GRIP 1 (voorzorgslanding) Machlaan Groningen Airport - Eelde 27-10-2012

Auteur Topic: GRIP 1 (voorzorgslanding) Machlaan Groningen Airport - Eelde 27-10-2012  (gelezen 5710 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
p2kflex
14:27:59 27-10-12GROUP-1P 1 LVO Crash (Klein: GAE 1B-Grip:1) Groningen Airport Eelde MACHLAAN 14 A EELDE 039367 038131 030399
GRIP 10500011BRW Veiligheidsregio Drenthe (RCvD - Regionaal Commandant van Dienst)
GRIP 10500012BRW Veiligheidsregio Drenthe (HOvD 2 piket)
GRIP 10500014BRW Veiligheidsregio Drenthe (HOvD Noord)
GRIP 10500015BRW Veiligheidsregio Drenthe (HOvD Zuid)
GRIP 10500017BRW Veiligheidsregio Drenthe (CaCo - Calamiteiten Coördinator)
GRIP 10500301BRW Assen (Centralisten VC)
GRIP 10500315BRW Veiligheidsregio Drenthe (OvD Noord en Midden)
GRIP 10500318BRW Assen (Besturing Kazerne)
GRIP 10500820BRW Tynaarlo (Eelde) (Bedrijfsbrandweer Groningen Airport) (Commandant)
GRIP 10500821BRW Tynaarlo (Eelde) (Bedrijfsbrandweer Groningen Airport) (Blusploeg 1)
GRIP 10500822BRW Tynaarlo (Eelde) (Bedrijfsbrandweer Groningen Airport) (Blusploeg 2)
GRIP 10502100BRW Tynaarlo (Eelde) (Blusploeg A)
GRIP 10502101BRW Tynaarlo (Eelde) (Blusploeg B)
GRIP 10502264BRW Tynaarlo (AOV - Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid)
GRIP 10502272BRW Veiligheidsregio Drenthe (ROT - Regionaal Operationeel Team)
GRIP 10502275BRW Veiligheidsregio Drenthe (Waterschap Hunze en Aa's)
GRIP 10502282BRW Veiligheidsregio Drenthe (Informatie Manager COPI)
GRIP 10502284BRW Veiligheidsregio Drenthe (Voorlichter)
GRIP 10502505BRW Assen (COH 0399)
GRIP 10502750BRW Tynaarlo (Eelde) (Bedrijfsbrandweer Groningen Airport) (CT 9367)
GRIP 10502999BRW Veiligheidsregio Drenthe (Monitorcode)




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 27 oktober 2012, 14:31:48
p2kflex
14:31:10 27-10-12GROUP-1afgeschaald naar 1A melding (Klein: GAE 1A) Groningen Airport Eelde MACHLAAN 14 A EELDE
GAE 10402198MKA Veiligheidsregio Groningen (Monitorcode)
GAE 10500011BRW Veiligheidsregio Drenthe (RCvD - Regionaal Commandant van Dienst)
GAE 10500012BRW Veiligheidsregio Drenthe (HOvD 2 piket)
GAE 10500014BRW Veiligheidsregio Drenthe (HOvD Noord)
GAE 10500015BRW Veiligheidsregio Drenthe (HOvD Zuid)
GAE 10500017BRW Veiligheidsregio Drenthe (CaCo - Calamiteiten Coördinator)
GAE 10500315BRW Veiligheidsregio Drenthe (OvD Noord en Midden)
GAE 10502264BRW Tynaarlo (AOV - Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid)
GAE 10502272BRW Veiligheidsregio Drenthe (ROT - Regionaal Operationeel Team)
GAE 10502275BRW Veiligheidsregio Drenthe (Waterschap Hunze en Aa's)
GAE 10502282BRW Veiligheidsregio Drenthe (Informatie Manager COPI)
GAE 10502284BRW Veiligheidsregio Drenthe (Voorlichter)
GAE 10520004MKA Veiligheidsregio Drenthe (OvD-G)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 27 oktober 2012, 14:34:55
p2kflex
14:29:33 27-10-12GROUP-1afgeschaald naar een 1A inzet komt te vervallen (Klein: GAE 1A) Groningen Airport Eelde MACHLAAN 14 A EELDE
GAE 10500301BRW Assen (Centralisten VC)
GAE 10500318BRW Assen (Besturing Kazerne)
GAE 10500820BRW Tynaarlo (Eelde) (Bedrijfsbrandweer Groningen Airport) (Commandant)
GAE 10500821BRW Tynaarlo (Eelde) (Bedrijfsbrandweer Groningen Airport) (Blusploeg 1)
GAE 10500822BRW Tynaarlo (Eelde) (Bedrijfsbrandweer Groningen Airport) (Blusploeg 2)
GAE 10502100BRW Tynaarlo (Eelde) (Blusploeg A)
GAE 10502101BRW Tynaarlo (Eelde) (Blusploeg B)
GAE 10502999BRW Veiligheidsregio Drenthe (Monitorcode)


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #3 Gepost op: 27 oktober 2012, 14:38:03
@LuchtvaartN_NL:

Citaat
Piloot heeft het vliegtuig volledig onder controle, de piloot gaat nu taxiien naar de hangar.
Citaat
Het vliegtuig staat inmiddels bij de hangar, wat er precies loos was is niet bekend. #Eelde #airport
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


WesleyW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
  • LvnNL
    • Luchtvaartnoordnederland.nl
Reactie #4 Gepost op: 27 oktober 2012, 14:40:09
Even wat van onze kant, LuchtvaartN_NL:

Tweet #1:

Citaat
LvnNL ‏@LuchtvaartN_NL
Zometeen gaat een vliegtuig een voorzorgslanding maken op Eelde airport, brandweer staat standby op EHGG.
27 oktober 12 om 2:26 's middags

Tweet #2:

Citaat
LvnNL ‏@LuchtvaartN_NL
Piloot heeft het vliegtuig volledig onder controle, de piloot gaat nu taxiien naar de hangar.
27 oktober 12 om 2:30 's middags

Tweet #3:

Citaat
LvnNL ‏@LuchtvaartN_NL
Het vliegtuig staat inmiddels bij de hangar, wat er precies loos was is niet bekend. #Eelde #airport
27 oktober 12 om 2:34 's middags

Indien mensen geïnteresseerd zijn, kan ik straks een luchtverkeersleiding opname plaatsen hiervan.


Erikk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #5 Gepost op: 27 oktober 2012, 14:41:11
Citaat

Indien mensen geïnteresseerd zijn, kan ik straks een luchtverkeersleiding opname plaatsen hiervan.

Lijkt me leuk O0


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #6 Gepost op: 27 oktober 2012, 14:48:37
Indien mensen geïnteresseerd zijn, kan ik straks een luchtverkeersleiding opname plaatsen hiervan.

JA! ;-)
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #7 Gepost op: 27 oktober 2012, 16:23:00
Ben benieuwd
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


WesleyW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
  • LvnNL
    • Luchtvaartnoordnederland.nl
Reactie #8 Gepost op: 27 oktober 2012, 18:40:18
Dank voor de interesse heren, wij hebben het ook geupload!

Luchtverkeersleiding opname van de voorzorgslanding op Eelde airport:
http://www.luchtvaartnoordnederland.nl/luchtverkeersleiding-opname-van-de-voorzorgslanding-eelde-airport/2012/10


scorpionadvies

  • beveiliger - verkeersregelaar - adviseur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #9 Gepost op: 27 oktober 2012, 23:07:21
Duidelijk stukje ATC om te beluisteren.

Wat me opviel is dat andere in de lucht schijnbaar niet goed "meeluisterde" en radioverkeer soms wat lastig maakte