Ha, dat wilde ik dus ook net gaan plaatsen.
Ik had de vraag gesteld of er een nummer aan de melding geplaatst kon worden, i.v.m. het toewijzen van een aparte sms-toon. Vanmorgen ook per mail een reactie ontvangen.
De reden voor het buitenlandse nummer zal simpel zijn: De provider van de SMS-dienst. Ze zullen hebben gekeken naar een provider die dit goed, zeker én misschien nog enigszins "goedkoop" kon doen en bij deze (buitenlandse) dienst uitgekomen zijn.
Het vertrouwen is welliswaar een probleem, hier heb ik ze ook op gewezen, maar de oplossing is simpel: Goede communicatie naar de gebruikers. Door alle gebruikers van dit nummer op de hoogte te brengen hoeft dat vertrouwen geen probleem te zijn. Zolang je weet dat het SMSje van +44 komt, waarom zou ik deze dan minder vertrouwen dan wanneer ze mij gemeld hebben dat het van een +31 nummer zou komen?
Bij mij staat het nummer inmiddels opgeslagen en de sms-toon ingesteld!