: reanimatie na trauma, kinderreanimatie, geen openbaar toegankelijk gebied, voldoende hulpverlening ter plaatse).
De N65 bij 5.2 is binnen de bebouwde kom en zelfs bewoond op een aantal plekken, dus heeft gewoon een postcode en een afstandsbepaling voor zo'n alert vandaar dat ik het me afvroeg.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #56 Gepost op: 26 november 2012, 15:18:33
Dan zou het ook nog kunnen dat de x/y coordinaten niet overeenstemmen, maar dat ligt aan het kadaster. Dat komt bij ons in een aantal gevallen voor.

Ik ga ervan uit dat het of een "bijzondere" reanimatie betreft of hulpdiensten al aanwezig, mits er al een AED locater of AED Alert account was, waarbij de gegevens door HartslagNu correct zijn overgenomen.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #57 Gepost op: 26 november 2012, 15:19:10
De N65 bij 5.2 is binnen de bebouwde kom en zelfs bewoond op een aantal plekken, dus heeft gewoon een postcode en een afstandsbepaling voor zo'n alert vandaar dat ik het me afvroeg.

Een locatie kan wel een postcode hebben, maar die hoeft op het moment van de melding niet direct bekend/beschikbaar te zijn. Voor het alarmeren van een Ambulance is een postcode niet nodig. Voor het activeren van een AED Alert (volgens mij) wel. Nu heeft de centralist vast middelen om bij een locatie een postcode op te zoeken. Maar wellicht ontbrak de noodzaak (Politie in de buurt) of tijd (drukte) daarvoor.

Als een centralist ziet dat de aanrijtijd van de Ambulance 20 minuten is en ze kunnen de postcode er bij zoeken zullen ze neem ik aan sneller geneigd zijn om dat alsnog te doen dan als ze een Ambu bij wijze van spreken om de hoek hebben of een Politie centralist geeft aan dat de Noodhulp al in het zelfde dorp aan komt rijden.

Je vraag of Braband Noord-Oost nog mee doet kan ik niet beantwoorden en sneeuwt nu een beetje onder. Iemand anders het antwoord daarop?Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #58 Gepost op: 26 november 2012, 16:05:23

Uiteraard kan het zijn dat er idd geen alert is afgegeven door protocolaire reden. Kind, trauma of ander protocol.


Maar dat hoeft ook niet altijd zo te zijn, want ik heb al een keer een alert gehad voor een traumatische kinderreanimatie..

Inderdaad even je inschrijving checken?
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #59 Gepost op: 26 november 2012, 16:45:59


Maar dat hoeft ook niet altijd zo te zijn, want ik heb al een keer een alert gehad voor een traumatische kinderreanimatie..

Inderdaad even je inschrijving checken?
kan idd per veiligheidsregio verschillen.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear