vraag voor een Ambulance chauffeur

Auteur Topic: vraag voor een Ambulance chauffeur  (gelezen 4249 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn Slotboom

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Gepost op: 15 maart 2005, 19:23:47
Stel je voor je staat in een file en je krijgt een oproep zet je dan gelijk de sirene aan of eerst alleen de lampen , want ik kan me voorstellen dat de auto die voor je staat zich kapot schrikt van die sirene !!

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2005, 19:28:02
haha

ik zou zeggen eerst lampen en meteen de sirene
maar ik ben geen chauffeur, dit lijkt me meer een vraag voor bart
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2005, 19:31:08
ik ben ook geen ambu chauffeur maar ik zou zeggen gelijk alles aan. Ik denk dat mensen in een file namelijk niet heel erg veel in hun spiegels kijken. Als je de lampen dan eerst aanzet zullen dit waarschijnlijk 9 van de 10 keer nie zien en zullen ze als nog schrikken van de sirene. Maar ik wacht nog even op het antwoordn van de expert  :D

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

Robin Hundman

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2005, 19:40:48
Ik denk dat dit in alle situaties anders is... De ene chauffeur doet zijn sirene eerder aan dan de ander. Zoals in Amsterdam doen sommige hem aan maar vele doen hem achter elkaar aan/uit/aan/uit. Maarja ik ben ook geen chauffeur...  ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 15 maart 2005, 19:44:49
Ik denk dat dit in alle situaties anders is... De ene chauffeur doet zijn sirene eerder aan dan de ander. Zoals in Amsterdam doen sommige hem aan maar vele doen hem achter elkaar aan/uit/aan/uit. Maarja ik ben ook geen chauffeur...  ;)
dat is inderdaad waar, je ziet altijd dat ze net voor een kruising effe de sirene aan knallen, 10 seconden later versneller der op en dan gaat ie weer uit
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #5 Gepost op: 15 maart 2005, 21:59:03
dat kan ook iets te maken hebben met patienten vervoer, ik kan best begrijpen dat je als patient zijnde best gek wordt als die sirene de hele tijd aan staat.

Gr. ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

Ambuman

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 15 maart 2005, 22:24:03
Als je in de file staat en je moet met toeters en bellen gaan rijden, zet ik in principe eerst alleen de lampen aan tot ik op de vluchtstrook zit of totdat ik door kan rijden. Daarna komt de toeter erbij. Maar het is van vele situaties afhankelijk.
Overigens zal het bijna nooit voorkomen dat we onszelf "vastzetten" in de file. We houden altijd een ruimte tot onze voorganger zodat we altijd op een makkelijke manier de file uit kunnen in het geval van een spoedje en dat je niet afhankelijk bent van je voorganger. Dit zal je ook bij stoplichten zien.

Lars Carree

• Forum gebruiker
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #7 Gepost op: 15 maart 2005, 22:28:31
Ik begin ook eerst met de blauwe lampen. Indien dit niet werkt even de toeter aan en uit. Zo schrikken mensen zich niet helemaal rot.

Meestal zorg ik ook dat ik al op de rechter baan sta voordat ik achter een file aansluit. Om zo snel de vluchtstrook op de komen

Karim

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 15 maart 2005, 22:35:25
Als je in de file staat en je moet met toeters en bellen gaan rijden, zet ik in principe eerst alleen de lampen aan tot ik op de vluchtstrook zit of totdat ik door kan rijden. Daarna komt de toeter erbij. Maar het is van vele situaties afhankelijk.
Overigens zal het bijna nooit voorkomen dat we onszelf "vastzetten" in de file. We houden altijd een ruimte tot onze voorganger zodat we altijd op een makkelijke manier de file uit kunnen in het geval van een spoedje en dat je niet afhankelijk bent van je voorganger. Dit zal je ook bij stoplichten zien.

Zo doe ik 't ook ja, zo is 't me ook aangeleerd en 't werkt inderdaad prima zo.

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #9 Gepost op: 15 maart 2005, 22:45:40
Stel je voor je staat in een file en je krijgt een oproep zet je dan gelijk de sirene aan of eerst alleen de lampen , want ik kan me voorstellen dat de auto die voor je staat zich kapot schrikt van die sirene !!

Het klinkt misschien heel erg stom, maar ik sta nooit in de file. Ik neem een andere route of ik ga er langs, uiteraard wel in overleg met de CPA. Maar zij hebben meer aan een ambu die vrij in de regio rijdt dan een ambu in een file op een onbenullig stuk asfalt, wachtend op ander mensen in blik.

Dus anticiperen op je medeweg gebruikers, goed inschatten en dan voorzichtig naar rechts wegzakken naar de vluchtstrook. Lampjes aan en als de mensen in de file bijna stilstaan en jij met gepaste snelheid er langs dan sirene. Questie van gevoel, intuitie en inzicht.
Elke hulpverlening start met communicatie.