En je kunt ook mensen afraden om vrijwilliger te worden voor een club die geleid wordt door dit soort borrelaars.
Dit forum is een goede plek om de mensen te bereiken, die ehbo-ers kunnen beinvloeden bij hun keuze voor een bepaalde bonafide AED-alerting organisatie.
De meldkamers van de veiligheidsregio's kunnen via de politiek gedwongen worden om alleen aan niet-commerciele initiatieven hun medewerking te verlenen.
Je hoort mij niet zeggen dat het systeem malafide is, maar met een afzender op een eiland vol met brievenbusfirma's heeft men de schijn tegen zich en dus iets uit te leggen...
Dat klopt ook. Juist op dit forum zijn veel mensen boordevol idealisme. Iets wat lovenswaardig is.
Ik roep niemand op om zuur of bitter te zijn maar ben zeker van mening dat er best eens nagedacht mag worden. In Nederland kan alles verkocht worden als kwaliteitsverbetering, opheffen van een afdeling verloskunde is kwaliteitsverbetering, concentratie van patienten met splinter in de vinger is kwaliteitsverbetering, weghalen van ambulances in dunbevolkte delen van het land is kwaliteitsverbetering, ga zo maar door.
Waar men aan voorbij gaat is dat er declaraties wordt verzonden door de ambulancediensten aan de zorgverzekeraars. Er zijn ook codes voor solo inzetten, behoorlijk omvangrijke lijsten met codes.
Ik zie veel eerder gebeuren dat de stichting en het overkoepelende virtuele bedrijf geen boekhouding heeft. Als men het wil ontdekken zal je boekhoudingen moeten zien van de zeven betrokken ambulancediensten. Alleen kan je daar niet in terugvinden welke codes gedeclareerd zijn per incident. Niemand die kan zeggen dat er geen constructie is dat een burger met AED onder de snelbinders door een ambulancedienst wordt gedeclareerd als zijnde een solo inzet of iets van die strekking.
In de Nederlandse zorg moet iedereen die declaraties mag sturen naar de zorgverzekeraars toch zelf zien dat de schoorsteen blijft roken.