Onjuist...
Het voertuig zal altijd verzekerd zijn, net als dat jij dat bent. Je bent alleen geen voorrangsvoertuig op het moment dat je alleen de optische signalen voert. Je status en dus je mogelijke aansprakelijkheid veranderen op het moment dat je de geluidssignalen uitzet, maar de verzekering wordt niet even uitgezet.
Het lijkt me uiterst sterk, volgens mij is het voertuig altijd verzekerd ( als het goed is ) Het verschil zit hem volgens mij ( voor brandweer en ggd ) dat wanneer je alleen blauw blauw voert er de zelfde regels gelden als dat je niets voert. Je bent dus alleen voorrangsvoertuig wanneer beide zijn ingeschakeld. Voor politie gelden andere richtlijnen, deze weet ik verder niet. Misschien kan iemand van de 'blauwe kant'dit verder toelichten.
Ik was even in het warretje, maar je hebt gelijk.
Bedankt heren.
Ik had het misschien ook iets beter moeten verwoorden.
Maar stel; als je dan toch alleen de optische (blauwblauw) signalen voert onderweg naar een melding, en je rijdt door het rode licht en je krijgt een aanrijding. Dan is het voorangsvoertuig aansprakelijk omdat deze geen geluidssignalen erbij voert?
(Als het off-topic gaat mag het overgeplaatst worden
)