0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.
Laatste update: 24 oktober 2012 21:54Operatie bolletjesslikker na lekken bolletjeSCHIPHOL - Een 22-jarige Nederlander die dinsdag op Schiphol met een vliegtuig uit het Caraïbisch gebied was aangekomen, is met spoed in een ziekenhuis geopereerd omdat hij vermoedelijk drugs in zijn lichaam had. De piloot had gemeld dat de man problemen had met zijn gezondheid en vreemd gedrag vertoonde.Tijdens de operatie bleek de man tientallen bollen met vloeibare cocaïne in zijn lichaam te hebben.Het vermoeden bestaat dat een bolletje is gaan lekken, wat de gezondheidsklachten veroorzaakte, De man is stabiel en wordt bewaakt in het ziekenhuis. Hij is aangehouden, maakte de marechaussee woensdag bekend.
Ligt er maar net aan wat voor drug erin zit toch?
Doorgaans bevatten de bollen cocaïne. Het aantal ingeslikte bolletjes varieert van 15 tot 200, waarbij elk bolletje 3 tot 15 gram cocaïne kan bevatten. De hoeveelheid cocaïne die bij ruptuur van één bolletje vrijkomt kan binnen enkele minuten tot de dood leiden; de letale dosis is gemiddeld 500 milligram.Het acute 'bodypacker'-syndroom kenmerkt zich door acute ernstige intoxicatieverschijnselen bestaande uit epileptische aanvallen, hartritmestoornissen en respiratoir falen. Bij ruptuur van een bolletje volgen de intoxicatieverschijnselen elkaar snel op; deze zijn het gevolg van een overmatige sympathische stimulatie en kennen een trifasisch beloop welke tot uiting komt als stimulatie, voortgaande stimulatie en depressie. Expert
Het acute 'bodypacker'-syndroom
Dergelijke patienten zijn doorgaans erg geagiteerd, bleek, zweten, hebben buikpijn, zijn misselijk, hebben palpitaties...en gaan hard achteruit. Verliezen het bewustzijn, krijgen convulsies, enz.
Ik denk dat de gemiddelde ehbo'er (en in dit geval schaar ik me daar ook onder) niet weet waardoor het komt.