Hoe werkt men bij de verkeershandhavingsteams (VHT) in Nederland?

Auteur Topic: Hoe werkt men bij de verkeershandhavingsteams (VHT) in Nederland?  (gelezen 12021 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sjonnie

• Junior gebruiker
  • **
Beste mensen,

Hoe wordt er gewerkt bij de diverse VHT's in Nederland?
Bij het VHT waar ik werk daar wordt gecontroleerd op de speerpunten en dan worden er nog de nodige bijvangsten gedaan, openstaande boetes enz....., eigenlijk alles wat we tegen komen en niet onder de speerpunten valt.
Hoe wordt dit bij jullie afgehandeld en door wie?

Wij werken met verkeersassistenten (BOA's) en de motorrijders (hoofdagenten en enkele bregadiers) die handelen artkel 8, invordering rijbewijs, en overige zaken af, dus de verkeersassitent schrijft alleen maar de PV's uit, geeft stoptekens, laat blazen, neemt waar (mobiel bellen enz...).
Ik wil graag weten hoe de rolverdeling, en de werkzaamheden bij de diverse VHT's in den landen zijn en hoe deze worden uitgevoerd, dus wie doet wat, en voor welke dingen wordt er buiten de speerpunten nog geverbaliseerd enz....?

Sjonnie

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #1 Gepost op: 24 december 2012, 22:45:16
Jammer dat niemand hier iets over wil of kan vertellen

sylvester1986

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 24 december 2012, 22:49:39

Wij werken met verkeersassistenten (BOA's)
dus de verkeersassitent schrijft alleen maar de PV's uit, geeft stoptekens, laat blazen, neemt waar (mobiel bellen enz...).
Waar en hoe geven ze stoptekens?
Waar laten ze blazen?
Waar nemen ze waar?
Ik heb hier nog niet echt een beeld bij namelijk. e050

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 24 december 2012, 23:29:06
Jammer dat niemand hier iets over wil of kan vertellen

Ja, wat wil je precies weten. Zie ondanks dat ik moderator ben het topic voor het eerst.  98uiye

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 24 december 2012, 23:57:23
En waar is de topicstarter werkzaam?

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 25 december 2012, 00:03:32
En waar is de topicstarter werkzaam?

Idd is ook wel makkelijk om te weten voor ik hier zomaar wat gaat opschrijven.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #6 Gepost op: 25 december 2012, 08:38:13
Ik wil graag weten hoe de rolverdeling, en de werkzaamheden bij de diverse VHT's in den landen zijn en hoe deze worden uitgevoerd, dus wie doet wat, en voor welke dingen wordt er buiten de speerpunten nog geverbaliseerd enz....?
Sjonnie je vraagt een hoop, dat wordt een flinke opsomming van wat we doen! Maar samengevat komt te neer op:

Ik kom in dienst, we halen koffie, zetten de computer aan, lezen tussen de 10 en 80 emails per dag. Daarna tossen we wie welke auto meeneemt, halen de sleutel, rijden naar buiten, zetten de auto aan de kant en gaan niks doen. Daarna rijden we weer naar het buro, eten een broodje en gaan weer naar buiten om niks te doen. En als laatste gaan we weer terug naar het buro leveren de sleutels weer in vertellen wat we gedaan hebben. Daarna stuurt de chef ons weer naar huis.  >:D

Maar serieus..... ik ben t met de anderen eens wie en wat bent u??
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

sylvester1986

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 25 december 2012, 10:35:55
Ik denk dat Sjonnie een BOA is.
Niet overal lopen de BOA's (Verkeersassistenten) met dezelfde bewapening als een suveillant, althans wij niet.
Wij hebben helemaal geen bewapening en zijn dus erg afhankelijk van de motoragenten helaas, maar wie weet gaat het een keer veranderen, want soms is het namelijk wel gemakkelijk om eerlijk te zijn, als blijft het beste wapen je mond.
Wel een strakke auto vind ik, Wij rijden nog met een Opel Vivaro en een Opel Astra, ben benieuwd wanneer die vervangen gaan worden want die hebben ook hun beste tijd gehad vind ik hihihi.

Sjonnie

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #8 Gepost op: 26 december 2012, 23:42:06
Ok, ik dacht dat ik een algemene vraag stelde, dus gewoon de vraag wat de BOA's o.i.d. bij het VHT in den lande zoal doen of hoe men tewerk gaat.
Ik ben zelf BOA bij het VHT in Limburg en wij laten mensen bij een alcoholcontrole blazen, doen snelheidscontroles met de lasergun, met de radarauto en met het radarstatief, controleren op het dragen van de autogordel, mobiel bellen, rood licht enz...., dus de HELM-gras feiten.
Waar mijn vraag eigenlijk op doelde was of men bij de VHT's tegenwoordig nog allemaal BOA zijn of men op plaatsen met surveillanten werkt, of men meer doet dan alleen maar de speerpunten, wij hebben eigenlijk alleen wat bijvangst bij het controleren op de speerpunten of bij een controle met de belastingdienst en andere opsporingsinstanties enz.....
Handelen de BOA's bij de VHT's in den landen bijvoorbeeld zelf mensen af die gepakt worden voor artikel 8, of handelen ze zelf een invordering rijbewijs af?
Tja, eigenlijk gewoon benieuwd wat men doet en hoe men werkt bij de overige VHT's, dus....................?

Sjonnie

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #9 Gepost op: 26 december 2012, 23:49:00
O ja, even voor de duidelijkheid, ik ben een BOA die bij het VHT werkt, volgens mij stond dat al in mijn bericht, maar goed, als ik na mijn bericht wat ik hiervoor gepost heb niet duidelijk ben dan heb ik zo m'n vraagtekens hoe serieus 't hier is en ben ik er al over aan het denken om het bericht gewoon weg te halen.