Beste allen, dat is nu wat ik bedoel hahaha!!
Wij doen dus ook de staande controles, daar zijn we vrij in, althans het gebied en welke controle wordt bepaald door onze plan-oc, maar waar we dan gaan staan daar zijn we vrij in.
Wij doen ook de Helm-gras feiten met bijna altijd 2 hoofdagenten / motorrijders, soms 3, en de verkeersassistenten schrijven de PV's uit, geven de stoptekens, doen spotten enz....
Wij handelen de artikel 8 niet zelf af, wij laten ze blazen en bij een A, P/A of F, dan seinen we de motoragent in en die handelt dat dan verder af, ook met een invordering rijbewijs i.v.m. snelheid wordt door ons het PV gemaakt maar de motrrijder handelt 't dan verder af.
Het enige wat wij zelfstandig doen zijn de radarsnelheidscontroles, we zijn niet bewapend, en de leiding bij ons wil niet hebben dat we onopvallende rijdende controles gaan doen omdat we geen BROA hebben gehad.
Wel worden we ter assitentie nog wel eens met ons clubje ingezet bij een grote brand, verkeersongeval o.i.d. voor de afzetteing en regelen van verkeer, maar dat is het dan ook.
Ik ben ook eens benieuwd wat er gaat gebeuren met en bij de VHT's als het dadelijk allemaal een is, we laten ons maar verassen, maar of d'r veel gaat veranderen dat weet ik niet, heb vaak ook het idee dat het aan de plaatselijke leiding ligt en niet direct aan de vorming van de Nationale Politie.
Als je namelijk al ziet wat er zo voor een verscheidenheid aan dingen wordt gedaan.
Ik heb het onopvallend controleren ook eens aangekaart, want dat werkt vaak goed, maar dan zegt de leiding dat dat niet de bedoeling van controle op de speerpunten is en omdat we geen BROA hebben gehad dit dus uit den boze is.
Is er trouwens een standaard protecol over de VHT's hun controles moeten doen van het LPTV uit, weet wel dat je per onderdeel inderdaad een bepaald procent moet doen en halen, maar of er ook wordt voorgeschreven hoe de controles enz... moeten worden uitgevoerd, of heeft men daar bij de betreffende leiding een bepaalde vrijheid in.